Hier dan mijn eerste topic van mijn nieuwe aanwinst, ondertussen al bijna 3maanden in mijn bezit. Anne Reseda is dinsdag 9 jaar geworden en een dochter van de topper Haron v/d Milt X Annemieke.
Op het moment trainen we nog op B nivo en soms wat L oefeningen tussendoor. Door middel van het rijden van heel veel overgangen probeer ik haar voorwaarts te rijden op de achterhand zodat ik steeds een beetje meer van de voorhand kan gaan vragen. Het is voor Anne nog wat moeilijk omdat zij in haar voorgaande jaren een flinke ondernek ontwikkeld heeft. Om haar meer ontspannen te kunnen rijden is het de bedoeling dat de spieren uit de ondernek worden weggetraint/verplaatst naar de bovennek. Zodra ik de ontspanning erin heb wil ik wat onderlinge wedstrijden gaan rijden op B nivo om eens te zien hoe ze dat oppakt. Op dit moment besteden we dus veel aandacht aan 'voorwaarts-neerwaarts' rijden. Waar ik onder het zadel vaak tegenaan loop is dat ze met halthouden wel ietwat gaat nageven, maar zodra we weer wegstappen/draven gooit ze haar hoofd weer omhoog.
Om de training voor zowel paard als mij leuk en afwisselend te houden longeer ik haar ook regelmatig met pessoa. Dit hulpmiddel is voor mij echt dé uitvinding! De reden dat ik dit topic open is dat ik commentaar en tips wil over het gebruik van dit middel. Soms heb ik het idee dat ze TE overdreven naar binnen valt, of weer naar buiten kijkt.
Ik zou zeggen; zie en oordeel!

Losstappen...

Losdraven, valt wat teveel naar voren?

Hier gaat ze al wat meer nageven.

Lijkt heel netjes maar ik vind het beeld niet zo fijn?

Dit bedoel ik met het hoofd even omhoog gooien.

Goed voorwaarts, maar valt weer naar binnen.

Netjes! Dit is ook het doel waar ik naartoe wil werken onder het zadel.
Ben benieuwd naar jullie tips/commentaar!
En hoop dat het topic nu wel aan de eisen voldoet
dus als iemand ff wil verplaatsen