Jesse aan het werk aan de pessoa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Murkje

Jesse aan het werk aan de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 20:48

Hallo!

Afgelopen zaterdag Jesse maar weer eens aan de longeerlijn gedaan en dit keer met pessoa.
Jesse is een friese ruin van 5 jaar (juli 6) en longeren doen we ongeveer 1 keer in de week, voor de afwisseling om de trainingen leuk te houden.

Afbeelding
Meet Jesse :D .

Afbeelding
Instappen.

Afbeelding

Ik heb ook nog losgedraafd maar daar heb ik geen foto's van.

Afbeelding
Pessoa vast en aan het werk maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het! En tips zijn welkom.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:45

Op de rechterhand heeft hij stelling naar binnen, dat is goed, op de linkerhand heeft hij contrastelling, dat komt omdat je de pessoateugel niet versteld hebt. Wanneer je van kant veranderen moet je ook de lengte van de pessoa veranderen omdat je paard anders met contrastelling loopt.
Tenzij je natuurlijk op een bep. stelling wilt trainen omdat je paard erg links/rechts gebogen is.

WinniePoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:29

mag ik vragen waarom je in de stap de pessoa nog niet 'normaal' vast hebt gemaakt? :o

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:40

Hey Murkje!!! :D Wat leuk om jou en Jesse in dit topic te zien zeg.
Hoe gaat ie met jullie....Even voor de Bokkers, ik en Murkje hebben een aantal jaren op dezelfde stal gestaan en ik heb haar een paar jaar les gegeven. Ik kan het niet helemaal goed zien i.v.m de lichtval maar ik heb het idee dat je de pessoa iets te kort heb waardoor hij verkort in zijn gangen.
Hij kan zijn passen niet afmaken. Dus probeer er wat meer lengte in te krijgen ;)