Shirengo @ liberty

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike93

Shirengo @ liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:47

Hallo!

Gister toevallig mijn camera mee, dus tijd voor een filmpje!
Shirengo en ik doen nu ongeveer 3 jaar samen een soort van mengelmoes-parelli.
Ik combineer de oefeningen van parelli met rechtrichtoefeningen als schouder binnenwaarts. ;)
Dit is slechts een deel van wat wij zoal doen, maar het geeft misschien een beetje een indruk.
Sorry voor het veraf filmen, ik had niet de luxe van een prive fotograaf :P (en ik loop een paar sec. uit beeld :Y) )

http://www.youtube.com/watch?v=kjuyXW3oe5Q

Nog even z'n lieve koppie!
Afbeelding
Groetjes!

Solleke_Noah

Re: Shirengo @ liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:42

Ik heb niet veel verstand van parelli, maar je paard heeft echt een schattig hoofdje! :)

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:46

volgens mij hoef je hier weinig verstand van parelli te hebben (heb ik ook niet) om te zien dat jullie echte maatjes zijn!

hoe leer je dat zo? Want ik zie ook dat je een zweepje bij hebt, wat doe je daar dan precies mee?

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 18:20

Je begint deels te werken online (met touw) zodat je goede aanwijzingen kan geven, daarnaast los in het liefst een halve bak/roundpen.
Het deel dat je online doet werk je met fases, wanneer de oefeningen op een lage fase kunnen(met kleine hulp dus) kun je het zonder touw proberen.
Het is vooral evenwicht vinden tussen respect en vertrouwen van beide kanten. En héél veel oefenen ;)

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:06

Wat een leuk filmpje, ik doe af en toe ook parelli oefeningen met mijn paardje en die lijkt het heel leuk te vinden als ik mensen bij ons op stal bezig zie en dit filmpje wordt ik zelf ook steeds enthousiaster!! Hoe heb je Shirengo geleerd naar achter te lopen aan zijn staart... Stasja (zo ik heet mijn paardje) blijft zich dan omkeren.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:10

Stasja schreef:
Wat een leuk filmpje, ik doe af en toe ook parelli oefeningen met mijn paardje en die lijkt het heel leuk te vinden als ik mensen bij ons op stal bezig zie en dit filmpje wordt ik zelf ook steeds enthousiaster!! Hoe heb je Shirengo geleerd naar achter te lopen aan zijn staart... Stasja (zo ik heet mijn paardje) blijft zich dan omkeren.

Ik heb online de aanraking met staart geassocieerd met teken achterwaarts (jojo-game, met touw zwiepen). Soms draaide hij zich om maar een stap achterwaarts was in het begin al een beloning waard!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:02

Hey,

Een hele tijd geleden (twee en een half jaar geloof ik) heb ik je ook al aan het werk gezien (ben een studiegenootje van Roos geweest)!

Jullie gaan lekker vooruit zeg! Eerst deed hij de oefeningen wel maar niet vol enthousiasme, wat je nu wel veel meer ziet!

Wat is het toch een tof paardje.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:07

Haha wat geinig!

Hmm ik herinner je me niet zo ;) Wel fijn dat je verbetering ziet! :)

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:20

ziet er goed uit zeg Maikel! +:)+
Dat schouder binnenwaarts ziet er gaaf uit! :D