Volgens mij slaat ze niet alle adviezen in de wind maar reageert gewoon niet meer op de leeftijd omdat ze dat wel vaak genoeg heeft gehoord

Ze wil gewoon adviezen wat ze eventueel wel kan doen moeilijk hé om dat te begrijpen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Silence schreef:Normaal altijd bandages???
Wat doen jullie eigenlijk allemaal al met dit beestje? Dit topic blijft me verbazen...of beter...jij blijft me verbazen.
smurvaas schreef:Ik zou een ronde in de bak maken (afzetten) en hem dan los longeren, ongedwongen. Jij kan er dan achter hem blijven waardoor hij ongedwongen toch naar voren blijft. Wil je hem toch graag aan de longe hebben, dan zou ik het ook in z´n ronde doen, maar dan met zn 2e, 1 voor de longe en de ander die achter hem kan blijven. In een longeerbak is het makkelijker voor jonge paarden.
Succes
Dat is een belangrijk aspect dat ik heb geleerd met mijn vorige verzorgpaard. Dus dat zal wel goed komen denk ik zo maar houvanponies schreef:smurvaas schreef:Ik zou een ronde in de bak maken (afzetten) en hem dan los longeren, ongedwongen. Jij kan er dan achter hem blijven waardoor hij ongedwongen toch naar voren blijft. Wil je hem toch graag aan de longe hebben, dan zou ik het ook in z´n ronde doen, maar dan met zn 2e, 1 voor de longe en de ander die achter hem kan blijven. In een longeerbak is het makkelijker voor jonge paarden.
Succes
Ik let er altijd met longeren op dat ik zeg maar niet 'voor' mijn paard ga staanDat is een belangrijk aspect dat ik heb geleerd met mijn vorige verzorgpaard. Dus dat zal wel goed komen denk ik zo maar
x_Marr schreef:Dus omdat sprinstallen het doen is het goed?
Vind het zo ontzettend fout hoe het er vaak aan toe gaat, word dan ook niet aan het paard gedacht, gaat alleen maar om het geld.
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat aanhaalt?
x_Marr schreef:Dus omdat sprinstallen het doen is het goed?
Vind het zo ontzettend fout hoe het er vaak aan toe gaat, word dan ook niet aan het paard gedacht, gaat alleen maar om het geld.
Chaos schreef:x_Marr schreef:Dus omdat sprinstallen het doen is het goed?
En dus omdat jij en nog wat andere mensen het er NIET mee eens zijn kunnen alle andere mensen die paarden op jongere leeftijd beleren ook gelijk niets meer goed doen? Jij bent net zo zwart wit als het bericht waar je op reageerde.
Dus ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat aanhaalt.

Myour schreef:Ik ben dit topic ook al een tijdje aan het volgen. De meeste reacties zijn verwacht, maar ik zal proberen mijn steentje bij te dragen.
Met m'n eigen pony ben ik op ruim 2,5-jarige leeftijd begonnen heel rustig met longeren, zonder bijzet en andere poespas. Longeerlijn aan het halster vast, met op beide handen enkele rondjes draf en het meeste stapwerk. Als je een goede longeerkraal ter beschikking heb zou ik die van harte aanraden, of zelf een stuk afzetten in de bak als je de materialen ervoor hebt.
Hoe loopt je paard als je alleen een longeerlijn eraan hebt? Loopt ie dan ook zo gespannen? Ontspanning duurde bij mijn pony ook een tijdje voor ie dat 'durfde' aan de longeerlijn, ik beloonde hem zodra hij bij wijze van spreken een cm zakte met z'n hals/hoofdhouding en daar was hij enorm mee geholpen.