haflinger Zyta @ longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 22:33

Hey,

vandaag heb ik m'n brok energie nog eens gelongeerd, ze heeft zo de fijne gewoonte van gigantisch aan de longe te gaan hangen! Indien nodig tot haar buitenste bitring in haar mond zit.

Een half jaar terug sleurde ze ons nog zo door de piste, nu blijft ze mooi op haar cirkel maar het trekken is toch rotvervelend, maar het gaat de goede weg op!

Momenteel loopt ze met een licht aangespannen bijzet, omdat ze anders te veel controle krijgt en dan is ze weer weg met mij erachter. Dit is op aanraden van mijn weidebuurvrouw die me regelmatig begeleid bij het longeren.

Ik heb geluk gehad dat ik nog wat foto's heb kunnen trekken want om de twee toertjes volgde een bok en een spurtmoment, ja, ze had energie teveel vandaag Haha!

rustig instappen

Afbeelding

Afbeelding

drafje

Afbeelding

Afbeelding

galop

Afbeelding

Ze springt wel leuk op in de galopaansprong!

Afbeelding

Het slachtoffer:

Afbeelding

Eens wat anders

Afbeelding

Haar roze frontriem Haha!

Afbeelding

We blijven oefenen en denk dat ik nu best wat vaker oefen met haar want zo'n frisse haflinger kan het wel eens gevaarlijk worden Duivel

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:41

Leuke haflinger! Ik zou alleen voor een andere bijzet kiezen, eentje die je zelf kan verstellen (zie mijn longeer topic in mn onderschrift). Nu hangt namelijk je binnenteugel steeds in een boogje en als je stelling vraagt komt er (te) veel spanning te staan op de buitenteugel. Als je zelf de lengtes kan verstellen kan je haar ook met wat meer stelling instellen zodat ze zich wat ronder maakt en dat koppie misschien wat meer naar beneden gaat Lachen

Veel succes nog met haar! Dat gele staat trouwens érg leuk!


Edit; ze lijkt trouwens best veel op mijn vzhaf vind ik, qua bouw en mijne zette eerst ook zulke korte stappen.. Probeer haar lekker lang en laag te laten lopen en daarbij actief, dan worden die gangen vanzelf wat ruimer Lachen en de galop juist wat meer verzamelen zodat ze niet keihard eruit rent Knipoog
Laatst bijgewerkt door deniece op 14-11-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:43

Kun je niet gewoon even een longeerringetje uitzetten met wat prikpaaltjes en een lintje, als ze zo aan de lijn trekt?

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 21:19

nee, dat is niet bepaald een oplossing! Dat hebben we al geprobeerd en ze sprong erover of erdoor...

Janne_BSGFM

Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Lokeren

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:22

Daar is mooie Zyta weer! Wat is ze veranderd zeg ik ken haar als een mager onbespierd paardje Tong uitsteken Dat gaat vast de goede kant op !!

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 21:25

Hee Janne bedankt Haha!

Ja het begint goed te komen! Nu nog wat meer gangen oefenen qua ruimte en we zijn helemaal tevreden Haha!

kim1207

Berichten: 2372
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: in t west brabantse land

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:16

ik erger me alleen een beetje aan die helemaal gedraaide longeerlijn, als je een mooi contact met de mond van je pony wilt moet je zorgen dat al ie slagen eruit zijn, zo heb je nooit een ideaal contact

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: haflinger Zyta @ longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 21:41

Voor ik begin haal ik ze er allemaal uit hoor... Het ding draait gewoon, als ze begint te bokken ben ik niet echt in staat even gezellig alle slagen eruit te halen Knipoog