Ace (v. OO-Seven) @ Longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Ace (v. OO-Seven) @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 22:00

Vandaag Ace weer gelongeerd en zowaar ook een keer foto's gemaakt. (daar werd immers om gevraagt!)
Ace is qua werken een monster, niet zozeer gemeen, maar heel lastig om bij het werk te houden.
Dus het is ook niet vreemd als je haar overal naartoe ziet kijken.
Lastige daarvan is, dat ze doordat ze alles wil zien, ook al gauw spoken ziet en dus niet gauw tot rust en ontspanning komt. De ideale manier van trainen voor haar heb ik dan ook nog niet gevonden.
Op een aantal foto's is ze wat strakken bij gezet, maar dat is op het moment ook de enigste manier om haar wat meer bij het werk te houden. Ze loopt niet continu zo en tot op het heden helpt het wel.
Ook met rijden is ze lastig bij het werk te houden, dus een uitdaging is ze wel!
Waarom een lage neusriem? Normaal word ze met een gecombineerde neusriem gereden, maar wegens ontzettend veel wisselen kreeg ze last van de sperriem (ze slijmt ipv dat ze schuimt waardoor de sperriem gaat schuren) dus een lage neusriem, binnenkort (deze week of volgende week) laat ik de DA even langskomen voor een gebitscontrole gezien het al een aantal maanden aan de gang is.
Maar genoeg! Hier de foto's! Commentaar welkom! Maar dan ook met tips erbij om het beter te doen ;)

1. Eerst even los werken!
Afbeelding
2. De koeien van de buren zijn zeer interesant... iig interesanter dan dat ik ben :+
Afbeelding
3. En ook even de andere kant op!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TO3LNT3H.jpg
4. En een drafje
Afbeelding
5. Hier dus wat strakker bijgezet.
Afbeelding
6. Begint ze al wat te zakken.
Afbeelding
7.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8OM3YPY.jpg
8.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8VYNZMLF.jpg
9. En rechtsom!
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. En in draf!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3UMQDMMU.jpg
12.
Afbeelding
13. En toen weer linksom en ook weer losser gezet!
Afbeelding
14. Beetje knullig moment, maar hier zakt ze wel.
Afbeelding
15. En toen zag ze weer wat...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7OZKVK6J.jpg
16.
Afbeelding
17. En weer rechtsom.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19. Beetje donker maar ze loopt wel fijn
Afbeelding
20.
Afbeelding

Met rijden gaat het overigens ook altijd zo, in het begin heel druk maar op een gegeven moment is ze steeds meer bij mij.
Nu ik de foto's zo terug zie loopt ze na mijn idee niet heel verkeerd.
De spanning word ook iedere keer steeds minder. En het gaat steeds beter.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:02

Hoi, leuk paard hoor! alleen vind ik op de foto's dat ze op beide kanten naar buiten kijkt,terwijl ze eigenlijk of recht of wat stelling naar binnen hoort te hebben. kan ook zijn dat óf ik het fout zie, óf dat het momentopnamens zijn hoor ;)

Renske_W

Re: Ace (v. OO-Seven) @ Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 22:03

Heb je de inleiding wel gelezen?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:04

Renske_W schreef:
Heb je de inleiding wel gelezen?

ik zag je pb. misschien handiger als hier in het topic

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:32

Hey best een leuk beestje.

Ik denk dat je beter zou kunnen longeren met pessoa, want ze maakt laat zich op de fotos die jij goed vindt gewoon uiteenvallen. Verder zou ik zo eentje echt aan het werk zetten, ze is 4 dus veel schakelen, en gewoon streng zijn. Ik leer mijn paarden altijd op mijn voeten schakelen, klinkt stom i know, Dus een keer stampen met mijn voet, betekent een gang trager. Links rechts stampen betekent halt. Dit moet je wel ff leren, maar lukt meestal snel. Verder dus ook gewoon draf is draf met al beloonwoorden alles met BRRR in. Galop alles met G, en stap ja wat je maar wil behalve voorgaande.
Verder kan je eens cavaletti werk doen.
En altijd zien dan alles vanuit de achterhand komt, want zakken vanvoor is goed, maar moet wel van vanachter over de rug komen.

Veel succes nog
Laatst bijgewerkt door bulck op 13-06-09 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:38

Daar hebben we ace weer :)
laatste foto ziet er idd al fijn uit!
en wat is ze opgeknapt zeg... fijn om te zien :)

volgende keer rijfoto's? ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 07:16

@ Bulck: Ace word ook geregeld met pessoa gelongeerd, dit wissel ik vaak af. En ik gebruik gewoon mijn eigen commando's voor het longeren, haar broer reageerd daar ook super op, en zij straks ook.

@ Angela: hahaha dat duurt nog wel ff hoor! Momenteel bestaat haar werk veel uit longeren. Als ik haar weer een paar weken onder het zadel heb opgepakt kijk ik wel of er foto's gemaakt kunnen worden! :)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:06

Daar is ze weer eens!!!!!! Wat is ze lekker dikker geworden! Ze ziet er echt goed uit.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:22

Heel leuk paard. :D

Tips voor het longeren:
-Op de foto's vind ik dat je paard wat teveel naar buiten kijkt, dit heeft natuurlijk te maken met die koeien :P Je kunt misschien proberen om iets meer stelling te krijgen naar binnen. Op het laatst is ze er best wel fijn door, maar knikt ze nog net in de nek naar buiten. Longeer je ook met zweep? Zie het namelijk niet op de foto's. Als je met een zweep gaat longeren, kun je het paard als ware een beetje naar buiten duwen met je zweep. Net hetzelfde als wat je zou doen als je hem met je binnenbeen naar buiten drukt.
- Als je de longe door de bitring aan de singel vast doet, goed oppassen dat je de longe ontspant als ze stelling naar binnen heeft. Ook zou je de draaien uit de longe kunnen halen. Als je allemaal draaien in je longe hebt, heeft dit een wat elastische werking.

Verder heel leuk paard! Als je straks de stelling ook wat goed krijgt, ist al helemaal een plaatje! *D
En misschien heeft het allemaal ook wel wat te maken met het gebit, als ze haken heeft op de kiezen kunnen die raar pijn gaan doen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:57

@ _Luziream: Ja ze is flink veranderd het afgelopen ja :j
@ Ytjuuuh: Daar had ik nog niet eens aan gedacht dat de stelling ook door het gebit kan komen! Zweep heb ik erbij, ligt op de grond, werd een beetje te veel, en longeren, en de zweep erbij en foto's maken :P
Op de draaien zal ik letten de volgende keer, was overigens pas de 1e keer dat ik de longe zo heb gedaan bij haar.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:00

Vind vooral de één na laatste foto een fijn beeld geven, hier zakt ze mooi in en zet haar binnenachterbeen goed weg...

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:15

De laatste foto's geven inderdaad een fijn beeld. Om stelling te vragen zou je evt. de longeerlijn door het bit naar de singel kunnen vastklikken, alleen dan moet je geen paard hebben die erg trekt aan de lijn. (Ik weet niet of ze dat doet)
Verder heb ik gemerkt dat veel paarden op een fluitje reageren, ook mijn paard. Wanneer hij uit zijn dak gaat aan de longeerlijn en ik fluit met een toon eerst hoog dan laag dan wordt hij rustig.
Pas geleden bij een 3 jarige merrie deed ik het automatisch ook en zij reageerde er ook op. Misschien heeft het met afleiden te maken of zoiets dat ze er rustig van worden.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:24

@ sandra1977: Klopt :j laatste foto is ook wel fijn, maar niet op het "juiste" drafmoment genomen.
@ Hippo: Als je goed kijkt zie je dat op de laatste foto's de longeerlijn door het bit naar de singel loopt ;)
in het begin bij het longeren is dit nog geen optie wegens de ontstuimigheid, maar zo op het eind gaat het wel :j