Blue Eyes @Longe werk (sabelbenig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeKV

Blue Eyes @Longe werk (sabelbenig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 19:00

Na dit topic van een tijdje terug:
[RT-P] Sabelbenig paard.. hoe trainen?

Plaats ik even een tussenmoment omtrent zijn training...

Is een tijdje stil geweest rond hem.heb hem na het zadelmak maken wat niet zo goed verliep ivm zijn sabelbenen de nodige rust gegeven om terug fysiek helemaal in orde te komen.. (maar liefst 8 maand rust )

Maar sedert een 2tal weken zijn we terug begonnen met opbouwen van de conditie..
Zondag terug zadel op zijn rug gehad, ging allemaal heel goed, hoop in de loop van volgende weken terug het rijden met hem te gaan opnemen, zodat ik binnen kort een ideaal wandelpaard heb ;D

Woensdag hem 20minuten gelongeerd en ondertussen een paar foto's genomen..(wat niet zo handig was ;D )

Mijn doelstelling zoals, altijd tijdens het longeren, is voorwaarts-neerwaartse training.. en zoals je zal zien doet hij dit heel goed, zonder dat ik een pessoa gebruik. Op sommige foto's mag hij nog iets meer voorwaarts, maar dit kwam hoofdzakelijk door het feit dat ik hem met camera in 1hand en longe in andere hand niet altijd heel goed kon vooruit zetten....

Bij deze de foto's ;) (oja: neusriem mag idd iets lager, is maat cob en kan geen gaatjes meer bij,ik moet daarvoor nog naar de winkel om een nieuwe te kopen die fullmaat is, ;) )

1: Net aan het werk, Blue Eyes is altijd 1 brok energie de 1ste ronde's, laat hem dan even spelen maar zodra ik zeg dat het genoeg is start hij met werken ;)
Afbeelding

2: Begin van de ontspanning
Afbeelding

3: Gewoon leuke foto
Afbeelding

4: Andere kant op en voorwaarts-neerwaarts
Afbeelding

5: Leuke snoet
Afbeelding

6: Voorwaarts-neerwaarts
Afbeelding

7: opnieuw voorwaarts-neerwaarts (maakte hier overgang naar stap )
Afbeelding

8:En tot slot nog een Leuke standfoto
Afbeelding

Dit waren ze weer..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:01

mag ik vragen wat sabelbenig inhoud?

vind het wel wel leuk uit zien!! mooi ontspannen! mooie ogen trouwens! :D

Edit!: ik heb je vorige topic even gelezen! en weet nu wat het inhoud! :D

JustMeKV

Re: Blue Eyes @Longe werk (sabelbenig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:02

@Dhani: Bij foto 4 kan je dit heel goed zien aan het achterbeen die op de grond staat ;)
Sabelbenig is een afwijkende stand van de achterbenen, waarbij het paard te veel door de sprong (= hak) zakt (hoek sprong kleiner dan 145)...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:21

dan heeft het been de vorm van een sabel...vandaar de naam ook.

je kunt het inderdaad heel duidelijk zien,
maar heel mooi paard, loopt netjes zo te zien :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:25

KiVa schreef:
@Dhani: Bij foto 4 kan je dit heel goed zien aan het achterbeen die op de grond staat ;)
Sabelbenig is een afwijkende stand van de achterbenen, waarbij het paard te veel door de sprong (= hak) zakt (hoek sprong kleiner dan 145)...

okee :D dankjewel!! :D weer wat erbij geleerd!! :D