Eentje wordt er nu al gelongeerd en die ander moet met zn 1 1/2 jaar al over ws 80 cm heen springen (als het niet hoger is)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

druppeltje schreef:Het spijt me te zeggen, maar er zit echt een bit in:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EYGD7V6L.jpg (eventueel kan je inzoomen).
TS denk er alsjeblieft over na wat je aan het doen bent, dit is echt niet goed. Ook niet als je wedstrijden wilt rijden.
risky schreef:als je een maandje voor het zadelmak maken begint met longeren dan ben je er ook vroeg genoeg bij hoor!!
en dan hoeft dat nog steeds niet 5x per week maar 2 tot 3x een 15min.
na een maandje stap je erop en ga je overgangen ed leren onder de man ook maar 2 tot 3x per week zo'n 20 min, en dan kun je nog steeds een jaar later op concours als je dat graag wilt.

Alves schreef:Persoonlijk zou ik nog geen bijzet gebruiken... (zeker niet aan 1 kant!!!, dan wordt hij scheef)
Je bent al best vroeg begonnen met longeren...
Als ik jou was zou ik hem nu gewoon 1 keer in de week een kwartiertje longeren zonder bit of dergelijke...
Even een paar maandjes wachten en geduld hebben...
Ik vind dat wanneer je begint met longeren ( 2 keer in de week 20 minuutjes) niks moet gebruiken qua bijzetteugels, bit (liever kaptoom met desnoods een bit in) en dergelijke...
Voor mij is het de bedoeling dat mijn paard op zijn eigen benen loopt, balans en ontspanning vindt...
Dat hij in de eerste instantie zijn rondjes braaf loopt op commando...
Tegen de tijd het opbouwen naar langer of meer longeren... Conditie... Af en toe een balkje meepakken...
En dan kijken hoe je hem kan gaan bijzetten als dit nodig is... Het ligt aan het paard maar ik gebruik vaak de pessoa longeerhulpteugel... Of dubbele longeerlijnen...
Mijn paardje is van 22 maart 2007, wij gaan 22 augustus beginnen met longeren... Ik heb er bewust voor gekozen te wachten tot hij 2,5 is... Februari 2010 gaan we naar de hengstenkeuring dus ik wil wel dat hij enigzins gespierd is als we ons daar vertonen... En het is een goeie voorbereiding op het inrijden...
We gaan het rustig opbouwen en ik zie wel hoe het loopt... In de tussentijd staat hij ook gewoon op het land en in de bak...
Ik vind het trouwens wel een mooi paardje!!!![]()
Succes ermee
)
) uit te zien. Ik zou haar deze vakantie beleren maar toen het eenmaal zover was vond ik haar er nog veel te jong uit zien en dat was begin juni, kun je nagaan in wat voor korte tijd ze nog zo gegroeid is. Zoveel gebeurt er dus nog met zo'n jong lichaam.
. Het beestje is nog baby, dat straalt er aan alle kanten vanaf. Laat dat arme dier eerst eens op het land wat meer uitgroeien en doe er niet zoveel mee. Verdiep je eens in de groeiplaten bijvoorbeeld. De foto's zien er heel naar uit, ik kan er niets anders van maken.
. Mijn hemel. Hebben jullie eigenlijk wel enig verstand van jonge paarden en hun fysieke en mentale ontwikkeling? En dat wordt begeleid met iemand die er 'verstand' van heeft? Yeah, right.
Women schreef:; op 2 jaar ze stuk longeren, op 3 jaar er op gaan zitten en op 4 jaar op concours...
.