[filmpje] Waarom mijn paard zo cool is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

[filmpje] Waarom mijn paard zo cool is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:20

Ik heb dit filmpje gemaakt voor een wedstrijd op youtube. De opdracht was om te laten zien waarom jou paard zo speciaal is.

Jullie weten allemaal wel dat het weer heel slecht is geweest de afgelopen twee weken en ook hier was de bak dus niet te rijden. Ik kon dus niets van dressuur of springen opnemen, dus besloot ik maar een filmpje te maken met een paar van de VD en grondwerk trucjes die hij kent.

Ik heb hem niet opgewarmd voor dit filmpje; alles is dus poging 1!

het blok (onze traktorband met zand), hebben we pas een week of twee en dit was de 6e keer ofzo dat hij erop stond. Ik ben super trots op hem, want hij doet het heel goed!

Ohwjah, ik heb geen cap op bij het optomen vanaf z'n rug, want dat was ik vergeten. We hebben dat in de stal gefilmd, want het was aan het plenzen buiten.

Dingen die we doen in het filmpje:
- Voetjes geven
- iets oppakken met z'n mond
- Komen als ik roep
- Stilstaan/parkeren
- Op het blok, online en at liberty
- over het blok heen lopen, online en at liberty
- optomen vanaf z'n rug (hoofdstel)
- Afglijden

http://www.youtube.com/watch?v=klCc4Zki2eM

Laat je asjeblieft een berichtje achter?

http://www.youtube.com/watch?v=klCc4Zki2eM

Froukje
Forever young

Re: [filmpje] Waarom mijn paard zo cool is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:05

Hij staat er dubbel op Knipoog
Maar verder wel een leuk paard Tong uitsteken

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:18

Leuk hoor!

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:34

ziet er leuk uit, lekker veelzijdig haha. leuk hoor!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:52

Persoonlijk vind ik het optomen niet erg ehh netjes gaan. Misschien kun gaan oefenen op flexen? Dat is zijn hoofd naar binnenvragen door lichte teugeldruk. De mijne legt zijn neus tegen mijn laars en houdt zijn hoofd daar, zo kan ik hoofdstel wisselen. Het scheelt enorm dat ik geen riempjes hoef vast et maken haha, maar misshcien heb je wat aan deze tip.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:59

Hij kan dat wel, maar er was daar niet echt plek voor. de enige manier om dat te doen was van de camera af naar de staldeuren; aan de andere kant (rechts van de camera) ligt namelijk het hooi. LB is niet zo gek op mij als op hooi, dus het feit dat hij daar zo blijft staan vind ik al heel wat.

Ik heb hem één keer eerder opgetoomd toen ik erop zat en dat was in de bak (ook zonder iets aan z'n hoofd), toen heb ik hem wel gevraagd om z'n hals naar me toe te buigen. Maar deze keer dus niet.

Zoals ik al zei; op het filmpje is het de tweede keer dat we dit doen. Normaal sta ik er gewoon naast Knipoog Hij nam het bit netjes aan en het klapperde niet tegen z'n tanden. Ik had wel wat ruzie met z'n linkeroor, omdat z'n vacht lang en nat was, maar dat zal hem niet echt pijn hebben gedaan.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:12

Echt een onweis leuk filmpje! Je hebt een echte goede band met je paardje, leuk hoor!! Haha!