Weer gáve foto's & een filmpje (:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:30

VisibreTeam schreef:
Ik deed dat soort dingen met mn paard toen ik 14 was ;)
maar ik heb ook fouten gemaakt en ben tot op zekere hoogte BLIJ dat ik op bepaalde dingen ben gewezen.

Prima voor jou. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, en houd op om een 14-jarige meisje zo belachelijk te maken en in een hoek te drijven.
Wat een stelletje kinderachtige mutsen zijn jullie zeg, om zo af te geven op iemand van 14, vroeger zeker zelf gepest?

Henke, je weet zelf ook dat er dingen zijn die verbeterd moeten worden, maar je bent 14, en ik heb diep respect voor wat jij op die leeftijd al met je pony bereikt hebt, daar kan menig paardenmens nog een puntje aan zuigen. Belangerijkste is dat Sponge het voor jou doet, en dat is mooi.

Met kritiek is helemaal niets mis, het is meer hoe de boodschap gebracht word. Trek je niets aan van meisjes die denken vrijheidsdressuur uitgevonden hebben, en het nodig vinden om een ander daarmee belachelijk te maken, maar gelukkig weet jij beter.

Ik ga nu eerst eens het eea temmen voor het zuigen in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 28-10-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Weer gáve foto's & een filmpje (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:34

Belachelijk maken is wel érg ver gezocht. Volgens mij geeft ze gewoon tips én onderbouwd ze die ook.
Prima dus!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:45

Er is een verschil tussen een tip geven, en je gelijk willen krijgen en door blijven zuigen. Graag on-topic nu.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:48

sorry ts, vind je veel te lang voor deze pony om je VD oefeningen op zijn rug uit te voeren, kortweg; je zit hem in de weg. Op de grond lijk je zeker goed bezig, vind het trouwens ook een erg leuke, stoere en aansprekende pony die erg op je gefoccused is, dus wat de grond oefeningen betreft top! (ben vooral erg onder de indruk van de ligfoto's. Maar om er een positief gevoel aan over te houden kijk ik veeeel liever naar die prachtige foto's waarbij je naast hem bezig bent, dan erop. Succes

@vienna2007, mag het iets respectvoller? Er word niet door gezogen, op bladzijde 2 beginnen mensen te verkondigen dat er herhaalt word en dat alle tegenstanders lekker genegeerd en niet serieus genomen moeten worden, daar mogen desbetreffende mensen dan niet meer op ingaan? Ik dacht dat dat het begin van een discussie was: voors en tegens tegen elkaar afwegen op een fatsoenlijke manier waarbij je leert elkaars standpunten te begrijpen (je hoeft het er niet mee eens te zijn). Dat lijkt mij ook een beetje het idee van 'een forum', hier valt natuurlijk genoeg over te discusieren mijn inziens...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:53

Je hebt mijn bericht boven je eigen bericht niet gelezen?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:28

Eehm Vienna2007: Prima dat je vind dat anderen de ts afzeiken, maar ga jij dan niet ook zelf die mensen afzeiken? Waar slaat dat nou weer op. :=

Ik ben het helemaal eens met Bonita_Bon, en Visibreteam, en de rest van de mensen die normaal commentaar geeft. Het ziet er echt superleuk uit, en Henke heeft al veel bereikt met Spons, ze hebben een hele goede band en je ziet dat dit hun beiden goed doet. Alleen zou ze er niet meer op moeten gaan rijden omdat ze simpelweg te groot is (dus ook geen capriole meer erop etc. want dat is ook niet fijn voor hem). En voor de rest ziet alles er super uit!

Dus Vienna2007: Whats the problem?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:10

Jeeeetje Vienna2007...
jouw reactie is wel een beetje raar zeg. Ik heb tot nog toe niemand opzettelijk aan proberen te vallen, ik geef onderbouwde tips, er worden weer dingen gezegd en daar zeg ik weer wat op, onderbouwd. Dit vind ik een beetje jammer.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:27

Ik ga niet meer in op het feit dat je te groot voor hem bent enzo, daarin hebben mijn voorgangers je al tips gegeven :)

Mijn vraag was, rijd je nu met een lage neusriem als sidepull? Zo ja, bevalt het goed? En het je geen last van het feit dat hij geen keelriem heeft? Ik ben namelijk zelf al een tijdje in dubio of ik het niet gewoon eens ga proberen :P

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 19:40

@Milan_lover , ja ik rijd met lage neusriem , maar ook met een sidepull ..
Nee ik heb er geen last van :D
Ik vind het zelf fijn allebei ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:07

Moderatoropmerking:
Vanaf nu graag ontopic reageren in dit topic.
Dat betekent niet dat zaken niet gezegd mogen, maar wel dat het wenselijk is dat de reacties inhoudelijk zijn en dus over VD/TS haar VD gaan en niet over andere zaken.
Bedankt voor de medewerking! :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:17

Ik vind het eerlijk gezegt er wel leuk uit zien! Knap wat je hem alemaal hebt geleerd, ik doe het je niet na.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:30

Wat een leuke pony heb je! Je bent misschien wat aan de grote kant, maar ik denk dat je er nog wel op past hoor. Je ziet er niet zo zwaar uit, je bent wel wat langer maar als je goed meezit zal je pony daar niet zo'n last van hebben. Aan dat meezitten schort echter nog het een en ander, ik zou onder het zadel gewoon lekker gaan sleutelen aan de basis (en ook aan jezelf!) en oefeningen zoals 'passage' en hogeschoolsprongen achterwege laten. Als je bezig bent met de basis kun je ook meer gaan verzamelen later, en vanuit daar kun je naar moeilijkere oefeningen gaan. Maar de capriole zou ik sowieso even helemaal achter in de kast zetten voorlopig.
De kunstjes die hij kan aan de hand zien er goed uit, alleen af en toe nog wat druk/onbeheerst, maar zo te zien doet hij het graag voor je!

Dus eerst wat meer rust erin, met het rijden werken aan de basis en dan komt het vast goed!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:40

De passage is echt heel slecht gereden :x dat is zeker niet correct, ondanks dat mensen hier anders beweren. ken je het scale der africhting? Van ontspanning, aanleuning en takt in geen sprake, waarom rijd je vervolgens de "passage" (=verzameling, het eindpunt) dan nog door? Bij de VD geld net zo hard dat een paard ontspannen en taktmatig moet lopen!

Kiona_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:09

wauw! echt leuk. jullie zijn een super stel samen
echt heeel erg knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:49

Tsja, ik word er ook niet vrolijk van maar om de TS zo af te blaffen.... Kind is 14, hartstikke knap dus dat ze dat kan aanleren. Nee, het ziet er niet goed uit wat het technisch betreft. Maar ik ga ervan uit dat de TS echt wel het beste met haar pony voor heeft, en dat dit gewoon puur onwetendheid is en dat ze vast niet denkt 'Hé, laat ik mijn pony eens lekker naar de filistijnen helpen'.

TS, de oefeningen die je hier doet kun je ook makkelijk bijv. aan de lange teugel uitvoeren. Bij de capriool kun je er dan wel naast staan uiteraard, niet erop. Passage kun je beter echt mee wachten tot je pony écht sterk is, en zichzelf gaat dragen en meer kan verzamelen. Dan is het netjes over de rug, en heeft het nog nut ook. Capriool erop kun je beter niet meer doen, tenzij je echt een ijzersterke zit hebt maar dat is vrijwel niet te doen. Zelfs op de spaanse rijschool zitten ze er meestal niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:46

Ik vind dat je talent hebt om dieren dingen aan te leren. Dat is knap, dat aller eerst. Maar wat je aanleert, daar ben ik het net als anderen niet mee eens... De passage is geen passage. Er zit bijna geen takt in, ik zie veel protest van uit het paard, geen goede hoofd/hals houding.

Vind het zo enorm zonde, want je hebt duidelijk talent, maar je gebruikt het verkeerd...

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:00

vind het zeker wel knap wat voor band je hebt met je pony,
alles is al gezegd enige wat ik je nog wil zeggen,
misschien is het beter om een neckrope om te doen of een halstertouw om ze nek als je zonder halster ofzo rijd vind dat je erg hard aan ze manen trekt.
verder vind ik t wel knap maar ook ik ben het deels eens met de rest.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:57

Die foto van op de rug is heeel lief!
Ik hoop dat ik dat ook kan binnen een paar jaar :p

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:11

ik vind het er best goed uitzien!
dat gezeur dat je te groot bent.. slaat nergens op vind ik.
alsof je alleen maar op een paard mag rijden waarbij je voeten niet onder de buik mogen komen.
nou sorry hoor.

ik vind dat je het super leuk doet!
hoe je bij hem gaat liggen erg schattig! :)

ga zo door :j

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:17

VivaLaVida schreef:
Ik vind dat je talent hebt om dieren dingen aan te leren. Dat is knap, dat aller eerst. Maar wat je aanleert, daar ben ik het net als anderen niet mee eens... De passage is geen passage. Er zit bijna geen takt in, ik zie veel protest van uit het paard, geen goede hoofd/hals houding.

Vind het zo enorm zonde, want je hebt duidelijk talent, maar je gebruikt het verkeerd...

Dat ze talent heeft is duidelijk en ze is nog zeer jong.
Laat haar zelf ontdekken wat goed en minder goed is.
Ik vind dat je moeilijk kan verwachten dat iemand van 14 "haar talent" al juist gaat gebruiken.
Kan je toch moeilijk vergelijken met iemand die 30 of 40 is en al heel veel ervaring heeft opgedaan ;)
Ik ga er vanuit alles wat ze doet is uit liefde voor haar pony en dat de tijd en ervaring wel uitwijst hoe ze moet werken met haar pony.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:21

Inderdaad, mooi verwoord op die manier.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:25

Maar ik ben ook geen 40, ik ben nu net 17 ;)
Je kunt ook niet gelijk goed zijn, maar je kunt wel tips aannemen en daar aan werken om beter te worden :)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:39

niks is goed genoeg, het kan altijd beter volgens sommige mensen :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:17

Hee Henke,
Het ziet er veder prima uit hoor.
Typisch bokt natuurlijk weer met de reactie's.
Je hebt een superpony, en de band om te zien is géwéldig!
Ik wou dat ik zoiets met mijn shetties kon.
De een die rent keihard weg en de ander is te jong.

Ga zo door!

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:49

ik denk dat ik niet nog meer tips hoef te geven omdat je het denk ik wel begrepen hebt :)

Leuk paardje, ziet er ontspannen uit als je ligt ect. :)

Oefening baard kunst :D