Jankee, 4 jarige pony@Longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Jankee, 4 jarige pony@Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:45

Hallo bokkers,
Ik heb vandaag maar eens wat foto's gemaakt van dat ik jankee aan het longeren was.
Het was aardig donker, dus de foto's zijn niet mooi geworden, maar wel goed genoeg om te zien wat nodig is lijkt me.
Ik weet dat je zoiets er eigenlijk niet bij mag zetten, maar ik doe het toch :9
commentaar als: bij de gallop kun je beter een bijzet eraan doen, zal ik niet op ingaan. :) Ik vind dat ze nu wel aardig loopt, en dat ze zelf de ontspanning op moet zoeken in de gallop. Maar met tips enzo ben ik wel erg blij mee, anders open ik natuurlijk niet een topic ;)
Nou kijk eerst dan maar:

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

galopje, ik heb maar 1 galop foto omdat ze anders echt te wazig werden
6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding

P_A_R_Love

Re: Jankee, 4 jarige pony@Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:49

Yankeee :))

Vind het er wel goed uitzien

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:55

heb JIJ eigenlijk nog commentaar lisa? :)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:56

:n

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:05

Natuurlijk kan je vanaf deze foto's niet zien of de draf goed is, dus voldoende naar voren, maar ze loopt er lekker ontspannen bij en zoekt met haar hoofd de grond op. Prima dus!
Als advies geef ik je mee om zo'n longeerstukje te kopen. Dat is zo'n ding dat je aan het bit zet met zo'n ringetje om je longeerlijn aan vast te maken. Voor zo'n kleine pony is een long geerlijn vaak erg zwaar om door het bit heen te halen( wat je trouwens keurig hebt gedaan!!!) Een hele lichte longeerlijn is ook fijner met een klein paard.
Voordeel van zo'n stukje is dat je de lijn niet steeds hoeft te veranderen als je de andere kant op gaat.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:12

Goede ontspanning en ze let goed op je (zie oortje) ga zo door, dan kun je ook een boel oefenen aan de longe.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 10:11

aerdenhout1 schreef:
Natuurlijk kan je vanaf deze foto's niet zien of de draf goed is, dus voldoende naar voren, maar ze loopt er lekker ontspannen bij en zoekt met haar hoofd de grond op. Prima dus!
Als advies geef ik je mee om zo'n longeerstukje te kopen. Dat is zo'n ding dat je aan het bit zet met zo'n ringetje om je longeerlijn aan vast te maken. Voor zo'n kleine pony is een long geerlijn vaak erg zwaar om door het bit heen te halen( wat je trouwens keurig hebt gedaan!!!) Een hele lichte longeerlijn is ook fijner met een klein paard.
Voordeel van zo'n stukje is dat je de lijn niet steeds hoeft te veranderen als je de andere kant op gaat.

mm oke, het is met van hand veranderen inderdaad wel makkelijker, maar zo'n stukje leek mij juist wel aardig zwaar, en heb je dan niet alleen op de buitenste bitring druk? :)

MLoeser schreef:
Goede ontspanning en ze let goed op je (zie oortje) ga zo door, dan kun je ook een boel oefenen aan de longe.

dankje :)