Diddle Dubbele longe, net echt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Diddle Dubbele longe, net echt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:48

vandaag mijn 11jarige fjordenruintje van 1,35 hoog eens lekker aan het werk gezet :)
Diddle is een kleine luiwammes, hij loopt altijd buiten, overdag in een lekkere weide, vandaar het buikje :D
de plekken op zijn hoofd zijn omdat hij wat eczeem heeft
en die lieve snoet zat er al op toen ik hem kocht :oo :D

Hij was lekker ijverig vandaag, al zijn de fotos wat minder mooi dan het beeld wat ik had..
komt misschien omdat het bést lastig was fotos te maken ;) :')

komen ze :)
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF1170.jpg
losstappen :)

Afbeelding
losdraven

Afbeelding
losstappen op de andere hand

De longe is na op beide handen alle 3 de gangen en wat overgangen gehad te hebben anders vastgemaakt :)

Afbeelding
mooie draf!

Afbeelding
je gaat het bijna geloven he?..
hét voordeel van in de wei longeren :')

Afbeelding
galopje :)

Afbeelding
hij wilde níet stilstaan en kroop mooi opgekropt weg.. de lijnen hangen door :+
máár! hij lijkt groot hier :D

Afbeelding
en nog een mooie draf :)

Afbeelding
deze heeft voor mij de wów :9 vind dit er echt heel netjes uitzien :)

het probleem waar we tegenaan lopen is voornamelijk dat hij links niet wil aannemen (Zeg ik dat nu goed?... ja volgens mij was het linnks :j ). en dat hij gauw heel diep kruipt.. maar dat wordt minder heb ik het idee :)

ik ben erg trots op hem dat hij dit er zo even uitschudt, Diddle zijn verdere leven bestaat uit wat mennen, wat VD, wat boscrossen, beetje niet serieus in de bak hobbelen, wat zonder zadel rondcrossen, en veel knuffelen..
dus dit ziet er voor onze doen zéér net echt uit ;)

Tanja_dB

Re: Diddle Dubbele longe, net echt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:08

Leuk :D
Hij doet het zeker netjes! :j

Om recht te richten kan je ook eens werken aan de lange teugel. Daarbij heb je wat meer mogelijkheden om links wel aan te laten nemen. En je kan wat zijgangen meenemen, ook goed voor de lossigheid :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:34

ik weet niet zo goed hoe dat moet :=
ik ben nu in elk geval bezig met heel bewust rechts niet vaster te pakken (gut ik ga echt twijfelen welke het nou was.. kan makkelijk dat ik ze door elkaar heb gehaald _O- )

onder het zadel ben ik aan het proberen te leren wat te wijken, maar dat vindt hij maar een nutteloze bezigheid.. schiet niet op dus :))

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:37

Mijn pony gaat juist op de dubbele longe ook HEEL diep lopen. Persoonlijk denk ik omdat hij heel gevoelig is in zijn mond, en op de een of andere manier blijft hij 'schokjes' in zijn mond krijgen van de dubbele longe. Ik ben er dus even mee gestopt, alhoewel ik een voorstander ben van de dl.

Ik longeer pony nu 'gewoon' met één longeerlijn, en met touwtjes. Daarbij heeft pony geen rukjes in zijn mond, en hij loopt er fantastisch mee. Niet te diep, gewoon mooi vw-nw.

Touwtjes doe ik tussen de benen, door het bit, door longeersingelring, en dan bovenop de singel aan elkaar maken (op de lammert haanstra manier).
Zo heb je een open verbinding, en kan pony zich niet vastzetten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:07

touwtjes is bij de mijne niks.. hij gaat zich er ontzettend tegen verzetten
hij heeft dat loslaten heel erg nodig, anders gaat hij er pontificaal tegenaan lopen.
Pessoa idem dito..

Dit is tot nu toe het enige waar ik hem echt lekker mee aan het werk kan slingeren, ook gaat hij nu niet-bijgezet regelmatig lekker stukken ontspannen :)