vandaag uitgeprobeerd
even voor de duidelijkheid....winoa is een 4,5 jarige drachtige welsh a pony.
ze word 1 x en soms 2 x in de week gereden
eigenlijk nooit echt gelongeerd dus vond het wel tijd worden om der wat meer te trainen.
en aangezien ik longeren met pessoa altijd erg fijn vond heb ik ook besloten om winoa ermee te longeren..
het is voor winoa de allereerste keer longeren met bijzetten en tuig op enzo...normaal is het longeren gewoon aan het halster.
dus allemaal nieuw voor der maar ben voor nu even zeer tevreden.
ik hoop hiermee te bereiken dat ze rustiger en ontspannender over de rug gaat lopen..nu racet ze alleen maar.
ook hoop ik dat ze zo leert om niet te diep te gaan lopen....dat doet ze vaker...dan loopt ze dieper dan je eigenlijk van der vraagt..teugel hangt dan gewoon slapper maar ze doet het zelf.
nu even de foto,s plus commentaar van mezelf...
het bontje had eigenlijk wat lager gemoeten,dat zal ik moren even aanpassen
en moet nog de juiste maat voor der vinden
stappen,even wat langer

draf,hier laat ze de rug niet echt los en loopt ze iets opgekropt.....wel mooie actieve achterhand

een iets fijner beeld maar nog niet helemaal zoals het moet.....weer een actieve achterhand erbij

en hier al veeeeel beter

galopje...raar momentje maar wederom actieve achterhand

lekker uitstappen

winoa is moe

ze ging er nu al iets beter van lopen..rustiger vooral...merk ook wel dat ze het leuk vond om weer eens lekker te trainen
tips over het bijzetten en vooral over in welke positie longeren zijn altijd welkom
edit; zie dat ik der staart eigenlijk ook eens een keer moet wassen...gele hoort eigenlijk wit te zijn..hahaha