tips longeren, pony kruipt achter de teugel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

tips longeren, pony kruipt achter de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 19:11

naar aanleiding van ook mij rijtopic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1168437
vraag ik wat tips.

Even een intro: Pony heeft de afgelopen 2 jaar alleen voor de wagen gelopen, wel bereden door bijrijdster maar dan mocht hij sterrenkijken en zijn rug wegdrukken. Sinds eind juli rij ik er zelf weer op en proberen we de ontspanning op te zoeken en te zorgen dat hij zijn rug goed gaat gebruiken. Het probleem waar we tegenaan lopen is dat hij snel achter de teugel kruipt. Rijdend ben ik hier druk mee bezig, krijg ok les en gaat t stukjes beter. Maar met longeren OF hij blijft vechten OF hij kruipt achter de teugel. Hij zakt niet met zijn hals, knikt als het ware alleen het hoofd. Een erg oude foto, maar wel goed te zien wat er dus gebeurd: De bijzets zijn hier misschien veel te kort, maar nu komt het: als ik ze langer doe gooit hij gewoon vrolijk zijn hoofd in de lucht. Dus deed ik ze steeds korter, en weer een aantal rondjes kijken of hij los wilde laten, maar nee weer hoofd in de lucht. Toen heb ik ze dus maar afgestelt tot hij wel 'los' liet, maar ja dan krijg ik dus het opgekropte effect. Met pessoa heb ik nog nooit gelongeerd, zou dat misschien een oplossing zijn? Ik heb mensen op stal die er wel ervaring mee hebben en me daar mee kunnen helpen eventueel.

Afbeelding

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 19:22

excuses! topic hoort niet bij de foto's denk ik zomaar, heb een nieuw geopend bij GVL

Daihyo

Re: tips longeren, pony kruipt achter de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:00