Stanley @ Longeerwork (voor het eerst met mij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:31

"kijk hier heb ik wat aan Want het was wel zo dat hij in het begin zowel links als rechts van liep en nu het echt verkiest om rechts van mij te lopen (links voor hem dus), en meestal als ik naar de andere kant van hem wil lopen draait hij met mij mee. Dus hiermee ga ik zeker oefenen de komende tijd"

Volgens mij slaat ze niet alle adviezen in de wind maar reageert gewoon niet meer op de leeftijd omdat ze dat wel vaak genoeg heeft gehoord ;)
Ze wil gewoon adviezen wat ze eventueel wel kan doen moeilijk hé om dat te begrijpen :)

anouuk1994

Re: Stanley @ Longeerwork (voor het eerst met mij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:38

ja idd dat zou ik zelf ook doen, ik zou er ook niet eens meer op in gaan over de bandages en weiland :P

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:38

Ik zou een ronde in de bak maken (afzetten) en hem dan los longeren, ongedwongen. Jij kan er dan achter hem blijven waardoor hij ongedwongen toch naar voren blijft. Wil je hem toch graag aan de longe hebben, dan zou ik het ook in z´n ronde doen, maar dan met zn 2e, 1 voor de longe en de ander die achter hem kan blijven. In een longeerbak is het makkelijker voor jonge paarden.

Succes

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:45

O-o -o.
Waar gaat dit heen.

En mensen als Silence enzo. Jullie doen net of er hier sprake is van dierenmishandeling. Kom nou. En volgens mij weet jij helemaal hoe je moet leren van je fouten of niet Silence. Dan zou je op zn minst gewoon kunnen reageren.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:55

Silence schreef:
Normaal altijd bandages???

Wat doen jullie eigenlijk allemaal al met dit beestje? Dit topic blijft me verbazen...of beter...jij blijft me verbazen.

Ik heb toch ook nooit gezegd dat hij altijd maar bandages om heeft of ben ik nou knetter? 8)7
Meestal heeft hij zijn beschermers set om, hij heeft tot nu waar ik bij was wel 3 keer bandages om gehad

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:59

Hij snapt er nog niet veel van zo te zien. Ik zou eerst zorgen dat hij aan de gewone longe kan lopen. Voordat je hem bijzet.

De bandages zijn ook niet goed gelegd. Ze zitten te laag.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:59

smurvaas schreef:
Ik zou een ronde in de bak maken (afzetten) en hem dan los longeren, ongedwongen. Jij kan er dan achter hem blijven waardoor hij ongedwongen toch naar voren blijft. Wil je hem toch graag aan de longe hebben, dan zou ik het ook in z´n ronde doen, maar dan met zn 2e, 1 voor de longe en de ander die achter hem kan blijven. In een longeerbak is het makkelijker voor jonge paarden.

Succes

Ik let er altijd met longeren op dat ik zeg maar niet 'voor' mijn paard ga staan :j Dat is een belangrijk aspect dat ik heb geleerd met mijn vorige verzorgpaard. Dus dat zal wel goed komen denk ik zo maar

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:01

XxSultanxX schreef:
wow super mooi paard zeg ! kan je trots op wezen :D wat voor ras is het ?

Ras is onbekend helaas, maar het zal wel een mengeling zijn van alles :')

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:02

Van longeren e.d. heb ik geen verstand en ook aangezien daar allemaal al commentaar op is gegeven doe ik dat niet. Ik vind Stanley een heel stoer paard, dat roze staat 'm leuk :D . Hij ziet er gespannen, een beetje angstig, uit, dat wel.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:05

houvanponies schreef:
smurvaas schreef:

Succes

Ik let er altijd met longeren op dat ik zeg maar niet 'voor' mijn paard ga staan :j Dat is een belangrijk aspect dat ik heb geleerd met mijn vorige verzorgpaard. Dus dat zal wel goed komen denk ik zo maar

Het is te zien dat het goed gaat komen

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:30

Wil eventjes hier reageren.. Heb de eerste 2 baldzijden gelezen daarna werd het saai omdat iedereen het zelfde zegt..

Ik vind sommige mensen een beetje raar doen over wel niet te jong... Oke 2,5 is te jong klaar.. Maar hoe denk je dat het op springstallen aantoe gaat daar worden ze bij 2,8 jaar zadelmak gemaakt en gaan ze naar de 3/4 jarige spring keuringen.. dan springen ze echt geen 10 cm maar eerder 1.10 als het nog niet hoger is ... Of andere dressuur stallen handels stallen etc etc...?!?!

Verder zou ik gewoon leukker aan het hasletertje longeren of lekker losgooien en nog eventjes wachten maar dat was al gezegt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:36

Dus omdat sprinstallen het doen is het goed? :x
Vind het zo ontzettend fout hoe het er vaak aan toe gaat, word dan ook niet aan het paard gedacht, gaat alleen maar om het geld.
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat aanhaalt? :+

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:41

Dat zeg ik toch niet... :Z

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:42

Waarom haal je dat dan aan? Wat heeft dat stukje tekst dan voor nut? :+

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:43

x_Marr schreef:
Vind het zo ontzettend fout hoe het er vaak aan toe gaat, word dan ook niet aan het paard gedacht, gaat alleen maar om het geld.

Volgens mij begrijp jij mijn bericht niet helemaal.
Het gaat erom dat sommige mensen heel raar doen enzo en doen alsof de TS een moord heeft gepleegd ofzo.. vandaar mn voorbeeld.. :Z :Z

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:46

x_Marr schreef:

En dus omdat jij en nog wat andere mensen het er NIET mee eens zijn kunnen alle andere mensen die paarden op jongere leeftijd beleren ook gelijk niets meer goed doen? Jij bent net zo zwart wit als het bericht waar je op reageerde.

Dus ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat aanhaalt. ;(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:54

Chaos schreef:
x_Marr schreef:

En dus omdat jij en nog wat andere mensen het er NIET mee eens zijn kunnen alle andere mensen die paarden op jongere leeftijd beleren ook gelijk niets meer goed doen? Jij bent net zo zwart wit als het bericht waar je op reageerde.

Dus ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat aanhaalt. ;(

Waar zeg ik dat dan? :)
Als zulke dingen voordat het paard 3 is gebeuren(intensief longeren ed.), en dat hoge springen voordat het paard ook maar een beetje is uitgegroeid, en ik dat niet goed vind, dan vind ik dat bij de ene persoon inderdaad niet goed, en bij de andere dan ook niet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:57

Ik denk dat je wel eens beter mag gaan kijken en opletten, wellicht leer je er ook nog van. Je scheert iedereen over een kam op deze manier. En bovendien ken ik ook zat stallen waar het wel op de juiste manier gebeurt. En jij hebt nog niet eens 1 pony, laat staan een stal vol met paarden. Ga je ze maar met 4 beleren, dan ben je al een heel hoop geld misgelopen haha.

Iedereen schijnt altijd zo goed te weten hoe alles moet en wat de juiste manier is en hoe iedereen zich daar maar feilloos aan moet aanpassen. Maar wat weten jullie nou zelf allemaal?

Iedereen roept van alles; het is zielig en het kan niet, te jong terug op het land blablabla. Maar ik maar weinig mensen gezien met zinnig commentaar en kritiek waar de TS wat mee kan..

En volgens mij behoorde jij daar al helemaal niet bij Marr.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 27-07-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:01

Ik zeg toch nergens dat alle springstallen zo zijn :?
Ik reageerde toch op het bericht boven mij, van de springstallen die paarden al met 2,8 jaar zadelmak maken en dan op 3 of 4 jarige leeftijd 1.10m. moeten springen.

Maargoed, lezen is een vak. ;)

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:06

Ten eerste wil ik zeggen dat het een leuk paard is!
Wat ik niet snap ik dat mensen het paard 2,5 of 2,8 jaar noemen??
Hij is toch 2. Ik noem mijn paard toch ook niet 8,6 jaar oud?

Probeer grondoefeningen te doen en als hij scheef blijft kun je het met de eigenaar over hebben om naar een masseur of therapeut te gaan.

Succes met dit mooie paardje! :D

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:39

Jeetje..reltopic.....Here we go again. Ts: ik moet gedeeltelijk tog mee gaan mebt de rest maar ik heb wel wat tips. Leer zo'n jong beestje alles vanuit de rust an. Je ziet nu op de fotos een gestrest beestje met lichte paniek. Dan zul je strax ook in latere leeftijd problemen krijgen. Leer hem dat alles de normaalste zaak van de wereld is. Laat hem met je werken, niet voor je, Begelijd hem en het belangrijkste...Zorg voor wederzeids vertrouwen....Succes.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:08

Leuk paardjee zeker jaloers.
je hebt al wel een paar goeie tips gehad,
maar aan de meeste reacties heb je niks *helaas*
mensen zijn hier meer en deels met elkaar aan het praten omdat de een dit zegt en de ander dat en dat wijkt soms wel is wat af van het topic
mensen het gaat hier om een 2 jarigee paardjee wat er super er uit ziet
en jullie kijken alleen maar naar de bijzet en alles
okee het kan misschien wel niet maar kom op 1 keer zeggen moet toch genoeg wezen!!
maar ach sommige moeten het eerst 1001 keer typen voor ze is ophouden

@TS je komt er wel met je paardjee
hij is super mooi
en ik ben niet echt een rozeliefhebber
maar het staan hem zekerss goed volgende keer roze lijn ipv een blauw :D
staat dat nog beter dan nu
zou het zelf ook wel willen hebben die kleur roze voor paardjee waar ik op rij.

en roze bij een ruin is zekers grappig hoor
meestal zie je dan toch wel wat meet blauw zekerss goeie zet!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:16

Moderatoropmerking:
Ik merk dat er hier in het topic nogal een grimmige sfeer hangt. Inmiddels is er al heel veel commentaar en kritiek geuit op de werkwijze van de TS, en helaas niet altijd op een al te vriendelijke manier. Mag ik iedereen verzoeken om vanaf nu slechts nog te reageren als je werkelijk iets toe te voegen hebt, op een respectvolle en opbouwende manier wel te verstaan? Alvast dank.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:26

Ik ben dit topic ook al een tijdje aan het volgen. De meeste reacties zijn verwacht, maar ik zal proberen mijn steentje bij te dragen.
Met m'n eigen pony ben ik op ruim 2,5-jarige leeftijd begonnen heel rustig met longeren, zonder bijzet en andere poespas. Longeerlijn aan het halster vast, met op beide handen enkele rondjes draf en het meeste stapwerk. Als je een goede longeerkraal ter beschikking heb zou ik die van harte aanraden, of zelf een stuk afzetten in de bak als je de materialen ervoor hebt.
Hoe loopt je paard als je alleen een longeerlijn eraan hebt? Loopt ie dan ook zo gespannen? Ontspanning duurde bij mijn pony ook een tijdje voor ie dat 'durfde' aan de longeerlijn, ik beloonde hem zodra hij bij wijze van spreken een cm zakte met z'n hals/hoofdhouding en daar was hij enorm mee geholpen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 11:40

Myour schreef:
Ik ben dit topic ook al een tijdje aan het volgen. De meeste reacties zijn verwacht, maar ik zal proberen mijn steentje bij te dragen.
Met m'n eigen pony ben ik op ruim 2,5-jarige leeftijd begonnen heel rustig met longeren, zonder bijzet en andere poespas. Longeerlijn aan het halster vast, met op beide handen enkele rondjes draf en het meeste stapwerk. Als je een goede longeerkraal ter beschikking heb zou ik die van harte aanraden, of zelf een stuk afzetten in de bak als je de materialen ervoor hebt.
Hoe loopt je paard als je alleen een longeerlijn eraan hebt? Loopt ie dan ook zo gespannen? Ontspanning duurde bij mijn pony ook een tijdje voor ie dat 'durfde' aan de longeerlijn, ik beloonde hem zodra hij bij wijze van spreken een cm zakte met z'n hals/hoofdhouding en daar was hij enorm mee geholpen.

Uhm hij loopt ook als hij helemaal los is in de bak gespannen, kop zit er dan zo hoog mogelijk op en dan zijn al zijn hals spieren aangespannen. Maar na een tijd losgooien laat hij die spanning gaan maar toch blijft dat terug komen, ook met wandelen en poetsen staat hij met z'n kop in de wolken. En toen kwamen we met het idee om er een los bijzet teugeltje aan te doen dat hij toch niet meer izjn kop in de lucht kan doen maar toch wel kan bewegen