Daarvoor had ik het geprobeerd met een ervaren shetlander maar dat ging niet zo super. Dan kon ik wel merken dat ik gewoon een goede band heb met mijn eigen paard.
Door de enge hoek

Leuk, die afwisseling

Kijken voor de wending. Serieus

En dan weet ik even niet meer wat ik met mijn binnenhand moet doen..

Hier ook. Nimo wilde naar binnen en ik moet nog even erachter komen hoe ik dit corrigeer

Heerlijk knap paard

Ik heb hier geen ervaring mee verder, voor een eerste keer vond ik t echt goed gaan, en ik heb ontzettend veel plezier gehad. Dit is zeker iets wat we vaker gaan doen.
Ik vroeg me alleen af, als ik van hand verander, hoe wissel ik dan van positie? Bij die shetlander konden de lijnen gewoon over zijn achterhand heen. Alleen nimo's achterhand is een flink stuk hoger
en de lijnen blijven haken waardoor ik halt moet houden en dit weer goed moet leggen.. Iemand tips?
haha

Komt vermoedelijk doordat hij zo strest als hij alleen staat in stal en dat kwam de laatste tijd wat vaker voor omdat zijn buurpaarden dan weg zijn.
Tis inderdaad een goede manier van trainen als je niet (meer) kunt rijden en toch serieus bezig wilt zijn.
Maar heb ook een tijdje een Andalusiër getraind en dan moet je echt even zorgen dat je er handig in wordt om de teugels over de achterhand te doen. Komt vanzelf wel!