Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YelaBrenda11 schreef:en daarnaast.. als je goed gelezen had,had je gezien dat Llevado 2 jaar en dus niet een enter,laat staan een veulen!
TessaVB schreef:Jeetje wat een reacties en agressiviteit hier.Ik zou zeggen, koop een pistool en schiet elkaar dood, zijn jullie van elkaar af. Laat elkaar toch is in hun waarde.
Ik vind het een leuk filmpje en verder heb ik 0,0000 verstand van VD.Ook erg mooi paard.
[***] schreef:Ik wil hiermee de TS helemaal niet benadelen, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of die iets al dan niet wil proberen, en waarschijnlijk zal het bij iedereen wel gewoon goed gaan. Ik heb gewoon een speciaal paard, dat weet ik en dat heb ik ook verteld. Femke, wat jij zegt over de communicatie enzo is helemaal correct en ben ik het volledig mee eens, maar ik heb ook aangegeven aan Danielle dat ik nog erg zoekende ben met hem en dat hij dus speciaal is, dat ik niet wist of we al klaar waren voor grotere dingen etc. etc. Is het dan niet de taak van de lesgeefster om zich op die communicatie te richten en qua VD het even bij de kleine dingen te houden? Of denk ik nu zo verkeerd? Ik had echt het gevoel (vooral achteraf) dat ze wilde bewijzen dat ze hem ook kon laten buigen etc. etc. Dat ik dan daarna met problemen zit heeft zij geen last van natuurlijk, als ik dat zo slecht mag uitdrukken.... Het stoorde me inderdaad vooral dat er op die PB nooit reactie is gekomen. Het kan altijd eens verkeerd gaan of dat je iets verkeerd inschat, maar daarna een beetje bijstand & hulp geven om het euvel op te lossen siert een mens wel lijkt mij ...
Maar nogmaals, ik heb daar eigenlijk helemaal niet aan gedacht, het is NIET mijn bedoeling om ervoor te zorgen dat mensen geen lessen meer bij haar gaan volgen ofzo .. Zoals gezegd is dit 1 ervaring en heb ik gewoon een ander type paard dan de meeste van ons. Daar kan je misschien mee lachen maar het IS gewoon zo .. Waarom dat zo is leg ik wel via pb uit moest iemand daar interesse in hebben
Dit alles zat ergens al aan mij te knagen na haar reactie over dat been, dus het moest er nu even uit denk ik![]()
Hoop dat het duidelijk is
TessaVB schreef:Nou als ik wil reageren reageer ik gewoon hoor.
Het ging me meer om hoe jullie met elkaar omgaan.
Verder heb ik als eerste het filmpje bekeken en vond ik het een leuk filmpje en leuk paard, dus waarom mag ik niet reageren?
[***] schreef:@ Saskia : Wil wel ontopic gaan (naja, eigenlijk mijn mond houden), maar je maakt het me wel moeilijk
Nog even zeggen dat het ook zo is gegaan dat ze mij heeft laten doen en dan heeft geobserveerd en tips gegeven enzo, heeft ook geholpenMaar dat was dan bij de kleine dingen, de dingen die hij al kende. Ik zat toen met het probleem dat hij ja knikken & neen schudden helemaal door elkaar sloeg en altijd alles deed, wat commando je ook vroeg (gaf wel grappige beelden maar is niet helemaal de bedoeling
) en dat is dankzij haar wel opgelost. Dus het was niet allemaal slecht, niet dat jullie dat denken
![]()
Hoe het met de andere dingen gegaan is weet ik niet meer precies, maar volgens mij is zij daarmee begonnenOm te laten zien hoe het moest zeg maar. Ik heb daarna wel een paar keer geprobeerd, ik weet nog dat ik helemaal in de war zat met waar touw vasthouden en waar clicker en met welke hand en hoe vastpakken etc. etc. Ben niet zo goed in die dingen
JoviBan schreef:YelaBrenda11 schreef:wat ontzettend jammer dat je dit doet phia..
Ik vind dat helemaal niet zo jammer. Ze durft tenminste haar mening en adviezen te geven.
In tegenstelling tot de horde fans hier.
Erg flauw (en kinderachtig) ook om het op jaloezie te gooien.
Ik begrijp het grote halleluja-gehalte niet. Sinds wanneer is het oké om een veulen/jaarling zo te belasten, zowel geestelijk als lichamelijk??
Wanneer een willekeurig iemand een topic opent waarin ze laat zien en vertelt wat ze allemaal met haar veulen/jaarling/twenter doet, dan komt heel Bokt tevoorschijn om te vertellen dat je zo'n jonkie gewoon lekker in de wei moet laten met vriendjes, en dat de basis-dingen (aan halster meelopen, voetjes geven voor het bekappen e.d.) al meer dan voldoende zijn.
Maar nu is het opeens oké??
Nee, in mijn ogen is dit helemaal niet oké.
jessetjuhhh schreef:Haha je naam past in ieder geval in dit topic. maar weet je wat het is. Al zou ze gelijk hebben, Al zou het he.. Waarom dan nog zown heel topic verzieken na 1 keer is het wel duidelijk en kap er dan gewoon mee.
Chaos schreef:Ik snap ook niet waar al die Bokkers ineens vandaan komen.
Phia haalt een heel goed punt aan hoor. Het is geen onzin wat ze uitkraamt.
De manier waarop kan dan wellicht anders, maar dat verandert niks ana de inhoud van haar posts.
Het is leuk dat Llevado zo veel fans heeft, maar die fans zouden ook het beste met het paard voor moeten hebben. En het paard kent gewoon al heel veel voor zo'n jonge leeftijd. Ik vindt dat jammer, leuk om naar te kijken, maar jammer voor het beestje. Maar het is Danielles paard, dus ze moet het vooral lekker helemaal zelf weten.
Dat 'ie 2 is maakt lichamelijk en geestelijk nauwelijks verschil.
[***] schreef:Ik was eerst niet van plan om te posten, maar nu de discussie hier toch volop is ...
Ik ga niet zeggen "ik ben het eens met die of die", ik heb ook niet de bedoeling iemand af te kraken of af te breken en ik ben al helemaal niet jaloers. Vroeger was ik wel jaloers, op Danielle en al die anderen die zo stoer hun paarden konden laten steigeren & buigen & liggen ... Ik vind het nog steeds heel knap, maar ik ben er ondertussen wel volledig vanaf om het te willen aanleren. En daar heeft Danielle een stukje mee te maken, al zal ze het zelf niet beseffen.
Een tijd terug was ik met VD'en bezig en was nog niet erg ver (de kleine dingetjes, flemen & schudden enzo), ik wilde wel verder maar durfde niet alleen, dus ik besloot les te nemen. Nu was Danielle toevallig van iets of wat in de buurt (hier echt in de buurt vind je niemand) en ze wilde tot hier komen voor een les en dan zouden we wel verder zien. Ik was helemaal enthousiast. Ik heb haar uitgelegd hoe mijn pony in elkaar zit en dat ik wel grotere dingen wilde, maar niet wist of wij daar klaar voor waren en of dat een goed idee zou zijn met mijn pony. Maar diezelfde les nog gingen we werken aan spagaat, buigen en moest hij op het blok, dit terwijl zij zelf zei dat hij dat blok eigenlijk niet erg aangenaam vond (ik had vroeger een ander en aan dit moest hij nog wennen zeg maar). Op dat moment heb ik het allemaal laten gebeuren, wie ben ik namelijk om er iets over te zeggen? Zij is de lesgeefster en zij kent er alles van.
Maar toen ik de dag erna mijn pony z'n voet wilde optillen (voor hoeven uit te krabben) BEET hij me in mijn hand! Wanneer ik hem aan het halster vastnam om wat te doen begon hij heftig te schudden en te happen naar mijn arm. Wat heeft dit met Danielle te maken? Wel, de dag ervoor tijdens de les moest zijn been vastgenomen worden om hem in een buiging te krijgen, en z'n halster om hem in de spagaat te trekken ... Dus toen dat gebeurde de dag erna had ik iets van "oei, was dat wel een goed idee geweest?" Ik heb dit ook via pb naar haar gestuurd, dat ik dacht dat we te snel waren geweest en dat het (nog) niks voor mijn pony was ... Hier heb ik NOOIT reactie op gehad.
Ondertussen ben ik helemaal van het VD'en af, flemen enzo doen we nog wel voor de lol, omdat hij dat echt leuk vindt, en het blok gebruik ik bij de horse agility, al gaat hij er nog steeds niet makkelijk op ... En vandaag heb ik ook weer gemerkt wat een goede beslissing dat was .. Hij staat namelijk nog steeds spontaan voetjes te geven & voorbenen uit te slaan terwijl ik heel iets anders vraag. En nu kan je wel zeggen dat dit mijn eigen schuld is, maar je mag het eens komen uitleggen hoe het dan wel moet ... Als je dan les neemt en die doen dingen met je paard waarvan je de dag erna merkt dat dit helemaal niet goed bekomen is ... Dus ik doe nu niks meer van dat alles, en ik hoop dat het voetjes geven enzo er wel weer uitgaat ...
Ik ben een tijdje erg met VD'en bezig geweest, na de les van Danielle is dat wat geminderd maar ik ben daarna weer begonnen. Tot we alleen maar achteruit gingen .. Op een bepaald moment ging gewoon longeren al niet meer (hier heb ik ook een topic over gehad) en ik wist niet wat er aan de hand was. Nu weet ik dat wel, door al dat VD'en was ik gewoon veel te afwachtend geworden (immers moet je in zekere zin wachten tot je paard de gewenste reactie geeft, tenzij je gaat dwingen natuurlijk) en mijn pony doet dan steeds minder & minder ... Dit even om aan te geven dat VD'en niet heilig is, en mensen die het met hun paarden doen ook niet. Ik kon mijn paard ondertussen ook wel in een buiging hebben en laten steigeren en weet ik wat, was ik ook lekker stoer geweest ... Maar jullie zullen wel begrijpen waarom ik gekozen heb dit niet te doen.
Om terug te gaan naar dit alles, ik heb in mijn reactie ook gevraagd hoe oud Levado was, dacht echt dat hij ondertussen al 3 was, blijkt niet zo te zijn .. En het strafst vond ik nog dat toen iemand een opmerking maakte over het been vastnemen/eraan trekken voor de buiging, dat er dan een reactie komt van "hou jij even je mond want ik ken er alles van en weet waar ik mee bezig ben." Zo'n reacties zeggen mij genoeg over een persoon, en dan samengevoegd met mijn eigen ervaring, neen sorry, ik kan niet meer oooh & aaah zeggen. Al blijf ik het wel nog steeds een knap paard vinden
Dit even om aan te geven dat er niet alleen fans rondhangen hier, of dat er fans zijn die van gedachte zijn veranderd. Ik snap de "negatieve reacties" heel goed, zou het zelf anders formuleren maar soms heb je het idee dat je tegen een muur praat en dan word je vanzelf wel harder in je commentaar in de hoop misschien toch een steen los te wringen, ik denk dat dat is wat er hier aan de hand isEn hier ga ik het bij houden
TessaVB schreef:Jeetje wat een reacties hier.Ik zou zeggen, koop een pistool en schiet elkaar dood, zijn jullie van elkaar af. Laat elkaar toch is in hun waarde.
Ik vind het een leuk filmpje en verder heb ik 0,0000 verstand van VD.Ook erg mooi paard.
[***] schreef:@ jarytj : Iedereen maakt foutenMaar dat toegeven is soms heel erg moeilijk
Mij gaat het er nog niet eens helemaal over dat het toen fout gegaan is, dat is weer allemaal opgelost, kan weer gewoon z'n been aanraken en hem aan het halster nemen enzo (hij kan trouwens ondertussen ook spagaat, alleen heel anders aangeleerd), maar dat ze daar nooit een reactie op heeft gegeven .. dat is toch een stukje minder. En als je dan tegen andere mensen gaat zeggen "hou je mond want ik doe dit al heel lang en weet het dus beter" .. tja .. dan komt bij mij dat allemaal weer boven
![]()
En via pb .. waarom? Zodat alles achter de schermen blijft en mensen kunnen verder gaan met "aah, wat knap van je paard, ik wil dat met die van mij ook!!" Zonder nadenken meestal, maar dat is ook weer een andere discussie