Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Embe schreef:Gut Susyb, wat heb jij een engelengeduld zeg... erg netjes en respectvol uitgelegd. Ben benieuwd of TS er nu iets mee gaat doen.
Iris82 schreef:Bij enkel vastmaken aan de bitring trek je het bit door de mond.
Bij een longeerbitstukje heb je ook grote kans dat je het bit scheef trekt.
Sabinee__ schreef:Ik weet genoeg om een 2 jarige niet dusdanig aan het werk te zetten.
En misschien ken ik deze manier van longeren niet, maar dat wilt niet zeggen dat het de meest gebruikte manier is.
Ik draai al heel wat jaren mee in de paarden wereld en heb nog nooit gezien (ook op bokt niet.)
Maar dat terzijde.
Dit is ronduit té belastend voor je pony. Een beestje van deze leeftijd moet lekker met groepsgenootjes het land op,
eerst maar uitgroeien. Longeren kan de komende 20 jaar nog, waarom nu perse al?
Er zijn genoeg dingen te doen om je pony af te laten vallen.
Ga fietsen, wandelen, etc.
Susyb schreef:TS:
Ten eerste ben ik het wel met de rest eens dat het gewoon veel te vroeg is voor een 2 jarig paard om deze te gaan longeren.
En ik snap best dat als je 15 bent en je zit al vanaf je 6de op het paard (doordat bijv. je ouders in de paarden werken ofzo) dat je er verstand van hebt maar ik ben het ook met de rest eens dat dit meestal niet het geval is.
Daar komt bij dat ik me ook niet voor kan stellen dat een DA dit gezegd heeft. Indien dit wel zo is ben ik wel benieuwd welke DA dit is en moet je echt dringend op zoek naar een nieuwe want dat is echt het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb.
Als je dan toch zelf wilt longeren (wat ik sterk afraad in verband met dat dit paardje nog groeit), doe het dan zonder touwtjes..
Ik wil eigenlijk aan je vragen waarom je de longeerlijn over het hoofd hebt gedaan?
Ik raad je aan om (indien je wilt longeren) het gewoon aan het halstertje te doen.
En niet langer als 5 minuten gewoon stappen en hooguit 2 rondjes draven.
Je kan der ook losgooien in de bak en gewoon los laten draven. Dat is veel natuurlijker.
Zoals de bijzet op de foto zit zit hij namelijk veel (echt veel) te strak en word je pony in een houding gedwongen. Dit wil je juist voorkomen!
Daarbij zou ik je hoofdstelletjes nog even weghangen (zoals hierboven genoemd) en even een stapje terug doen met je paardje..
Ik vind wel dat je een mooie shetlander hebt. En misschien kan je om af te vallen haar voederrantsoen ook veranderen.. ?
Sjors493 schreef:waarom die longeerlijn achter de oren?
hackny schreef:hey
wat de anderen al zeggen, ze is te jong om gelongeerd te worden,
en haar dwingen aan te teugel te lopen door haar
vast te zetten met touwtjes in woord : STUPIDE!
je weet op jou leeftijd niet wat je een pony aan doet van fu''ing 2/3 jaar
echt meisje kap ermee
ga lekker de penny lezen![]()
![]()
![]()
Sjors493 schreef:Susyb schreef:TS:
Ten eerste ben ik het wel met de rest eens dat het gewoon veel te vroeg is voor een 2 jarig paard om deze te gaan longeren.
En ik snap best dat als je 15 bent en je zit al vanaf je 6de op het paard (doordat bijv. je ouders in de paarden werken ofzo) dat je er verstand van hebt maar ik ben het ook met de rest eens dat dit meestal niet het geval is.
Daar komt bij dat ik me ook niet voor kan stellen dat een DA dit gezegd heeft. Indien dit wel zo is ben ik wel benieuwd welke DA dit is en moet je echt dringend op zoek naar een nieuwe want dat is echt het slechtste advies wat ik ooit gehoord heb.
Als je dan toch zelf wilt longeren (wat ik sterk afraad in verband met dat dit paardje nog groeit), doe het dan zonder touwtjes..
Ik wil eigenlijk aan je vragen waarom je de longeerlijn over het hoofd hebt gedaan?
Ik raad je aan om (indien je wilt longeren) het gewoon aan het halstertje te doen.
En niet langer als 5 minuten gewoon stappen en hooguit 2 rondjes draven.
Je kan der ook losgooien in de bak en gewoon los laten draven. Dat is veel natuurlijker.
Zoals de bijzet op de foto zit zit hij namelijk veel (echt veel) te strak en word je pony in een houding gedwongen. Dit wil je juist voorkomen!
Daarbij zou ik je hoofdstelletjes nog even weghangen (zoals hierboven genoemd) en even een stapje terug doen met je paardje..
Ik vind wel dat je een mooie shetlander hebt. En misschien kan je om af te vallen haar voederrantsoen ook veranderen.. ?
het touw over het hoofd is al meerdere malen besproken in dit topic!
@ TS
En welke DA heb jij?