Grondwerk aan de halsring in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Grondwerk aan de halsring in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:41

Gewoon wat sfeerbeelden. De vos heet Zorro, en het is een andalusiër/arabier mix hengst van 2.5. De donkerbruine heet Rayo, ook een Spanjaard en een hengst, en zijn baasje heet Tess. Het was vooral een gezellig wandeling, waarbij de nieuwigheden waren:
- samen uit, tot nu toe waren ze altijd ieder afzonderlijk op wandeling genomen.
- sneeuw!
Verder wordt er onderweg geoefend op stoppen, aandraven, een rondje om maken (soort 'aan de voet' voor honden Knipoog) passen achteruit, links, rechts en het paard voorop laten gaan. En uiteraard leren ze zo ook dat er buiten al eens iets onverwacht kan opduiken of lawaai kan maken.

Zorro en ik
Afbeelding

Voorop lopen. Geen idee wat Tess daar doet Knipoog
Afbeelding

Rayo en Tess
Afbeelding

Poseer en kusmoment
Afbeelding

Sneeuw
Afbeelding

Sneeuw
Afbeelding

En nog meer sneeuw Lachen
Afbeelding

kinoa

Re: Grondwerk aan de halsring in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:36

haha wat een sneeuwpopjes Haha!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:37

wat lief Haha! met mijn verzorg 2 jarige ook een keer geprobeerd.... was echter geen succes hahaha

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:09

Je moet er natuurlijk niet zomaar ineens aan een halsring mee buiten stappen. Beetje voorbereiding kan geen kwaad, dat scheelt onderweg Knipoog

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:06

nee oke gewoon in de bak geprobeerd maar ze vond het meer als duidelijk niks wahaha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:13

Leuk hoor! Haha!
Was het niet koud?

Vraagje: paard mag toch niet met zijn hoofd voorbij je schouder komen? of is dat voor een halsring weer anders?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:38

Zo lang je goed doorstapt is het niet koud Knipoog Maar eerlijk is eerlijk, we hebben wel wat moeten ontdooien na de wandeling. Tintelende wangen, handen en benen en we hebben ons gelijk op een glüwhein gestort Vork De paardjes lijken nergens last van de hebben, die waren erg vrolijk onder al die sneeuw Haha!

Over de positie van het paard.
Zo lang je het paard niet op commando kan laten lopen waar jij hem wilt hebben (naast, voor, achter, maakt niet uit) raad ik af om met een halsring naar buiten te gaan. Zorro mag onderweg soms voor me uit, soms achter me slenteren, en loopt meestal uit zichzelf met zijn hoofd ter hoogte van mijn schouder. Maar ik neem daar de beslissing over. Soms probeert hij voor me uit te denken (dat is eigenlijk een hulp stelen) en gaat bijvoorbeeld spontaan al voor me lopen als we een smal bergpaadje op moeten. Dat kan voorlopig niet, hij mag (nog) niet beslissen over zo'n dingen. Dus in zo'n geval is het 'ho' en 'om' (=aan de voet Knipoog) en dan ga ik voorop, of beslis alsnog om hem vooruit te sturen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:17

hmmm gluhwein... zalig! krijg er spontaan een kerstgevoel van hahaha Haha!

Bedankt voor je uitleg! Lachen