tamaartjeee schreef:shets mogen iets dikker zijn en vooral omdat hij nog niet heel veel beweegd is het logisch als hij een buikje heeft en dat hebben shets heel snel
Kijk dat vind ik nou het probleem dat mensen er zo over denken. Omdat de meeste shetlanders te dik zijn is het niet zo dat dat hoort. Ik weet heel goed dat het moeilijker is een shet in goede conditie te houden (mijne is nu ook te dik geworden), maar als je al begint met de mening dat een shet dik mag zijn gaat het daar in mij ogen al fout.
Ik ben het met liljebo eens dat beweging in ieder geval belangrijk is. Jammer dat je niet goed kan fietsen in jou omgeving, want dat is toch wel heel goede beweging voor een jong paardje. Ik weet niet of je dat al doet want dat zie je niet op een foto, maar probeer dan in ieder geval veel ruimte te gebruiken als je longeert, veel rechte lijnen ook tussen door en niet steeds op een klein cirkeltje werken. En wissel het longeren af met bijvoorbeeld vrij werken in een afgezet stukje, lekker samen rennen en spelen.
Heb je verder al aan een graasmasker gedacht. Daarmee kan hij wel lekker op de wei met evt vriendjes zodat hij de hele dag kan bewegen en eten, maar krijgt hij toch wat minder calorieen binnen.

haha, Het is een pracht beest! Loopt ontspannend!