Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:29

goeroe schreef:
Zitten er nou gaten in die broek? :+

Ja :D En ze worden alsmaar groter :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:29

geen idee wie honza blanza is en daar gaat het verder ook niet om het gaat om jouw filmpje!
als hij in de sloot springt spring jij er ook niet achteraan toch?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:30

Ik heb er heel veel respect voor, vind het ook prachtig dat je met nekrope rijd, dat is in mijn ogen de paardvriendelijkste manier om met hem te rijden. Echt een dikke respect.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:30

orienta schreef:
dat heeft niks met tussen de oren te maken!
dat jij lekker met je neckrope enzo gaat rijden heeft helemaal niks te maken met wat je nu hier laat zien!
leuk dat jij het ziet als het vertrouwen versterken met je paarden maar wat voor lol beleven die paarden hier aan dan?

Wat voor lol bleven dressuurpaarden die in een krul getrokken worden...
Paarden die meer op stal staan dan op de weide, paarden met een deken op...

Nuja, ik veronderstel dat je nu weer gaat zeggen dat het nergens op slaat? :+

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:31

Ik krijg er kippenvel van. Positieve vanwege het voor elkaar krijgen en de band, maar medisch gezien sta ik al klaar met de ambulance...(maar denk reeel dat je minder gevaar loopt dan de gemiddelde ruite, gewoon omdat je hier bewust mee bezig bent)

Denk alleen dat Gilles een gat in zijn broek heeft :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:32

orienta schreef:
geen idee wie honza blanza is en daar gaat het verder ook niet om het gaat om jouw filmpje!

Aleeee, wie kent er Honza nu niet :+

Hij kan fantastisch rijden in vrijheid, ook vanop de grond is hij schitterend.
Moet je zeker eens naar gaan zien! ;)

Kan zijn dat ik mis ben maar ik heb zo de indruk dat je bloeddruk sterk aan het stijgen is?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:32

orienta schreef:
Dhani schreef:
[]

Prima! maar je reageerd zo heftig, terwijl dat niet nodig is. :+

ik reageer niet heftig hoor
ik zit hier heus niet te stampvoeten achter me laptop ;)

okee dan is het goed :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:33

zo redeneer jij dat dressuur zo in mekaar zit
wat denk jij dan dat dat paard denkt wat op de grond ligt?
wauw daar komt me maatje aan die gaat over me heen springen joepie hopelijk raakt ie me niet in me buik

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:33

muiske07 schreef:
Corelli schreef:
Jij kent je paard het best en als jij zegt dat hij ontspant dan neem ik dat aan :) Ik kan moeilijk komen kijken of het klopt ;)
Mooi dat je dit met je paarden kan, ik hoop dat het niet een keer fout afloopt, want die kans zit er IMO ook dik in..

Ik doe dit ook niet alle dagen hé ;)

Op het filmpje was het immers de tweede keer.
Het zal nog wel voorvallen dat we dit doen maar alles met mate.

Ik heb altijd willen verder gaan dan het gewone rijden en kijken hoever je mag en kan gaan van een paard.
Ik weet nog goed in de manege als ik met een zweep staat te zwiepen hoeveel paarden er op hol lopen, of als je een jas uitdeed hoe een pony al kon schrikken hiervan.

Ik vind het juist goed om dan verder te gaan en kijken hoever zij jou vertrouwen.

Dit heb ik ook niet van vandaag op morgen bedacht, ben hier reeds al maanden met voorbereiding bezig tot wanneer ik denk en voel dat het goed zit en dat het mogelijk is. ;)

en dat vind ik dus zoiezo walgelijk he zoals je dit al zegt..
wil verder gaan dan ver dus van over de top ... meisje stop hiermee je haalt teveel risico voor je paarden erbij.
dat jij dit leuk vind ala maar doe dat niet over de rug van je paard..

en al doe je dat wel dan zeg ik dit heel hard..
maar dan hoop ik dat het grandioos fout gaat met zulke idiote dingen misschien dat je enkel zo leert dingen niet te doen..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:34

muiske07 schreef:
orienta schreef:

Kan zijn dat ik mis ben maar ik heb zo de indruk dat je bloeddruk sterk aan het stijgen is?

Offtopic: komt Honza Blanza ook weleens in nederland? Ik vind dit soort dingen namelijk helemaal geweldig, alleen heb ik de mogelijkheid niet om het met mijn leasepaard te doen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:35

muiske07 schreef:
orienta schreef:

Mijn bloeddruk is nog keurig!
En nee ik ken Honza niet,en zie bij hem ook de lol er niet van om paarden over elkaar heen te laten springen

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:36

Ik vraag me nog alltijd af hoe je het voormekaar krijgt,en dat grote vertrouwen in jou en je paard :)
En toch vind ik het o zo gevaarlijk voor het paard op de grond,als het springende paard nu een been laat hangen of te laat afzet levensgevaarlijk ;(

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:37

vet gaaf!!

jij bent ook niet snel bang!

het ziet er echt vet cool uit! (allebij;))

Wiwabalia

De TS denkt echt niet: nou laat ik eens een paard als hindernis gebruiken, hier is jaren en jaren in getraind. En ja die indruk krijg ik sterk door eens een kijkje in haar profiel te nemen. De TS weet waar ze mee bezig is. Dit vertrouwen is zo groot en de band zo sterk, dat voel ik gewoon als ik al naar het filmpje kijk.

_Charlotte_

knap gedaan?ik vind je knettergek!!

wat als dat paard op jou en je paard komt te vallen? ik denk niet dat dat zo prettig is, daarnaast breng je je zelf en je paard in gevaar maar ook het andere paard en berijder. wat als het paard schrikt op het moment dat het andere paard er over heen gaat.. bah moet er niet aandenken!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:38

KellyZ schreef:
De TS denkt echt niet: nou laat ik eens een paard als hindernis gebruiken, hier is jaren en jaren in getraind. En ja die indruk krijg ik sterk door eens een kijkje in haar profiel te nemen. De TS weet waar ze mee bezig is. Dit vertrouwen is zo groot en de band zo sterk, dat voel ik gewoon als ik al naar het filmpje kijk.

Ja dat wil ik ook best geloven,en heb ook erg veel respect voor TS.
Maar het is en blijft gevaarlijk voor het liggende&Springende paard..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:38

KellyZ schreef:

Offtopic: komt Honza Blanza ook weleens in nederland? Ik vind dit soort dingen namelijk helemaal geweldig, alleen heb ik de mogelijkheid niet om het met mijn leasepaard te doen.[/quote]

Geen idee,
heb hem ook nog niet zoveel gezien maar vind hem wel schitterend :D

Gaston over Maxiem laten springen vond ik echt super, zag het bij hem voor de eerste keer.
Maxiem bleef zo rustig liggen en Gaston sprong er op zijn duizendste gemakske over.
Maar hij kan nog veel meer dan enkel dat.

Ik weet dat je jaarlijks naar hem toe kan gaan waar hij woont met zijn paard maar dat kost bakken geld.
Je kan ook zonder paard gaan en dat schijnt dan wel te doen, je kan dan al zijn lessen enzo bijvolgen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:38

buster4ever schreef:
wil verder gaan dan ver dus van over de top ... meisje stop hiermee je haalt teveel risico voor je paarden erbij.

maar dan hoop ik dat het grandioos fout gaat met zulke idiote dingen misschien dat je enkel zo leert dingen niet te doen..

ben het eens met je post alleen het dikgedrukte vind ik te ver gaan

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:40

Gaaf! Mischien dat er ook van dit soort evenementen zijn in Nederland?

Noppes

Tsja het vertrouwen kan dan wel zo groot zijn, maar ze maakt er hier gewoon misbruik van. Er kan altijd iets fout gaan tijdens het springen, en als dat een ongewone 'hindernis' is, is die kans nog wat groter. En om daarvoor een levend wezen te gebruiken vind ik wel erg ver gaan.

orienta

KellyZ schreef:

jaren en jaren? ze is 20!
leuk je paard vertrouwen,maar het blijft een paard!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:41

buster4ever schreef:

Iedereen heeft de vrijheid van meningsuiting en je mag ertegen en/of ervoor zijn, alles mag.
Maar dit gaat tever!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:44

orienta schreef:
KellyZ schreef:

jaren en jaren? ze is 20!
leuk je paard vertrouwen,maar het blijft een paard!

Een paard kun je prima vertrouwen, hier zit een risico aan, maar sommige mensen willen over een streep heen waar de andere mensen niet over heen gaan/durven. Dan sta je in de spotlight want je bent de enige die over de ''normale'' streep heengaat. Het zijn alleen wel deze mensen die voor verandering zorgen.

KiWiKo

ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niks vind.........

denk dat TS ernstig moeilijkheden heeft met Rollkuhr, maar dat ze het minder moeilijk vind om een paard bij zijn hoofd zo te belemmeren.........

nee, sorrie............ kan er niet warm voor lopen

over risico's wil ik het dan wel even hebben........... geen van de paarden of mensen lopen hierbij risico, een paard weet waar zijn benen hangen......... dus risico is het niet, absoluut niet.

ik heb meer moeite met het onderwerpen aan de wil :)

Eliza_18

KellyZ schreef:
buster4ever schreef:

Iedereen heeft de vrijheid van meningsuiting en je mag ertegen en/of ervoor zijn, alles mag.
Maar dit gaat tever!

Kan wel te ver gaan,( vind ik ook ) maar zulke reacties kun je wel verwachten als je zulke gekke dingen uithaalt. Als ze nu al zo doet met haar paarden wat moet dat dan wel niet de volgende keer zijn! ze zegt zelf dat ze nog meer wilt proberen