4 jarige KWPN- Armageddon @ Longe voor 2e keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

4 jarige KWPN- Armageddon @ Longe voor 2e keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:37

Hoihoi.
Hier een filmpje
Even een korte toelichting.

Sinds kort werk ik mee op een stalling bij de verkoop van paarden, en daarvoor dus het beleren,zadelmak maken,doorrijden, en gewoon lekker laten wennen aan mensen.
Heb voor nu één paard toegewezen gekregen om mee te beginnen, om er zelf ook even aan te wennen.
We doen gewoon lekker alles op ons gemakje, want ook ik heb andere dingen te doen dan alleen paarden, ik doe zelf een vrij pittige opleiding die gewoon enorm veel tijd in beslag neemt overdag.
We hebben gelukkig de beschikking tot verlichte stallen en een verlichte buitenbak, dus we hopen dat we dit kunnen doorzetten en eventueel ook s'avonds aan het werk kunnen. Maar dat hangt bij mij van school af.
Gelukkig zit de stalling op 5 minuten van huis af, dus dat is ideaal, en ik heb buren die daar ook rijden, dus zo kunnen we mooi de dingen combineren.

Even over Armageddon:
Het is een bijna 4 jarige zwarte kwpn ruin, die luisterd naar de naam Amercadon.
Zijn afstammelingen weet ik zo even niet uit mijn hoofd, Maar er wordt op stal vooral veel met kwpn-tuigers gefokt.
Hij zou eigenlijk al verkocht zijn vorig jaar, maar doordat hij een ontsteking bij zijn keel kreeg is hij geopereerd aan zijn keel, en toen wouden de mensen hem niet meer hebben. Dit geeft verder geen problemen bij inspanningen.
Maar hij kan dus helaas niet hinneken, en als hij het wel probeert is het net een ezel Tong uitsteken

Hij schijnt vorig jaar als eens aan de longeerlijk gelopen te hebben, maar voor de zekerheid lekker rustigaan overnieuw begonnen. Met hulp van een meisje wat op stal de paarden doorrijd zijn we samen de bak ingegaan om hem voor dew tweede keer aan de longeerlijn te hebben.

- Hij heeft een hoofdstelletje in om lekker aan het bit te wennen, en een halster eronder om aan te longeren.

- De neusriem ontbreekt omdat hij alles nog wat eng vind en wat schrikachtig is, en er zo minder tierelantijn aan het hoofdstel zit, en dit zo lekker makkelijk om en af te doen is.

- We hebben ongeveer tien/vijftien minuten gelongeerd.

Het filmpje :
http://www.youtube.com/watch?v=KO7pE2U2uKQ

De foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Hij is tevens nog te koop Tong uitsteken

Jasia

Re: 4 jarige KWPN- Armageddon @ Longe voor 2e keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:34

Mooi beestje hoor JG! Lovers
Leuk dat je daar mag gaan helpen! Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:36

Leuk ventje JG!
Hij snapt het al aardig Haha!
't Is dat ik al een knappe merrie heb.................

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 10:10

Innepin schreef:
Leuk ventje JG!
Hij snapt het al aardig Haha!
't Is dat ik al een knappe merrie heb.................

he oliebol, wat jammer nou.. maar stiekem wil ik niet dattie al weggaat hoor Knipoog
Als er geen kopers zijn wordt ie van t zomer weggebracht om zadelmak gemaakt te worden, en dan is de bedoeling dat we m door gaan rijden en dat hij dan op niveau de verkoop ingaat... of blijft Pling Kijkt heel lief naar papa en mama

hahaha, ja ik vind het zo knap dat hij het zo snel oppakt! afentoe doettie nog gekke dingen zoals omdraaien, maargoed dat moet hij gewoon nog even snappen.
De eerste keer heb ik de hele bak gezien joh Clown

Bedankt allemaal! Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 19:14

Hij heeft vandaag trouwens een zadel opgekregen, pakt hij ook erg goed op!
Dus langzamerhand gaan we steeds wat stapjes verder, en dan van het zomer maar zadelmak maken en inrijden!
Laatst bijgewerkt door Judje op 30-12-08 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde Oneliner verwijderd.

Hoofprints

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:15

Oh my gosh. Wat een droom paard.
Opslag verliefd! Vingers aflikken Jammer dat ik geen geld heb voor een eigen paardje Boos!