zhara(shet) voor de eerste keeer gelongeerd met touwtjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:54

Leuke shet! Hoe komt ze aan dr witte voetjes? (misschien heb ik er overheen gelezen ;)) Ik denk dat je het commentaar nu al wel gehad hebt.. en het ook wel snapt :)

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:54

phormicola schreef:
:wow:

Ik heb voor deze 'discussie' echt geen woorden!

@TS, ik vind persoonlijk dat een kwartiertje longeren, op een grote cirkel, niet zo slecht is voor een twee jarige. Maar meisje, die touwtjes voegen nu nog niets toe en als ze strak staan doet het je paardje alleen maar pijn en dan kun je later niet meer goed met haar werken. Ik neem aan dat je nog lang plezier wilt hebben van je shet :)

Ik weet dat de meeste mensen hier niet aardig overkomen, maar ze bedoelen het goed. Ze worden zo boos omdat ze er verdrietig van worden om zo'n jonkie te zien die al zo hard aan het werk wordt gezet en dan ook nog op een onjuiste manier.

Ik hoop dat ik aardig genoeg ben om je te laten inzien dat je dit niet nog een keer moet doen. Laat het bij deze keer en als je je pony wil longeren, doe het dan zonder touwtjes en een kwartiertje, dat is echt genoeg :)
Luister naar onze goedbedoelde adviezen, doe het voor je pony :)

ik wil het goed doen maar ik mag hier niets vragen of ik word aangevallen
jaa ik heb al 1000 keer gezegt dat ik niet meer zo ga longeren

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:55

roxy_ZharaX schreef:
annmary schreef:
Misschien dat het op een iets rustigere toon kan allemaal, zonder capslock, zonder hoofden af te bijten...
Ieders advies is goed bedoeld, maar mocht je er niks mee willen doen dan is dat aan jou, maar je hoeft ze er niet op aan te vallen.
Dit soort zaken liggen altijd gevoelig op bokt, zo'n jonge pony bijgezet longeren, dan kan je ook dat soort reacties verwachten.

Mijn mening, ze ziet er uit als een leuke pony. Mocht je haar echt willen/moeten longeren, dan zou ik het persoonlijk met een halster doen ipv hoofdstel met bit, en de touwtjes wat losser doen. Ze lijkt nu weinig ruimte te hebben om haar hals goed te strekken en dus haar spieren goed te gebruiken.

Succes!

dankje wel ga ik zeker doen het was toch 1malig
is een kaptoom ook goed of is de druk op de neus dan te groot?

Hm, ik heb zelf nog nooit een kaptoom gebruikt, maar van wat ik heb vernomen van anderen moet je er wel mee weten om te gaan, omdat het een heel andere inwerking heeft. Lees je hier even over in, lang leve internet! Dan weet je in ieder geval waar je aan begint.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:55

Ik vraag me toch wel een aantal dingen af naar aanleiding van dit topic.
Ten eerste: Je zegt dat je verstand hebt van paarden, maar de foto's bewijzen mijn inziens het tegendeel. Ik vraag me dan af of je weet waar je over praat. Voor geen enkel paard is het goed om op deze manier bijgezet te worden. Laat staan voor een 2,5 jarige (die dus absoluut nog niet volgroeit is, en nog niet sterk genoeg is om dit soort werk te verrichten. De kleine rondjes die deze pony moet maken wanneer ze gelongeerd word zijn al te zwaar voor haar veel te jonge lichaam, laat staan die zelfde kleine rondjes met een bijzet die veel te strak staat.. niet echt bevordelijk voor de lichamelijke gesteldheid van je pony).

En dan open je een topic, waarna je goedbedoelde tips krijgt van bokkers. Gewoon om te helpen. Dit had je kunnen verwachten, iedereen met inzicht op het gebied van paarden begrijpt namelijk dat dit toch eigenlijk not done is. Maar het ergste is nog, dat je vervolgens níets met de tips doet, en er alleen maar enorm kinderachtig op kunt reageren. Dat de toon van menig bokker dan niet zo vriendelijk blijft, kan ik me dan ook nog wel enigsinds voorstellen. Jouw reacties zijn niet bepaald doordacht, dan kun je verwachten dat men niet meer zo vriendelijk en behulpzaam zal reageren.

Ik hoop echt dat dit topic je ogen zal openen. Je hebt een énorm leuke pony, daar kun je echt trots op zijn!!! Maar zorg wel, dat je nog een tijd van haar kunt genieten! En dan zal er dus wel iets moeten veranderen. Er zijn zo veel andere leuke dingen die je met je pony kunt doen! Ga bijvoorbeeld heerlijk een lange wandelingen met haar maken aan het halster, daarbij kun je ook best een stukje draven. Je kunt lekker met haar gaan "spelen" in de paddock, of het bij de poetsbeurd houden.. Mocht je het dan écht niet kunnen laten om haar te longeren. Gebruik dan alleen een halster met een longeertouw, en laat de touwtjes achterwege!

Succes!
Laatst bijgewerkt door W0PPY op 22-06-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:56

Heel dom, echt heel dom!
Toen mijn shet zo jong was, zelfs nog jonger dan die van jou werd die door zn toenmalige baasje ook gelongeerd, hij snapte er niets van en kreeg dan weer een boze bui over zich. Ik merk het nog steeds dat hij heel gevoelig is met longeren en erg trekt aan de lijn. toen hij oud genoeg was ben ik zo lang bezig geweest om het vertrouwen terug te krijgen.. Meid, begin met longeren als die 3 is, zonder hulpteugels. Het is niet nodig. Je ziet helemaal het wit van je pony's ogen, dat is echt niet goed!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:56

Citaat:

SUPER!!! *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:56

MarjanB schreef:
Leuke shet! Hoe komt ze aan dr witte voetjes? (misschien heb ik er overheen gelezen ;)) Ik denk dat je het commentaar nu al wel gehad hebt.. en het ook wel snapt :)

had ze al van bij de geboorte heb ze laten na kijken door de DA en is niets mis mee. gewoon iets uniek aan zhara

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:57

MelissaV schreef:
Citaat:

SUPER!!! *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_

ging ik oook al doen voor deze zinloze discussie waarom was ik zo dom om hier een topic over te maken

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:57

Er kan ook appiebloed door zitten , of heeft ze vol nsps papier ?
Dan kan de lichte hoeven verklaren.

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:57

Bokt is er niet om elkaar alleen maar op te hemelen, maar juist ook om elkaar onderbouwde kritiek te geven zonder te hoeven schelden. Je reageert ontzettend agressief, totaal onnodig. Ik ben het met de meeste mensen hier eens dat deze manier van je pony longeren onverantwoord is, maar ik stoor me het meest aan je vijandigheid. Als je met paarden omgaat moet je leren; niet je kont in de krib gooien en denken dat je alles weet als je 15 bent. Je hebt een supermooi pony'tje, probeer voor haar het beste te doen!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:58

Heel goed van je dat je inziet dat dit niet kan ! :D
Super !!
vind die witte voetjes trouwens wel heel uniek ! mooi ! :j

Anonimo12

Re: zhara(shet) voor de eerste keeer gelongeerd met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:59

Even update; heel goed dat je hebt besloten anders te gaan longeren. Superbesluit!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:00

roxy_ZharaX schreef:

Sorry, dat las ik pas nadat ik dat had geschreven, je topic gaat nogal hard :)

Je bent zelf een beetje uit je slof geschoten toen je de antwoorden niet zo leuk vond en dat is helemaal niet erg. Toen ik 15 was had ik het ook heel erg moeilijk met kritiek :j Het is soms lastig om te zien dat kritiek helemaal geen persoonlijke aanval hoeft te zijn of heel erg negatief. Negen van de tien keer bedoelen mensen het goed!

Ik ben blij dat je niet meer zo gaat longeren. Daar doe je je beestje een heel groot plezier mee en jezelf ook, want jij kunt langer genieten van een gezonde pony :D

Ik vind het heel knap van je dat je ondanks de banketstaaf posts EN je eigen banketstaaf antwoorden (laten we eerlijk blijven ;) ), toch je mening hebt aangepast +:)+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:03

Slotje voor overleg.
Een zelfde topic is al door een collega op slot gezet. Even overleggen dus hoe we verder gaan.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:50