Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Ik bedoel eigenlijk dat hij op deze wijze wel heel erg veel tegelijk op zijn dak krijgt. Hij komt in een nieuwe omgeving, is onzeker en opgewonden daardoor, terwijl er meteen enorm veel van hem wordt geeisd wat hij niet begrijpt. Daardoor kan vreemde plaats/werken een vervelende associatie oproepen, lijkt me.
Je opmerking dat je liever de JU elders ziet omdat je niet wil dat hij negatieve associaties krijgt in zijn eigen vertrouwde opmerking, roept bij mij de vraag op waarom je hoe dan ook wil dat training/opvoeding negatieve associaties oproept? In eigen omgeving of elders. M.i. zou dat per definitie niet het geval mogen zijn en dient de training/werken met dusdanig te zijn dat er geen sprake is van negatieve associatie. Integendeel.
Maar goed... zoals gezegd is dat mijn gevoel bij het hele gebeuren. Ik train zelf niet andermans paarden. Maar ik kijk wel graag bij andere trainers en naar wat ik zelf logisch /prettig vind en leer daarvan.
loversyl schreef:Mijne was net 2 weken 4.
En ik denk dat de opmerking hengst volwassener niet goed word opgevat.
Waarschijnlijk bedoel je dat een hengst veel sneller reageerd dan een ruin, bij hengsten moet je meer opletten, want die kunnen snel uithalen, natuurlijk zijn er ook uitzonderingen dat zeg ik niet maar over het algemeen moet je met hengsten sneller opletten en ook echt de baas blijven
Tendance schreef:Ik vind het helemaal niet erg om je paard weg te brengen voor bijvoorbeeld zadelmak maken, maar ik zie van deze JU voor je paard gewoon het positieve niet in.
Jij ziet het niet als negatief, ik niet als positief (eigenlijk wel negatief). Wat heb je dan gewonnen? Dan had je hem net zo goed thuis kunnen laten. Je bent namelijk naar mijn idee niet verder gekomen, maar aleen maar terug!
En even voor de duidelijkheid voor iedereen!!!!
Ik ben niet degene, die gezegd heeft, dat een 2 jarige hengst volwassener is dan een 2 jarige ruin.
Naar mijn idee zit hier geen verschil in volwassenheid!
En een hengst kan echt niet sneller uithalen dan een ruin hoor! Is geheel een vorm van opvoeding!
Sharon_Jims schreef:Als ik hem straks laat beleren onder het zadel dan breng ik hem ook weg nadat ik de eerste stappen zelf met hem gedaan heb. De definitieve "knopjes" erop zetten dat ga ik niet doen maar is dat dan ook negatief omdat je hem dan elders naartoe brengt?
annemariev schreef:Altijd weer interessant om jullie reacties te lezen. Laten we vooral iedereen in respect laten, vooral de eigenaar. mooni heeft het geweldig gedaan, net als zijn eigenaar. Mooni heeft zich echt super gedragen en opgesteld de twee dagen, 10 voor zijn karakter.
Groeten, annemarie
liljebo schreef:had ff mijn post geedit... was erg vaag en ik vond toch dat ik duidelijker moest zijn waarom ik dacht wat ik dacht, in plaats van wat vage uitroepen. Gewoon ter uitleg.
Ik probeer alleen uit te leggen waar mijn eerste reacties vandaan kwamen.
Ik hoop dat er begrip is voor het feit dat het een puur persoonlijke mening is en dat ik niemand onderuit wil halen. Tenslotte heeft iedereen zijn eigen visie en ik denk dat mijn visie niet per definitie de juiste hoeft te zijn.
Ennuh...graag gedaan. Vind het echt een knappert. Ik vind Mooni trouwens ook erg leuk.
annemariev schreef:laat ik eens een tegenvraag stellen. denk eens vanuit het paard. Hoe weet hij het verschil tussen freestyle loswerken, longeren, Join Up of welke vorm van losse spelletjes dan ook? Waar merkt hij dat aan? Weet hij dit direct wanneer je als jong paard met hem start? Of gaan we hem conditioneren?