Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zitake schreef:ik zie jammer genoeg geen verzameling en geen passage. een pony wat kort galopeert met een gespannen rug is geen verzameling. Zoiets krijg je na jaren trainen. Vrees dat er nog heel wat oefening aan te pas zal moeten komen. Wel een leuk ponytje

:
. Probeer dat beeld altijd te bekomen in je training en dan ben je op de goede weg
.
.
.
En onze heilige yankee is een mini appaloosa, en wil liever niet voor shet uitgemaakt worden

randalinpony schreef:Ook bij Blaha geen verzameling in de klassieke zin bij de passage en orenspel en staartgebruik kan je wat van zeggen. Je kan wel zien dat dit paard de rug beter gebruikt aan de halshouding.
Nou kan ik er niet over vallen, omdat sommige paarden zich nou eenmaal zo uiten wanneer ze iets heel moeilijks moeten doen. Ik vind het altijd prettig om naar deze filmpjes te kijken.
Maar even om de discussie zuiver te houden.
...
Die eerste link is ander verhaal: paard gaat echt zitten! Wow!

Rajaniii schreef:ik vindt het wel knap!
ik ga je niet de grond inboren aangezien iedereen dat al doet, ik vindt het wel knap dat je het bij je pony kan zonder dat je erop zit aan een simpel lijntje met een zweep!
dat kan niet iedereen!
Dan krijgen jullie een beetje een idee wat ik nog meer met dr doe
anneliesdj schreef:Filmpje ziet er goed uit hoor, top dat ze zo goed bij je blijft.
Alleen het commando voor het steigeren lijkt me een beetje twijfelachtig, watvoor stemcommando geef je daarbij?
En waarom ben je eigelijk de piaffe en passage gaan doen? Of ben je soms door de truukjes heen, wil je wat nieuws proberen?
Ik gebruik geen stemcommando daarbij, maar dat is ook de enige oefening waarbij ik het niet doe. Bij de laatste steigering, vraag ik om het uitslaan van het beentje, dat is het Jambette commando. Meestal doe ik dit dmv een zweepje. Met het uitslaan, zeg ik wel 'pas'. Over het algemeen kan ik ook zelf aangeven hoelang yankee op haar achterbenen blijft staan. En ik kan aangeven of ze stil moet staan, vooruit moet lopen, of achteruit onder het steigeren. Dit laatste zijn we nog druk mee bezig. Yankee gaat soms een beetje draaien, om steviger te kunnen staan voordat ze steigert, ze moet eerst haar achterhand er goed onder brengen om lang rechtop te kunnen blijven staan.