Eerste keer dubbele lijnen!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LetsgoKelly

Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Asten

Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 09:42

Gisteren avond hebben Let's go, ik en mijn zusjes les gehad in het longeren met dubbele lijnen. Ik wilde dit heel graag leren in voorbereiding op onze twee jonge paarden.

Onze instructrice heeft het eerst zelf geprobeerd met Let's go omdat hij het ook nog nooit had gedaan en hij kan best wel eens schrikken van een lijn achter zijn billen.

Volgens haar was Let's go uiterst gevoelig, geconcentreerd en een fijn paard om mee te werken. Hihi dat is wel leuk om te horen! Hij had het ook erg snel door moest ik zeggen. :D

Oei eventjes nog een beetje hard gaan want het was idd erg eng die lijn achter mn bips!
Afbeelding

Even relaxed stil staan om de rust erin te krijgen, behalve snel gaan is hij daar ook wel goed in :z
Afbeelding

Zo gaat ie goed, maar mag wel iets meer zakken (gaan we aan werken)
Afbeelding

Ik weet niet zo goed of ik het wel leuk moet vinden maar doe toch maar 1 oortje naar voren want mn baasje staat daar!
Afbeelding

Beetje wazig maar wel mooie actie.
Afbeelding

Hallo!! Ik kom even kijken. (Oeps foutje wat het baasje mij geleerd heeft, foei) :o
Afbeelding

Zo en nu het baasje, hier kan ik relaxen :O
Afbeelding

Baasje wat doe je nou? Moet ik travers?? :?
Afbeelding

Nee we moesten omdraaien, zeg dat dan!
AfbeeldingAfbeelding

En dan ook nog over de lijnen stappen, jeeejjj dat is moeilijk. (Dat gezicht van mij, charmant, maar we hadden ook goede momenten met een goede houding :))
Afbeelding

Zusje ook helemaal trots :D
Afbeelding

Mijn oudste zus heeft ook nog even geoefend maar toen werd het donker dus zijn geen foto's van. Al met al waren we heel tevreden voor onze eerste les. Let's go was een super leerpaard voor ons. We hebben vooral in stap alles geoefend, draven was nog een beetje moeilijk. Ik ben ook voor de prof status gegaan en heb een slalom van 3 gedaan :j

Het was een erg leuke ervaring en we gaan nu goed oefenen met buigen en van hand wisselen. Als we het goed kunnen gaan we over 3 weken met de jonkies aan de gang.
Commentaar mag maar wees lief voor de 1e keer

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:52

haha leuk die onderschriften :j Ik vind het een mooi tuig. Let op met dat stuk touw dat je overhoudt, dat je daar niet over valt ;)

LetsgoKelly

Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Asten

Re: Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 10:59

Dankjewel.
Ja dat stukje lijn is idd ff wennen, maar heb een trucje geleerd hoe ik erover heen moet stappen dus dat komt goed! En als ik ermee in de knoop kom dan doe ik iets niet goed heb ik geleerd.

We hadden speciaal voor de les een nieuwe longeersingel gekocht dus hij is nu nog mooi hihi. Het halster is een Monty Roberts halster van de instructrice, was erg handig. Dan hoefde we niet direct met het bit omdat je dan miss wat te hardhandig bent de eerste keer.

DinaxUllie

Berichten: 676
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Re: Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:59

Ziet er goed uit voor 1e keer!
Alleen ik vind dat de binnen lijn op elke foto strak staat.
Probeer deze ook los te laten zodra hij doet wat je vraagt.
Ga zo door het is een fijne oefening voor je paardje!

hexodrien

Berichten: 532
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Breda

Re: Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:09

Netjes voor de eerste keer! (Ik weet nog wel hoe ik stond te klungelen de eerste keer met dubbele lijnen :-) )
Je kunt zelf bij het vasthouden de lijnen over elkaar heen leggen (net als bij mennen) dan raak je niet zo snel in de knoop en stap je zelf niet op de lijn. Binnenlijn inderdaad loslaten bij nageven, de buitenlijn mag soms wel iets strakker. Succes!

LetsgoKelly

Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Asten

Re: Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 16:12

Oke dankjewel voor de tips! Dat klopt ja dat de binnenlijn wat strak staat, hij was erg geneigd steeds naar buiten te kijken. Maar idd ik moet hem loslaten als hij nageeft.

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Re: Eerste keer dubbele lijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:38

Let ook erg op dat stuk op de grond! levens gevaarlijk als je paard er plots van door gaat. Probeer het achenbach mensysteem aan voor de dubbele longe, heb je slechts 1 hand nodig en de andere heb je vrij voor de zweep of noodgevallen. Verder succes in de toekomst!