,Ap heeft nogal moeite door zijn lijf te lopen en wil snel zijn rug wegdrukken, zijn bouw werkt hier ook lekker aan mee. Gelukkig gaat het al steeds beter met rijden, maar om toch te proberen het nog beter te maken (en voor de afwisseling) wil ik nu weer wat meer met hem aan de longeerlijn gaan werken. Vooral leuk om zo weer dingen bij te kunnen leren over zijn beweging in de combinatie met dingen die ik voel met rijden/zie op foto's/in de spiegel etc.
Vandaag hebben we voor het eerst sinds ongeveer een halfjaar weer gelongeerd denk ik, als het niet langer is. Voor dat het weer de eerste keer was ging het best goed al blijft hij nog heel onrustig in de aanleuning maar dat vind ik totaal niet erg voor zo'n jong dier nog. Laat het hem maar mooi even zelf uitzoeken, hihi. Sommige stukken blijft hij heel mooi lang en laag lopen en loopt hij echt heerlijk door het lichaam. Fijn om te zien
Wat nog wel een probleempje blijft, ook met het rijden, is dat meneer achter nog wel eens afhaakt als hij voor goed is en hij het dus moeilijk krijgt daar. Dat zijn vooral dus op de stukken dat hij lang + laag loopt. Als ik hem dan met mijn stem of eventueel met de longeerzweep weer iets actiever wil maken van achteren komt hij (verassend
) voor weer omhoog. Met rijden weet ik wel hoe ik dit op moet lossen inmiddels, maar als er nog tips zijn voor bij het longeren zijn die van harte welkom natuurlijk
!Eerst even hoe we het dus niet willen hebben
1

2

3

-
En zo willen we het dus wel hebben!:
4

5

6

7

8

-