Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:25

Inderdaad! :j Laten ze weten dat ze graag voor je werken en dat ze 't leuk vinden en dat doet je als trainer toch altijd goed! :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:26

ja hannah dat vind ik nog het mooiste...als ze enthousiast zijn en dat laten merken. dan kan me trainen niet meer stuk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:27

Leuk dat je zo'n training/oefening eens gefilmd hebt!
Ik zie herkenbare stukjes met wat ik met Snowdon ook doe, leuk!
Ik gebruik ook soms snoepjes, maar niet constant. Snowdon is erg moeilijk te overtuigen dat iets leuk kan zijn, maar hij doet z'n best.
Onze merrie Chayenne kan momenteel alleen kusjes geven en shetruintje Shiloh leren we apporteren.
Ik heb wel weer een ideetje opgedaan wat ik bij één van onze paarden kan gaan oefenen.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:32

snowdon, leuk dat je dat ook doet met je paardje. en ja, ik herken ook wel wat je zegt. je moet goed kijken wat een paard aanbied, en niet elk paard kan of wil graag bvb een spaanse pas anleren, en eerlik is eerlik is zie mijn tinker niet gracieus zijn been strekken en neerzetten, wij hebben gewoon de "marsch"van gemaakt...lekker stevig doorstampen en gaan met de banaan :+ de klassieke buiging vind feija niks aan, het compliment wel weer. het leukste vind ik zelf oefeningen bedenken, oefeningen die bij het paard passen bvb als ie graag dingen in zijn mond neemt, laat hem bvb midgedgolfen...hebben we van de week geprobeerd en ik lag echt in een deuk, hij deed het nog ook. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 12:19

@ Snowdown;

Leuk! :D
Welk kunstje ga je oefenen? :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:55

De "spagaat" :D

Spaanse pas, compliment, buiging, jambette kent ie al (steigeren is al 3 jaar geleden) en flehmen en op het blok kent ie ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 17:47

Oke leuk! :D Weet je al hoe je 't em aan moet leren of zal ik even de site van een vriendin en mij sturen waarin 't staat uitgelegd? :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:07

Ik doe dat soort dingen eigenlijk nooit vanuit een boekje o.i.d., dat werkt dan toch niet :+
Ik vogel het wel uit ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 18:08

Oke! :D
Onze site is ook niet overgeschreven vanuit een boekje hoor, het is gebaseerd op onze eigen ideeen, ervaringen en manieren zoals 't bij ons werkte! :D

Succes iig! ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:09

Dat begreep ik, maar dan is het voor de lezer (mij in dit geval) geen verschil of je iets uit een boekje haalt of van een site met tips.
Thanx!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:56

snowdon schreef:
Ik doe dat soort dingen eigenlijk nooit vanuit een boekje o.i.d., dat werkt dan toch niet :+
Ik vogel het wel uit ;)

pcz want er is GEEN methode, slechts kijken naar het eigen paard. gaaf dat die van jou zo veel kunnen. ik heb net getraind en Feija was weer hyperactief :D we hebben vandaag veel getraind vanuit tempowisselingen ( op de grond wel te verstaan), stakkato trainen houd je paard scherp, mijn ervaring dan. vanuit de stap zo in de draf, zijwaartsgangen en wijken en dan stilstaan zo uit het niets, achterwaarts lopen en dan weer aandrafen bvb.mooi werk.