Een beetje gay is okay!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:39

Toydoll schreef:
Wat een onzin allemaal dat de conditie van dit paard 'zoo slecht' is?

Ik zie hier helemaal geen paard in slechte conditie hoor? Tis een volbloed he, die zijn nou eenmaal wat hoekig, maar moet je kijken wat een spieren die op zijn reet heeft lopen. En mager? Ribben hoor je iets te zien he.

Denk dat de meeste paarden in NL niet bespierder zijn dat dit hoor, en dat alle andere dat verstoppen met vet, waar paard alleen maar last van heeft, zie ik t liever zo hoor.

Leuk paard, lekker bezig :D

Schei toch uit, dit paard is schraal en heeft weinig (rug)bespiering.
Dat het een volbloed is zegt helemaal niets, net zoals een te vette haf niet goed is (maar die zijn van nature rond), een te vette shet ook niet goed is etc etc.
Ik zie paarden liever iets te strak dan te dik, maar ik vind dit paard magertjes.
Je kunt de ribben te duidelijk zien, en hij heeft energie nodig om spieren aan te maken.

Erin

Re: Een beetje gay is okay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:41

Ik vind het paard inderdaad ook iets aan de dunne kant, maar wel goed gespierd! Dus helemaal niks mis mee hoor

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:42

romyYMCMB schreef:
Sjira schreef:
OMG! Ik zal het wel niet mogen zeggen maar ik vind het er heel naar uitzien :x

en jij bent zeker zo`n dunne spriet?
het was volgens mij gewoon om uit te proberen, het is haar paard en ik vind ze top samen. +:)+

Euhm nee zeker niet. Sterker nog, na een operatie was ik flink aangekomen en vond dat ik mijn paard maar even niet met mijn gewicht mocht opzadelen. Ik ben daarna keihard gaan trainen om weer een normaal gewicht te krijgen. Ik vind dat ik dat mijn paard verschuldigd ben. Ik train haar en verwacht prestaties van haar en dus moet ik dit ook van mijzelf verwachten. Nog steeds ben ik geen spriet en zal ik ook nooit worden. Ik ben stevig gebouwd maar wel atletisch en afgetraind. Voor mijn paard dus...

Maar nogmaals, ik heb het hier puur over de combinatie zoals ie nu is en zoals het er op de foto uitziet.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:48

Oh wauw! Terwijl we het overgewicht (van het merendeel) van onze paarden in Nederland/België graag door de vingers zien en hun vetkwabben aanzien voor "spieren" heeft het paard in kwestie hier ondergewicht als we De Kenners van Bokt moeten geloven *\o/*

Ik zie hier een paard met een bespiering (hoewel zijn rug inderdaad wel wat meer mag hebben, mee eens!) waar de meesten alleen maar jaloers op mogen zijn. TS is goed bezig met haar eigen gewicht omlaag te brengen, haar paard ziet er beter uit dan voorheen. Oh ja, we zijn hier op Bokt: Ik vergeet bijna mijn punten van kritiek te melden.

Zelf had ik langer gewacht voor ik erop zou kruipen (paard hoeft niet zwaarder, TS wel lichter imo) en ik zou geen spagaat onder de man doen, máár...

Mijn complimenten dat je dit paardje zo goed al hebt opgeknapt en dat je ook bezig bent om aan jezelf te werken, daar kunnen nog een heleboel mensen een voorbeeld aan nemen. En dan heb ik het niet alleen over gewicht, maar over alles wat te maken heeft met het verbeteren van jezelf. Je bent met je paard bezig én met jezelf terwijl de meesten enkel met hun paard bezig zijn.

Ga zo door! :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:52

Niet banketstaaf bedoeld maar ik vind je wel te zwaar voor je paard. Als ik jou was zou ik eerst andere dingen doen inplaats van rijden.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:55

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 15:19

x_Quinta_x schreef:

Haha, geweldig!

En sorry hoor mensen.
Ik denk dat ik in vorige topics al meer dan genoeg heb gehoord wat betreft mij op hem.

Ik laat hier gewoon zien wat een leuke trucjes dat hij al kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:20

wat ben je eigenlijk in godsnaam op foto 11 aan het doen? :')

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 15:36

Anoniem schreef:
wat ben je eigenlijk in godsnaam op foto 11 aan het doen? :')

We hadden net 'touch' geleerd en was het wat aan het uittesten :p haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:37

okee dan haha _O-

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:15

Pandameisje schreef:
Niet banketstaaf bedoeld maar ik vind je wel te zwaar voor je paard. Als ik jou was zou ik eerst andere dingen doen inplaats van rijden.

Wat denk je dat ze aan het doen is dan?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:30

Paard is zeker niet mager, dus daar valt niks over te zeggen. Dus iets doen aan het ondergewicht van het paard, welk ondergewicht? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:36

Ziet er al een stuk beter uit! :) Je bent op de goede weg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-23 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:43

Knap hoor; dat hij dat allemaal kan! Mooi paardje...veel plezier samen *\o/*

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 18:42

Paulaa_ schreef:
Ziet er al een stuk beter uit! :) Je bent op de goede weg!
Zo lekker door gaan, en super dat je aan het afvallen bent!

Edit: hij heeft trouwens wel wat weg van mij paardje, ook een EV. Wat voor bloed zit er achter? :)

Bedankt!

Zijn moeder is Rave-On
Zijn vaderlijn is King Jan-Proclamation-King'sBest-Kingmambo-Mr. Prospector-Raise A Native-Native Dancer-Polynesian

Man-o-war en war-admiral zitten er ook ergens in.

Heb zijn pedigree al eens helemaal opgezocht tot eind jaren 1900 :p

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 23:56

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:11

Gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:30

TS, ook ik vind het superknap dat je zelf aan het afvallen bent, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, maar uiteindelijk is de beloning heel erg groot als je merkt dat je steeds meer kunt en niet meer bang hoeft te zijn dat je bijv. niet op bepaalde terrasstoeltjes past of er in de trein niemand meer naast je kan en wil zitten.

Juist omdat ik weet hoe dat is en ook weet hoe het voor een paard kan zijn, zou ik je echt voor de fout willen behoeden die ik heb begaan; er met teveel gewicht op gaan zitten.
Als ik alles over kon doen, was ik nooit op mijn paard gaan zitten toen ik op mijn zwaarst woog en had ik gewild dat iemand tegen me had gezegd dat ik beter nog kon wachten.
Bij deze wil ik dat dus wel tegen jou zeggen; wacht er nog even mee, doe allerlei leuke dingen, maar ga er nog even niet opzitten. :o

Kijk zelf eens kritisch naar het hoogteverschil tussen schoft en lendenen/achterhand.
Afbeelding

Mensen zeggen dit niet om je te pesten!!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:47

De spagaten zonder man zijn met een horizontale rug vanaf de kont terwijl die onder het zadel bij de kont zichtbaar naar onder loopt.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 02:10

Hey allemaal. Even een update :)
King zijn prachtige klassieke buiging!

Afbeelding

Ook heb ik vandaag een mijlpaal verzet.
( ik weet dat er wss gaat gezegd worden dat ik er niet op moet kruipen, maar het was 5 minuutjes of zelfs nog niet)
Ben vandaag voor de eerste keer zonder zadel op King gaan zitten. Ij bleef ontzettend braaf staan en wachte geduldig tot ik opstapte en dat zonder enige hulp van iemand. Ik ben trots, hopelijk mag dat :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:21

Jammer dat je je eigen geluk voor het welzijn van je paard laat gaan. :\

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:28

Ach kom op zeg, 5 minuten is echt niet rijp voor de slager....
Gewoon rustig aan opbouwen en doorgaan met afvallen, dan komt het allemaal goed +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:32

Kijk eens goed naar de verhouding tussen schoft en kont in mijn vorige post.
Ondanks dat ze afvalt, wat supergoed is, is ze nog steeds veel te zwaar voor dit paardje.
Waarom niet nog even wachten tot het wel kan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:37

Waarom iemand neersabelen over overgewicht terwijl je daar zelf ook niet vrij van bent? TS doet heel veel andere dingen met haar paard, die niet belastend zijn en mooi de spieren gaan opbouwen. En dan ga jij zeuren als ze er een keertje 5 minuten opzit?
Laat dr nou leuk lol met dr knol hebben, is alleen maar goed voor de band...
Ik zou er trouwens nog bijzeggen dat ze geen cap opheeft, dat hoort er ook bij als je aan het zeuren bent op bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:39

Als je de moeite had genomen om mijn eerste bericht te lezen, had je niet zo'n k*t opmerking te hoeven maken.
Ik heb een andere mening dan jou en dat jij dat zeuren vindt, zegt meer over jou dan over mij.
Ik wil haar behoeden voor een fout die ik zelf heb gemaakt en waarvan ik zou willen dat ik het terug kon draaien.
Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan, meer kan ik niet doen.