Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:43

nanette1 schreef:
Ik denk dat TS jullie nu wel begrijpt. Ik vind dat jullie een beetje krom reageren. Ik snap ook dat het gevaarlijk is, dus daarom adviseer ik iemand die je goed kan leren hoe alles in zijn werk gaat. Succes!!

thnx you ik krijg donderdag een les die gaat me er ook fantastisch mee helpen hopelijk

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:43

Ik denk dat ze het nu wel weet mensen, dit loopt alleen maar uit op een grote discussie...

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:45

thoraklover schreef:
Ik denk dat ze het nu wel weet mensen, dit loopt alleen maar uit op een grote discussie...

thnx you ik snap ook wel dat iedereen zijn mening geef en sommige dingen in het filmpje zijn nog fout ik moet ook nog leren van hoe en wat met VD het is ook best moeilijk maar sommige begrijpen dat niet goed als ik ze het probeer te vertellen maar daar heb ik verder ook geen probleem mee

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:45

Dit loopt niet uit op een discussie.. de TS staat gewoon niet open voor commentaar. Dat blijkt wel uit haar reacties....

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:46

HRE schreef:
Dit loopt niet uit op een discussie.. de TS staat gewoon niet open voor commentaar. Dat blijkt wel uit haar reacties....

AMEN!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:47

HRE schreef:

Daarom gaat het waarschijnlijk uitlopen op een discussie....

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:47

HRE schreef:

ik sta juist open voor commenntaar maar weetje soms is het gewoon even niet leuk als iedereen telkens hetzelfde zegt en ik snap het ook wel sommige dingen zijn fout maar op zo'n moment als je honderden berichten binnenkrijgt is het gewoon even zo dat je je probeert te verdedigen ik denk dat iedereen dat doet

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:47

thoraklover schreef:
HRE schreef:

Daarom gaat het waarschijnlijk uitlopen op een discussie....

ja dat dacht ik ook al
!!!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:48

nu hebben we een discussie over of dit op een discussie uitloopt :')

uhm ts, je hebt ongeveer al het commetaar afgekapt hoor!

HRE

Re: Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

:')

thoraklover

iloveyellow schreef:
HRE schreef:

ik sta juist open voor commenntaar maar weetje soms is het gewoon even niet leuk als iedereen telkens hetzelfde zegt en ik snap het ook wel sommige dingen zijn fout maar op zo'n moment als je honderden berichten binnenkrijgt is het gewoon even zo dat je je probeert te verdedigen ik denk dat iedereen dat doet

Ik kan je reactie wel begrijpen, het is even de schrik die door je heen gaat, dan kun je het beste even van bokt en iets anders doen, en later reageren om het te laten bezinken ;)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:49

trekpaardluf schreef:

ja dat is zo maar op een moment dat je zoveel berichten krijgt doe je dat even ik denk dat iedereen bijna dat wel doet jij niet nou dat vind ik knap van je!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:49

HRE schreef:
:')

jazeker ;( haha

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:50

trekpaardluf schreef:

Kom op, dit vind ik best flauw, hallo, zou jij het niet banketstaaf vinden als er zo gereageerd werd?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:50

Ik denk dat je eerst nog even vanaf de grond moet oefenen. Op het filmpje zie je dat je pony daar nog gaat lopen tijdens het steigeren, wat dus komt omdat ze onvoldoende kracht en/of balans heeft nog. Daarom wil ze ook weglopen met steigeren als je erop zit. Het vasthouden aan de longe snap ik, vind het niet slim maar dat is mijn mening, maar houdt je pony dan niet zo strak. Hierdoor gooit hij het hoofd opzij en raakt uit evenwicht. Probeer je helper iets meer mee te laten veren, dus dat hij zelf kan weten waar hij zijn hoofd houdt. Dat maakt het al stuk minder gevaarlijk. Snap je wat ik bedoel? Nu trekt je helper hem uit evenwicht, wat nog eens goed fout kan gaan.

Probeer ook iets duidelijkere signalen te geven, je geeft paar keer een hulp, terwijl je pony eigk al doet wat je vraagt. :)

EDIT; ik ben niet echt consequent met mijn hij/zij he? _O-
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-10-10 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:51

thoraklover schreef:
trekpaardluf schreef:

Kom op, dit vind ik best flauw, hallo, zou jij het niet banketstaaf vinden als er zo gereageerd werd?

ja dat er nog iemand is die het opneemt voor iemand maar ze heeft gelijk ik dacht ff oh poedersuiker oh poedersuiker dan ga je zo reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:51

Ik wil hier graag over discussieren omdat het een leuke discussie is, wil iemand nog discussieren of dit een discussie waard is?

HRE

Re: Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:51

Ik doe mee! Vind dit zeker waard om over te gaan discussieren!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:51

MyWishMax schreef:
Ik denk dat je eerst nog even vanaf de grond moet oefenen. Op het filmpje zie je dat je pony daar nog gaat lopen tijdens het steigeren, wat dus komt omdat ze onvoldoende kracht en/of balans heeft nog. Daarom wil ze ook weglopen met steigeren als je erop zit. Het vasthouden aan de longe snap ik, vind het niet slim maar dat is mijn mening, maar houdt je pony dan niet zo strak. Hierdoor gooit hij het hoofd opzij en raakt uit evenwicht. Probeer je helper iets meer mee te laten veren, dus dat hij zelf kan weten waar hij zijn hoofd houdt. Dat maakt het al stuk minder gevaarlijk. Snap je wat ik bedoel? Nu trekt je helper hem uit evenwicht, wat nog eens goed fout kan gaan.

Probeer ook iets duidelijkere signalen te geven, je geeft paar keer een hulp, terwijl je pony eigk al doet wat je vraagt. :)

bedankt ja ik snap het soms of ja bijna altijd werd het touw ook wel wat strak getrokken ze loopt ook heel graag :P

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:52

Joolien schreef:
Ik wil hier graag over discussieren omdat het een leuke discussie is, wil iemand nog discussieren of dit een discussie waard is?

nee hoor ik snap je nu wel :P

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:52

HRE schreef:
Ik doe mee! Vind dit zeker waard om over te gaan discussieren!

ja dat was het ook wel maar nu vind ik het ook wel weer best

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:52

iloveyellow schreef:
Joycebunny schreef:
tegenstribbelen doen paarden haast nooit, zijn ze te vergevingsgezind voor ;)
Ze kunnen wel signalen geven om aan te geven als ze iets niet prettig vinden of pijn hebben. Denk maar aan oren naar achteren. Hoofdschudden is hier ook een voorbeeld van!
We willen je echt wel helpen maar dan moet je wel luisteren naar onze raad ipv te zeggen dat de berichten je niks kunnen schelen en je toch doet wat jij wil.. Dat is geen houding vind ik. Je moet openstaan voor commentaar, dit zal je alleen maar doen groeien. Je onderschrift is btw heel toepasselijk. :)

ik lees de reacties en ik neem ze op maar sommige die zijn iets te eentoning van het si asfalt het is asfalt maar dat is het niet* ik weet dat pony's het meestal aangeven met de oren maar yellow heeft eigenlijk sltijd de oren naar achter niet helemaal in de nek maar wel naar achter ik vind het goed zo maar ik ben blij met yellow en dat ze steigert en ik ben blij met die reacties ookal zijn ze soms niet even leuk

Oren naar achter heb ik alleen gebruikt als VOORBEELD van zo'n signaal. Heb nergens jou 'beschuldigd' dat jou pony dit doet. Heb alleen gezegd dat hij z'n hoofd schudt en dat dit een teken is van ongenoegen/pijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:53

Nee gekkigheid, maar ik hoop dat je ondanks je koppigheid er toch wel wat van leert ;)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:54

Oren naar achter heb ik alleen gebruikt als VOORBEELD van zo'n signaal. Heb nergens jou 'beschuldigd' dat jou pony dit doet. Heb alleen gezegd dat hij z'n hoofd schudt en dat dit een teken is van ongenoegen/pijn :)[/quote]

ja is snap je ze is gewoon altijd heel druk als ik een proef rijd dan schud ze d'r hoofd ook als een gek in de ronte maar ik werk eraan ik denk dat het dan met dit ook minder word

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:55

Joolien schreef:
Nee gekkigheid, maar ik hoop dat je ondanks je koppigheid er toch wel wat van leert ;)

ja tuurlijk heb ik ervan geleerd maar er kwam plots zoveel op me af dat ik zo bot ging reageren eerst keek ik er leuk op maar toen al die reacties kwamen werd het gewoon minder