Longeren met Vanilla Lady! (osmium x dreamstreet)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomi109

Longeren met Vanilla Lady! (osmium x dreamstreet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:31

Hallo bokkers!!

Ik dacht laat ik maar eens weer een topic van het longeren met Vanil aanmaken.
Dit is het vorige topic: Longeren met Vanilla Lady! (osmium x dreamstreet )

Het gaat steeds beter, ze reageert al meer op mijn hulpen. Alleen, als ze gaat rennen, dan vind ik het moeilijk om haar weer rustig te krijgen. Iemand tips?

Beetje gespannen..
Afbeelding

Super mooi plaatje vind ik!
Afbeelding

Afbeelding

Longeerlijn hangt raar, maar dat is meer een moment opname denk ik.
Afbeelding

Braaaave nilla :D
Afbeelding

& dit is de afgelopen keer met touwtjes! Ze had de hele week koorts gehad, maar daar was niets meer van te merken.. :o

Afbeelding

Beetje raar :)
Afbeelding

Een vriendinnetje van mij, had filmpjes gemaakt:
http://shanna1995.hyves.nl/album/19488364/Vrienden/qwuWp_Gy/video/516654832/0/Pjog/?&pageid=51YLEGHW2M80KSO4W
Hier gaat ze dus rennen!
http://shanna1995.hyves.nl/album/19488364/Vrienden/qwuWp_Gy/video/516652600/0/_KyD/
Ik denk trouwens dat ze ging rennen, omdat er een heel groot en wapperend ding stond :D

Afscheidsplaatje! (die oortjes!!)
Afbeelding

bobolien

Re: Longeren met Vanilla Lady! (osmium x dreamstreet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:32

leuk beestje hoor

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:23

Dankje! Nog iem tips?

Dharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:28

Leuk paard! Doet me ook denken aan de Osmium die ik heb gehad :)
Misschien lukt het beter om haar weer rustig te krijgen als je een ipv een halster een hoofdstel gebruikt. Heb je net iets meer controle.
Veel succes verder!

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:30

Dharma schreef:
Leuk paard! Doet me ook denken aan de Osmium die ik heb gehad :)
Misschien lukt het beter om haar weer rustig te krijgen als je een ipv een halster een hoofdstel gebruikt. Heb je net iets meer controle.
Veel succes verder!

Ja bij die touwtjes had ik ook hoofdstel gedaan!
Dat ging wel beter idd!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:33

Als ze gaat rennen kan je proberen wat duidelijker 'hooooooooooo' te zeggen, en daarnaast wat meer druk op de longeerlijn te nemen, als ze weer vertraagd, meteen weer loslaten. Mocht dat niet werken, dan kan je haar cirkel verkleinen door de lijn in te nemen, wel meteen weer vergroten/druk wegnemen als ze vertraagd.
Succes!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:37

Als ze gaat rennen wil het vaak helpen als jijzelf vooral rustig blijft :) Dus praat met een rustige en lage stem en als ze blijft rennen verklein dan idd de cirkel, maar sleur haar niet om! Verder raad ik je aan om een paard altijd met longeerzweep te longeren. Dit is namelijk de drijvende kracht, mocht een paard onverhoopt in de staak gaan met touwtjes dan bestaat het risico dat ze zichzelf naar achterover trekken. Door de zweep als voorwaartse hulp erbij te houden kan je een paard ook dan weer voorwaarts krijgen ipv. omhoog. Succes!

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:47

M_i_R schreef:
Als ze gaat rennen wil het vaak helpen als jijzelf vooral rustig blijft :) Dus praat met een rustige en lage stem en als ze blijft rennen verklein dan idd de cirkel, maar sleur haar niet om! Verder raad ik je aan om een paard altijd met longeerzweep te longeren. Dit is namelijk de drijvende kracht, mocht een paard onverhoopt in de staak gaan met touwtjes dan bestaat het risico dat ze zichzelf naar achterover trekken. Door de zweep als voorwaartse hulp erbij te houden kan je een paard ook dan weer voorwaarts krijgen ipv. omhoog. Succes!

Ja je hebt wel gelijk, maar zodra je de longeerzweep pakt, gaat ze rennen voor haar leven!
Voor een zweep als je aan het rijden bent is er niets aan de hand, maar als je longeert met haar, en je pakt een zweep, dan gaat ze flippen!

Raar peerd! :o

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:59

Dan lijkt me dat een mooi punt van aandacht :) Probeer haar minder angstig voor de zweep te maken. Ik heb de zweep bijvoorbeeld altijd (!) bij mij als ik longeer en op momenten dat ik hem niet gebruik heb ik hem onder mijn arm. Laat haar er aan snuiven, en maak haar (rustig aan) minder gevoelig voor de longeer zweep. Dit kan je doen door de zweep rustig over haar rug/flank/been/hals (uiteraard rustig opgebouwd) te laten glijden. Als ze dit toestaan kan je de 'zwiep' over haar rug hangen en zo duidelijk maken dat ze van de zweep niets te vrezen heeft. Is er een reden voor dat ze zo angstig reageerd op de longeerzweep?

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 07:41

M_i_R schreef:
Dan lijkt me dat een mooi punt van aandacht :) Probeer haar minder angstig voor de zweep te maken. Ik heb de zweep bijvoorbeeld altijd (!) bij mij als ik longeer en op momenten dat ik hem niet gebruik heb ik hem onder mijn arm. Laat haar er aan snuiven, en maak haar (rustig aan) minder gevoelig voor de longeer zweep. Dit kan je doen door de zweep rustig over haar rug/flank/been/hals (uiteraard rustig opgebouwd) te laten glijden. Als ze dit toestaan kan je de 'zwiep' over haar rug hangen en zo duidelijk maken dat ze van de zweep niets te vrezen heeft. Is er een reden voor dat ze zo angstig reageerd op de longeerzweep?

Ja, dat ga ik zeker proberen!
Nee, volgens mij is er geen reden voor. Ik ben de enige die haar longeert, buiten haar eigenaar om, en ik weet dat ze al vanaf het begin raar doet. Maar als je gewoon bij haar box de zweep laat zien, heeft ze er helemaal niet van.. Maar zodra je de longeerkraal in gaat..!

Bedank voor je reactie

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:28

Hée dat is Vanny :D! Verzorg jij vanilla voor Natas ??

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:03

Abby_O schreef:
Hée dat is Vanny :D! Verzorg jij vanilla voor Natas ??

Ja :D

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:11

als tip wil ik je meegeven om meer contact te houden met de longeerlijn, hij hangt erg slap, maak wat ophoudingen en ook weer los. en ga niet met z'n 2en hooo roepen. want dan snappen ze ook niet naar wie ze moet luisteren.
Succes! :D

(voor de duidelijkheid, ik heb het filmje bekeken :o )

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:24

Okee jeanetJ, bedankt voor je reactie.

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:13

leuk paard, probeer inderdaad als ze zo druk wordt, duidelijke rustige commando's te geven en eventueel de cirkel te verkleinen. als je wilt, kan je ook altijd je longeerlijn door de bitring halen en aan je longeerlijn vastmaken, zodat je haar hoofd een beetje om kan trekken als ze erg hard gaat, waardoor ze wel rustiger moet doen, maar voorlopig zijn duidelijke commando's en longeren met hoofdstel voor jou denk ik voldoende, succes ermee!