Tegenwoordig met pessoa of met dubbele lijnen. Dubbele lijnen vindt hij nog erg moeilijk, met pessoa heeft hij iets meer ruimte. Vandaar dat ik het ook afwissel. Om het boeiend voor hem te houden.
Daarnaast wordt hij uiteraard gewoon gereden

Longeren doe ik 1/2 keer per week 20 minuten.
In het begin was hij 1 plank bovenop. Zelfs zijn billen en heupen bewogen niet, zovast hield hij.
Inmiddels swingt hij en durft hij los te laten.
Galop is wel nog erg moeilijk, maar dat mag ook nog voor zijn leeftijd. We zijn nu vooral bezig met beheersing, de goede galop (verkeerd of overkruist gebeurt nogal eens) en stelling naar binnen.
De beheersing gaat heel goed, de goede galop steeds beter. De stelling is nog wel moeilijk. Als het te zwaar wordt trekt hij nog wel eens zijn hoofd naar buiten.
Allereerst heb ik vlechten in zijn manen gedaan. Hij stond al wat te zweten onder al dat haar en dit zorgt dat hij wat koeler blijft.

Daarna aan de longe. Eerst warm draaien met de pessoa wat langer.
Stappen

Draven

Andere kant op

En daarna strak ingesnoerd.

Jim denkt er het zijne van

Draf
Mooi actief, rug los.

Hier moest hij iets meer voorwaarts van mij, waardoor hij zich er een beetje uit trekt.

En weer netjes

Galopje. Je ziet hier duidelijk dat hij naar buiten trekt. Wel ben ik heel blij met het beheerste en ronde beeld. Het laat duidelijk zien dat hij heel erg vooruit gaat!

Andere hand

Klaar en weer lekker lang uitstappen.

En lekker rollen na afloop.
!

!