Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:35

VisibreTeam schreef:
Zweep gebruiken, afstand houden, BASIS werk gaan doen.... Geen commando's met zn tweeen, voorzichtig met die speciekuipen.

Dat is alles wat ik herhalen blijf, maar jij blijft zeggen dat het zo moet en goed is... Is het niet?
Dus ik blijf herhalen hoe het wel moet.
Maar ik ben klaar hier. Ik heb mn tips gegeven, wat je er mee doet is aan jou ;)

Daar heb ik allemaal al op geantwoord!
Zweep gebruiken; Zal ik doen! (zodra ik een nieuwe heb, heb alleen nog maar springzwepen)
Afstand houden; Ik houd genoeg afstand. Mar op de film lijkt het minder. Anders had ik echt wel weg gesprongen op de film haha.
Basis werk; Allang mee bezig.
Commando's met zn 2en; Ook allang over gesproken; We zijn uidelijk voor haar.
Speciekuipen; We do.

NikkivanOlst

Re: Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:37

*zucht*

Met andere woorden: We gaan door met zn 2'en
Je bent voorlopig nog zonder zweep aan het trainen
Je zegt dat je afstand houd wat je niet doet
Basis werk? waar?
Speciekuipen: blijkbaar niet wat je gebruikt ze.

Snap je nu waar mijn punt ligt?

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:38

Joycebunny schreef:
TS, ten eerste reageer je erg aanvallend. Ik snap dat je een beetje chagerijnig wordt van herhaalde reacties maar dat is - like it or not - het hele concept rond bokt. Er worden tips gegeven, en ja dingen die opvallen worden herhaald. Dat is nu eenmaal zo. Of je je ergernissen dan moet uiten in reacties zoals bovenstaande? Nee. Da's nergens voor nodig en kan gezien worden als onrespectvol gedrag waardoor je zelfs een ban kan krijgen.

Ik heb trouwens niet veel herhaling gezien. Jij probeert je eerder te 'verdedigen' tegen de eerste tips van Nikki. Anderen hebben jou argumenten alleen maar weerlegd :)

Anyway, ik hoop dat je wat doet met de tips die gegeven zijn. Deze mensen spreken vanuit ervaring en kennen er dus veel van!
Het is trouwens 'logisch' dat hier minder leuke reacties gegeven worden. Op GVL-ITP ben je 'verplicht' opvouwende commentaar te geven :j

Zie de eerste reactie, toen was ik gewoon super rustig. Maar daarna werd ik steeds bozer. Nee maar dat vind ik ook helemaal niet erg! En dat onrespectvolle gedrag is misschien ook wel een beetje begrijpelijk eh?
Die herhaling is ook in andere topic's.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:41

VisibreTeam schreef:
*zucht*

Met andere woorden: We gaan door met zn 2'en
Dat zeg ik toch niet?!
Je bent voorlopig nog zonder zweep aan het trainen
Kan ik met springzweep trainen? Ik ga binnekort een halen.
Je zegt dat je afstand houd wat je niet doet
Doe ik wel?! Als die van de zijkant gefilmd was had je het gezien. Ik weet zelf echt wel beter hoeveel afstan ik hou. En dan nog, het is toch mijn keuze als ik wil aangesteigerd worden?!
Basis werk? waar?
Volgen en alles!
Speciekuipen: blijkbaar niet wat je gebruikt ze.
Ja dus?

Snap je nu waar mijn punt ligt?

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:43

emmaxchika schreef:
Zweep gebruiken; Zal ik doen! (zodra ik een nieuwe heb, heb alleen nog maar springzwepen)
Afstand houden; Ik houd genoeg afstand. Mar op de film lijkt het minder. Anders had ik echt wel weg gesprongen op de film haha.
Speciekuipen; We do.

Nou zie je, allemaal antwoorden die tegen zijn, dus niet zeggen dat je er allemaal aan zal werken ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:43

Je zegt dat het duidelijk is met zn 2'en, dus ik neem dan aan dat je door gaat?
Ook met een springzweep kun je trainen? Wat is binnenkort?
Het IS van de zijkant gefilmd.
Volgen is wel basis, maar waar zijn je 'naar de grond oefeningen' en basis oefeningen zoals targetten en voerweigeren?
Ik WAARSCHUW je alleen voor die speciekuipen. Thats it?

Kijk, ik wil wel eeuwig reacties blijven plaatsen, maar ik word er zelf ook een beetje moe van zo ;)
Ik wil best tips geven, maar als je er zo op in blijft gaan vind ik het ook niet meer waard.
Dan kun je het net zogoed niet plaatsen en helemaal zelf uit gaan zoeken :)

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:45

iza_viv schreef:
emmaxchika schreef:
Speciekuipen; We do.

Nou zie je, allemaal antwoorden die tegen zijn, dus niet zeggen dat je er allemaal aan zal werken ;)

Die snap ik even niet?

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:47

Je gaat dus gewoon nog je eigen gang, je mag het zelf weten idd, maar is dit nou egt leuk? leuk voor je pony? Is dit goed voor je pony?
Alle antwoorden zijn nee. Wij geven tips, meer niet.. :n
En ik bedoel, dat je bij alles wat wij zeggen zegt, dat dat niet nodig is dat je dat al lang doet, ect.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:48

VisibreTeam schreef:
Je zegt dat het duidelijk is met zn 2'en, dus ik neem dan aan dat je door gaat?
Ook met een springzweep kun je trainen? Wat is binnenkort?
Het IS van de zijkant gefilmd.
Volgen is wel basis, maar waar zijn je 'naar de grond oefeningen' en basis oefeningen zoals targetten en voerweigeren?
Ik WAARSCHUW je alleen voor die speciekuipen. Thats it?

Kijk, ik wil wel eeuwig reacties blijven plaatsen, maar ik word er zelf ook een beetje moe van zo ;)
Ik wil best tips geven, maar als je er zo op in blijft gaan vind ik het ook niet meer waard.
Dan kun je het net zogoed niet plaatsen en helemaal zelf uit gaan zoeken :)

Jaa, dat soms nog wel denkk.
Okee, dan ga ik met springzweep. Binnekort is weet ik veel. Als ik even wat minder huiswerk enzo heb...
Sorry, ik bedoel voorkant ;$.
Okee, ga ik aan werken.
Jaa, weet ik maar ik heb al paar keer gezegt dat ze veilig zijn ;$.

Ik ook... Maar wat doe ik verkeerd? Ik mag toch zeggen wat IK daarvan vnd?

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:50

iza_viv schreef:
Je gaat dus gewoon nog je eigen gang, je mag het zelf weten idd, maar is dit nou egt leuk? leuk voor je pony? Is dit goed voor je pony?
Alle antwoorden zijn nee. Wij geven tips, meer niet.. :n
En ik bedoel, dat je bij alles wat wij zeggen zegt, dat dat niet nodig is dat je dat al lang doet, ect.

Ik vind jullie tips hardstikke fijn en ga er zeker wat mee doen! Maar mijn pony vind het helemaal geweldig. Pas stond ik aan de ene kant van de wei iets te pakken liep ze zelf het blok op en ging ze de jambette doen zonder ik erom vroeg ;o. Echt sweeeeet. En dat is miss. wel beetje waar. Maar ik word er gewoon beetje gek van.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:02

Nou hartstikke fijn? Dan merken we anders weinig van ;)
Endat hij vanzelf op het blok gaat en een jambette geeft, is helemaal niet sweeeeet. Dat is heel gevaarlijk! Stel hij doet het tijdens het steigeren, en hij steigert tegen je aan en jij ligt op de grond, met een gebroken been en een hersenschudding. Is het dan nog zo sweet? nee dus.
Wees verstandig en begin gewoon bij de basis, nu kun je wel zeggen dat je pony al lang de basis kent, maar als ze die al lang kent, dan hoort ze niet zomaar op een blok te gaan staan en een ongevraagde jambette te geven :n

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:05

iza_viv schreef:
Nou hartstikke fijn? Dan merken we anders weinig van ;)
Endat hij vanzelf op het blok gaat en een jambette geeft, is helemaal niet sweeeeet. Dat is heel gevaarlijk! Stel hij doet het tijdens het steigeren, en hij steigert tegen je aan en jij ligt op de grond, met een gebroken been en een hersenschudding. Is het dan nog zo sweet? nee dus.
Wees verstandig en begin gewoon bij de basis, nu kun je wel zeggen dat je pony al lang de basis kent, maar als ze die al lang kent, dan hoort ze niet zomaar op een blok te gaan staan en een ongevraagde jambette te geven :n

Nee, omdat ik er gek van word dat het honderd keer gegevebn vword.
Op een blok staan is niet gevaarlijk -____- Het bewijst in ieder geval dat ze het leuk vind.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:12

TS, het staan op blok is niet gevaarlijk. Het feit dat jij dit ziet als 'schattig' en ziet als iets omdat de pony het leuk vind bewijst dat je nog onvoldoende ervaring en kennis hebt over VD. Zeker omdat je al bezig bent met kunstjes zoals steigeren..
Een pony die een kunstje uit zichzelf uitvoert, doet dit voor aandacht. Als je dit beloond of aandacht aan schenkt gaat ponylief dit meer doen zonder commando. Op het blok maakt dit nog niet vreselijk veel uit, dat is idd niet enorm gevaarlijk (als is de combinatie met jambette wel risky..) maar stel dat de pony dit begint te doen met steigeren? M'n neef is z'n vriendinnetje verloren. Die vond het ook 'sweet' dat haar shetlander truucjes deed zonder commando. Jammer dat ze dit niet meer kan navertellen om jou tot inzicht te brengen..

Ik heb trouwens even geTEM'd. Dingen raken behoorlijk uit de hand, ook in andere topics ;)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:14

Nee, of ze dat nou leuk vind of niet het is gevaarlijk! die jambette kan bevooroordeeld wel gevaarlijk zijn, want stel die krijg je (spreekt uit ervaring) een jambette heel hard tegen je knie, dan doet dat HEEL veel pijn ;) Ze kan het wel leuk vinden, mijn vz pony vindt het ook geweldig om lekker hoog te steigeren, maar hij doet het niet. niet ongevraagd, omdat mijn vz-pony een GETRAINDE pony is

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:21

Joycebunny schreef:
TS, het staan op blok is niet gevaarlijk. Het feit dat jij dit ziet als 'schattig' en ziet als iets omdat de pony het leuk vind bewijst dat je nog onvoldoende ervaring en kennis hebt over VD. Zeker omdat je al bezig bent met kunstjes zoals steigeren..
Een pony die een kunstje uit zichzelf uitvoert, doet dit voor aandacht. Als je dit beloond of aandacht aan schenkt gaat ponylief dit meer doen zonder commando. Op het blok maakt dit nog niet vreselijk veel uit, dat is idd niet enorm gevaarlijk (als is de combinatie met jambette wel risky..) maar stel dat de pony dit begint te doen met steigeren? M'n neef is z'n vriendinnetje verloren. Die vond het ook 'sweet' dat haar shetlander truucjes deed zonder commando. Jammer dat ze dit niet meer kan navertellen om jou tot inzicht te brengen..

Ik heb trouwens even geTEM'd. Dingen raken behoorlijk uit de hand, ook in andere topics ;)

Ja maar geef toe, dat doet elke pony. Mijn verzorgshet gaat soms ook uit haarzelf de jambette doen, voor aandacht. Maar als je dat gewoon negeerd is er niks aan de hand, je kunt lastig die pony het tegenhouden om te doen. En wat is er dan met die vriendin van je neef gebeurt?
En ervaring kun je alleen maar opdoen door het te doen! Dus dat doet ze nu gewoon?

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:25

xxmathildex schreef:
Ja maar geef toe, dat doet elke pony. Mijn verzorgshet gaat soms ook uit haarzelf de jambette doen, voor aandacht. Maar als je dat gewoon negeerd is er niks aan de hand, je kunt lastig die pony het tegenhouden om te doen. En wat is er dan met die vriendin van je neef gebeurt?
En ervaring kun je alleen maar opdoen door het te doen! Dus dat doet ze nu gewoon?

Dat is NIET waar, een goed getraind paard doet niet zomaar iets ongevraagd ;)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:25

iza_viv schreef:
xxmathildex schreef:

Dat is NIET waar, een goed getraind paard doet niet zomaar iets ongevraagd ;)

Nee dat zeg ik niet, maar heeft Emma ooit gezegd dat Fleur al helemaal goed getraind is?
Daar is ze mee bezig.
Haha en zullen we deze discussie nu staken? :)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:32

Even serieus,Tis juist nog ERGER, als je met een niet goed getraind paard gaat leren steigeren! Dat is dan nog wel het domste wat je kunt doen :-) Verplaats je in het paard, stel jij kent iets en daar krijg je lekker snoep voor als je dat doet. Nou jij gaat dat dan natuurlijk doen, want jij hebt geen idee dat dat niet mag, want je bent niet goed getraind..

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:42

Joycebunny schreef:

Ik beloonde haar ook niet?!?!?!?!?! Dat maken jullie er weer van! Dat bedoel ik nou! Jullie begrijpen mij verkeerd!
ooh.. Sterkte..;s

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:44

iza_viv schreef:
Nee, of ze dat nou leuk vind of niet het is gevaarlijk! die jambette kan bevooroordeeld wel gevaarlijk zijn, want stel die krijg je (spreekt uit ervaring) een jambette heel hard tegen je knie, dan doet dat HEEL veel pijn ;) Ze kan het wel leuk vinden, mijn vz pony vindt het ook geweldig om lekker hoog te steigeren, maar hij doet het niet. niet ongevraagd, omdat mijn vz-pony een GETRAINDE pony is

Mijn pony steigerd ook niet ongevraagt. en dat heb ik ook NERGENS staan. En ik heb ook nergens gezegt dat mijn pony goed getraind is. IK BEN NAMELIJK BEZIG!

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:45

iza_viv schreef:
Even serieus,Tis juist nog ERGER, als je met een niet goed getraind paard gaat leren steigeren! Dat is dan nog wel het domste wat je kunt doen :-) Verplaats je in het paard, stel jij kent iets en daar krijg je lekker snoep voor als je dat doet. Nou jij gaat dat dan natuurlijk doen, want jij hebt geen idee dat dat niet mag, want je bent niet goed getraind..

Doe niet dom ofzo? Ik heb ook nog geen honderdduizend keer gezegt dat ze weet dat ze het alleen op commando mag doen. Ze deed het 2 keer in het begin uit zich zelf. Toen heb ik haar een tik op haar neus gegeven. Misschien een harde aanpak, maar wel duidelijk. Nu doet ze het niet meer!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:48

Je verdraait onze woorden.. Ik zei ALS. Jij ziet het vanzelf iets doen als iets 'leuks' terwijl dit kan escaleren..
En ik zie nergens staan dat wij zeggen dat je pony ongevraagd steigert? Je geeft alleen zelf aan dat je pony vanzelf op de blok gaat staan en jambette doet. Je moet goed beseffen dat -ookal is dat niet het geval op dit moment- ze dit wél met andere kunstjes kan gaan doen..

Edit : nu zeg je dus dat ze het niet meer doet.. ach ik kan er niet meer aan uit. Ik hoop dat modjes hier snel hun duidelijke blik op werpen :)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:50

Ten eerste, typ eens een beetje fatsoenlijk, het is voor ons soms best irritant. En ze zegt ook niet dat jij haar beloont. Waar zie jij dat staan? :7
ik zeg ook niet dat ze het doet, nee dat maak JIJ ervan ;) Ik zeg alleen dat als ze dat ongevraagd doet dat de kans groot is dat ze dat ook bij andere kunsten gaat doen ;) En als je bezig bent ga je je paard niet leren steigeren, dat is gewoon ZO onverstandig, heb je niet gelezen wat Joycebunny zij? Er gaan mensen aan dood, en als er nog meer mensen dit ook gaan doen, dan word het alleen maar erger ;)
En nee je hebt niet 1 keer gezegd dat ze weet dat dit alleen op commando mag. Heel triest :n
En nee ik ben niet dom, als je zo bezig bent, ja dat vind ik wel dom ;)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:05

jongens jongens, wat doen we allemaal moeilijk,
Emma gaat zeker wat doen met de tips die jullie hebben gegeven, steigeren is aangeleerd met iemand die er verstand van heeft, dus denk/doe nou niet dat Emma 1 of ander klein kind is die het toevallig leuk vind om dat eens aan te gaan leren,
Jullie hebben duidelijk gemaakt wat jullie er van vinden, wat Emma er dan verder mee doet moet zij weten.
Stoppen?

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:17

Joycebunny schreef:
Je verdraait onze woorden.. Ik zei ALS. Jij ziet het vanzelf iets doen als iets 'leuks' terwijl dit kan escaleren..
En ik zie nergens staan dat wij zeggen dat je pony ongevraagd steigert? Je geeft alleen zelf aan dat je pony vanzelf op de blok gaat staan en jambette doet. Je moet goed beseffen dat -ookal is dat niet het geval op dit moment- ze dit wél met andere kunstjes kan gaan doen..

Edit : nu zeg je dus dat ze het niet meer doet.. ach ik kan er niet meer aan uit. Ik hoop dat modjes hier snel hun duidelijke blik op werpen :)

Jullie doen dat hoor.
Neeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Dat ging over steigeren. Blok wel soms.