Weer gáve foto's & een filmpje (:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:09

pff nee -.- tuurlijk mogen jullie commentaar geven etc.
maar het valt allemaal in herhaling denk dat henke het nu echt wel weet
dus ik bedoel alleen maar dat de dingen die hier al een stuk of 10x zijn gezegd
nu wel duidelijk zijn en niet nog een paar keer herhaald hoeven te worden ;)

little_birdy

Re: Weer gáve foto's & een filmpje (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:10

volgens mij word er meer gezeurt over dingen die herhaald worden dan dat er daadwerkelijk veel herhaald word :)

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:11

nee ik bepaal hier niks jullie mogen het zelf weten (:
ben waarschijnlijk hier zowat de enige die vind dat henke nou wel genoeg commentaar op zich heeft gehad!
en dan ze het echt wel snapt maar goed zo te zien praat ik chinees? want herhaal mezelf ook ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:11

ponylies schreef:
:')
en dat bepaal jij ?

Ik vind niet dat zo het is, maar daar komt het op neer.

Wanneer een commentaar geleverd wordt, waar om gevraagd wordt door het openen van een topic, krijg je reacties als: Mag het topic op slot?
Of, ze heeft het al heel moeilijk of, ze heeft al verbeterd.

Daar gaat het nu toch niet om?
Er wordt gereageerd op hetgeen wat er nu getoond wordt.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:13

Kijk, wat jammer is, er word weer op ingegaan met argumenten waar ik weer makkelijk tegenin kan gaan én het kan onderbouwen. En dat doe ik ook. :)

Er word commentaar gegeven op de passage, dan word er terug commentaar gegeven op dat het nog maar begin is. Dan geef ik weer commentaar dat het een fout begin is :)

Dus er komen steeds nieuwe dingen voorbij ;)

Eeuwig blijven leren en discussieren en nadenken en doorgaan heet dat.
Leer je veel van over de jaren :j
Fouten maken leer je van, mits je gebruik maakt van het kritiek van anderen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:13

:j

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:16

ja maar ik denk dat iedereen ook wel merkt dat henke dit echt niet leuk vind!
commentaar is natuurlijk nooit leuk , maar al helemaal niet als iedereen het er nog even 10x moet inwrijfen.
maar ik ga nu want dit heeft geen zin denk ik , heb mijn woordje gedaan en voor de mensen die dit helemaal geweldig vinden om hier continu over door te gaan veel plezier ermee ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:21

Voor leuke dingen moet je niks online zetten en gewoon lekker je ding doen.
er word niks ingewreven. Ik doe hier mn uiterste best om zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat het probleem is, waarom het een probleem is en wat er aan te doen is.

Wat mensen daarmee doen, mogen ze zelf weten. Henke is leuk bezig met dr pony. DAAROM geef ik tips. Ik zit hier niet op bokt om mensen af te kraken, maar ik zit hier ook niet op bokt om bij iedereen maar OOOOH LEUUUUUK te plaatsen. Ik zit op bokt om zelf te leren, discussies aan te gaan en VOORAL mensen tips te geven waar ik kan.

Het leven is daarnaast ook nog eens niet leuk. Er zijn teveel stromingen, meningen, gedachtes etc en zoveel verschillende mensen.... Leren omgaan met kritiek heet dat. Je kunt je eronderuit proberen te praten, toegeven of heerlijk neutraal blijven. Aan ieder de keus....

Ik ga niet mn mening achterhouden omdat ik 'misschien iemand minder blij maak'. Ik doe mn best gewoon om duidelijk te zijn, niet te aanvallend en gewoon onderbouwde tips te geven ;)

En hierbij laat ik het. Als mensen nog vragen hebben of verder willen discussie voeren, kom maar op via de pb ;)

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 08:24

Wie zegt dat ik alleen maar leuke reacties wil? Tuurlijk niet , dat is écht onzin!
Maar hee? Ik hoor van 10 mensen steeds hetzelfde dusja dan na een reactie , van hoe ik het beter zou kunnen doen ( wat ik overigens fijn vindt ? Zo verbeter je dingen en leer je van je fouten ;)
Maar na 10 keer zal ik het wel weten toch ..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:21

ponylies schreef:
TS heb even een screenshot gedaan van je capriool,
even eerlijk he vind je dit er nu echt fijn uitzien ?\

Afbeelding

Ehhm... zoek een leven ofzo? :\

Ik kan m'n ogen niet geloven wat er hier allemaal gezegd wordt!
De enige die ik hier een beetje bekwaam vind om commentaar te geven, is VisibreTeam, zij heeft duidelijk kennis van zaken. Maar ik heb meer het gevoel dat iedereen dit filmmateriaal als een uitgelezen kans ziet zijn gal even uit te spugen?

Oh maar wacht, ik was vergeten dat sommige bokkers zitten te wachten op topics waarin ze zich helemaal kunnen laten gaan.

TS, ik heb genoten van het filmpje (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben), en je zal vast nog heel veel bijleren en beter worden. Ik weet zeker dat heel veel (ook oudere) mensen, grove fouten maken met hun paard. Maar lang niet iedereen zet zijn prestaties neer op bokt...

Ik zou zeggen: haal de leerrijke tips er uit, en negeer al het overige (in mijn ogen jaloerse) gedrag.

En nogmaals: geniet van je super pony! Een paard kan best wel wat gesukkel van een mens verdragen hoor.. ze hebben echt engelengeduld. En ik weet zeker dat je er zelf veel aan doet om steeds beter te worden!

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:10

O, o wat raak ik gefrustreerd van dit soort reacties in topics. Hoezo moet je eerst 'bekwaam' genoeg zijn om je mening te kunnen geven, wat een onzin. Er worden zeer goede tips gegeven, aan jouw de taak om te beoordelen welke je gaat gebruiken of niet. Als het duidelijk is dat iemand geen idee heeft waar die over praat, dan negeer je de post, klaar. Maar nee hoor, iedereen is direct jaloers en alles wordt 10x herhaalt en zelfs ingewreven! Even gal spugen? Kom nou. Ook kunnen wij aan ons computerschermpje niet zien of iemand het zwaar heeft of niet. En je er zijn zogenaamd al 5 posts geplaatst met hoe slecht het allemaal wel niet is. Onzin, er worden tips gegeven, niemand zegt dat alles wat je doet slecht en bagger is, dat zou ook onzin zijn, want het merendeel ziet er gewoon echt goed uit. Ik zou eens goed dit topic nog eens door gaan lezen, dan zie je dat er ook een hoop positieve dingen in staan en vooral ook een hoop goed bedoelde dingen. Probeer dat in te zien, want nu wordt helpen als afkraken gezien en dat is erg jammer.
In real life gaat ook niet iedereen oeh en aah roepen bij alles wat je doet, aan jou de taak om beslissen in welke mate jij je er wat van aantrekt. ;)

Daarbij vind ik het vrij storend dat anderen namens de TS gaan praten, maar daar kan TS weer niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:15

Ik heb helemaal niets gezegd over dat dingen herhaald worden, of ingewreven of wat dan ook. Dat link jij aan mijn reactie, de vraag is hoe je er bij komt, maar goed, maakt niet uit.

En uiteraard heb ik ook de positieve reacties gelezen, alsook de reacties van anderen die het opnemen voor TS (jammer voor jou trouwens dat je je daar aan stoort).

Wat mij ergert is de manier waarop. Je kan het toch niet serieus menen dat je screenshots gaat nemen van net dat moment waarop het er niet uitziet. Dat doet me heel veel denken aan die fanatiekelingen die paarden filmen op wedstrijden, om vervolgens in slomotion te laten zien "hoe zielig ze wel niet zijn met dat bit". Sorry, maar als je alles uit het leven in slomotion zou bekijken,... daar wil ik zelfs nog niet over beginnen.

Punt is dat TS voor een leuke, aantrekkelijke openingspost heeft gezorgd (heeft haar vast veel moeite gekost ook), en dat wordt hier helemaal vergald. Uiteraard zijn tips broodnodig en ook zeer welkom, maar de manier waarop? Als jij gaat ontkennen dat dat hier niet op een zeverig toontje gebeurt allemaal, dan zou ik zeggen: lees zelf het topic nog eens goed door.

Meer heb ik er hier niet meer over te zeggen, als er nog iets is PB je maar.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:49

Nee dat link ik niet alleen aan jou reactie, misschien moet je die van oa cathleen (eerste comment op deze pagina) ook eens even lezen :) ik had het ook niet alleen tegen jou, maar over het algemeen. Dat jij je aangesproken voelt kan ik ook niks aan doen.

Screenshots nemen is inderdaad niet netjes, ben ik met je eens, zo kun je in elk topic met filmpjes wel slechte momenten halen.

Ik heb het topic goed doorgelezen en ik merk het zeverige toontje inderdaad niet. Dan ligt daar het verschil in ons meningen, so be it :) Dat is het rottige van internet, posts kunnen op veel manieren worden opgevat.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:54

Ik had op je vorige topic ook al gereageerd, maar ik wil het toch nog een keer zeggen.
Wat is mis is een hoop rust in de oefeningen. Als ik het filmpje bekijk word ik er zelf helemaal gehaast van, en dat komt niet door de montage. Neem je rust en wacht tot de oefening correct wordt uitgevoerd, ook al duurt dat misschien wat langer. Met de klassieke buiging bijvoorbeeld, de inzet is erg slordig en gehaast waardoor je pony balans verliest en een been moet verplaatsen om niet om te vallen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, het streven is een juist evenwicht vinden. Mijn tip is dan ook om een stukje rust in je oefeningen te brengen.
Lichaamshouding van jezelf is daarbij ook heel belangrijk. Jijzelf straalt namelijk ook onrust uit, je hele lichaam is onrustig.

Ik hoop dat deze tip er nog tussenuit wordt gehaald :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:01

Ik vind het altijd heel leuk om filmpjes en foto's te bekijken van VD (zoals de topics van VisibreTeam) maar ik zet hier toch een beetje een vraagteken bij.

Aan de ene kant zie ik een hele leuke en vooral werkwillige pony, die perfect luistert naar jouw commando's en aanwijzingen. Daarnaast vind ik de pony echt super braaf, want wat je ook vraagt: Het wordt uitgevoerd. En dat vind ik positief, want zonder motivatie van beide kanten kom je geen steek vooruit natuurlijk. Ook zie ik dat je grote ambities hebt, en dat moet je ook zeker houden, al denk ik dat een beetje bijsturing en "kneding" je nog meer in de goede richting zal helpen!

Ik zal als voorbeeld de passage nemen. Waarom denk je dat de passage in de dressuurring pas gevraagd wordt in Midden Tour (Intermediaire II? ). Het is niet zomaar een oefening die je even doet, een kunstje dat je tussen je VD door doet. De basis van de passage is zowel voorwaarste drang (geeft de afdruk) als verzameling. Je zult dus eerst je verzameling dusdanig goed hebben dat je hem zover terug kunt verzamelen tot de passage. Ik zie in jouw filmpjes nergens een goede verzameling. Op sommige punten loopt je pony wel in een knik, maar nergens zie ik hem los achter de kaak, mooi in de bovenlijn en ontspannen vanuit de schoft. Dat is gewoon B-niveau, dus dat zul je eerst toch echt moeten oefenen voor je aan een oefening uit het Intermediaire II begint. Je doet immers toch ook geen galopspirouettes, zigzagappuyementen en piaffe? Waarom dan wel een ander willekeurige oefening uit het Intermediaire II?

Deze verzameling moet je namelijk ook doorvoeren in de passage. Nu zie je een pony die z'n rug volledig wegdrukt en geen afdruk heeft (misschien wat meer dan normaal omdat hij ontzettend geirriteerd oogt). Dus wat je nu doet heeft helemaal niks met passage te maken, maar is gewoon geirriteerd, langzaam draven.

Ik denk dat het sowieso fijner is voor de pony als je er niet meer op klimt, en als je het dan nog graag wilt met een zadel. Je ziet niet altijd even stil en daarmee werk je de pony tegen. (Logisch want zonder zadel, zeker op een kleinere pony, zit ook niet altijd even stabiel).
De capriole zou ik helemaal niet meer onder de man doen. Je wordt zo hoog opgegooid dat je niet meer normaal kunt landen. Dit is ook logisch, want de pony schiet omhoog en jij wordt automatisch meegenomen in die lift. Bij de capriole onder het zadel hoor je gewoon te blijven zitten, vandaar dat hij ook altijd onder het zadel wordt gedaan, omdat je dan veel meer houvast hebt op de rug (en dus niet omhoog schiet en terug "valt" )

Afbeelding

Ook het staan bij het steigeren oogt niet even lekker, omdat je zo'n hoge drukpuntbelasting krijgt dat het wss zelfs pijnlijk wordt voor je pony. Als iemand met zijn volle gewicht op 1 vinger drukt op jouw rug en jij moet dan ook nog je rug strekken of rekken, voelt dat ook heel naar. Zo kun je het vergelijken met wat je pony voelt. Misschien kun je wel en beetje experimenteren met het zitten terwijl hij steigert op je kniëen waarbij je dan een barebackpad/schaapswollenpad erop hebt liggen met een voltige singel voor de houvast?

De andere oefeningen vind ik er wel heel leuk uitzien, pony doet het allemaal graag en dat is leuk om naar te kijken. Ik mis net als Olympus wel een beetje de rust, maar als je vaker een oefening doet zal het natuurlijk ook weer steeds gemakkelijker gaan.

Ik bedoel dit zeker niet om je aan te vallen of te bekritiseren maar juist om je een duwtje in de goede richting te geven. (Net zoals alle andere posters hier, al zijn sommige posts misschien net wat minder genuanceerd of subtiel dan de andere).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:50

Robin_S schreef:
Ik heb helemaal niets gezegd over dat dingen herhaald worden, of ingewreven of wat dan ook. Dat link jij aan mijn reactie, de vraag is hoe je er bij komt, maar goed, maakt niet uit.

En uiteraard heb ik ook de positieve reacties gelezen, alsook de reacties van anderen die het opnemen voor TS (jammer voor jou trouwens dat je je daar aan stoort).

Wat mij ergert is de manier waarop. Je kan het toch niet serieus menen dat je screenshots gaat nemen van net dat moment waarop het er niet uitziet. Dat doet me heel veel denken aan die fanatiekelingen die paarden filmen op wedstrijden, om vervolgens in slomotion te laten zien "hoe zielig ze wel niet zijn met dat bit". Sorry, maar als je alles uit het leven in slomotion zou bekijken,... daar wil ik zelfs nog niet over beginnen.

Punt is dat TS voor een leuke, aantrekkelijke openingspost heeft gezorgd (heeft haar vast veel moeite gekost ook), en dat wordt hier helemaal vergald. Uiteraard zijn tips broodnodig en ook zeer welkom, maar de manier waarop? Als jij gaat ontkennen dat dat hier niet op een zeverig toontje gebeurt allemaal, dan zou ik zeggen: lees zelf het topic nog eens goed door.

Meer heb ik er hier niet meer over te zeggen, als er nog iets is PB je maar.

dat screenshot heb ik niet gemaakt om iemand af te kraken
maar omdat de TS vertelde dat zei niet boven de pony uitkwam met die oefening,
wil ik haar laten inzien dat dat niet klopt zodat ze het kan verbeteren

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:06

quote jij dan eens even waar ze dat heeft gezegd?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:59

uit haar vorige topic
Citaat:
over de capriole ? Ja het ziet er misschien wat vervelend uit zullen jullie denken , maar zoals je ziet kom ik niet met een BAF neer, ik houdt mijn benen zo veel mogelijk geklemd om zijn buik , hierdoor glij is als het ware terug )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:11

En daar weer een typisch Bokt-topic...

Het meeste is hier al gezegd, mooie pony heb je :)

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:37

Ik vind het prachtig om te zien dat jij zo rustig bij je paardje kan liggen en dan wel de rust vind. Prachtig!
Wat hier ook veel word gezegt, je paardje is erg werkwillig, maar je ziet heeel duidelijk dat er geen rust is bij bepaalde delen. Je pony is razend enthosiast, en wil te graag. En dat vind ik nog al schokkend. Een goeie verkeerde beweging, en er gebeuren ongelukken. Ik ben ook bezig met vrijheids dressuur, maar begin altijd maar klein. Mischien een kleine tip om je te geven. De stijgers klein beginnen en geconsentreerder gaan werken. Op het moment dat je pony stevig op z'n benen staat en gecontroleerd omhoog gaat, ga dan verder met hogere stijgers en langer laten staan. Op deze manier ontwikkel je rust, en voorkom je ongelukken. Om het moment dat jij je pony goed en rustig bepaalde onderdelen kan laten doen, ziet het er mooier uit en je pony zal dat stukken beter vinden dan alles hoppa snel snel en hoog doen.
Hoe sneller je alles wild, des te drukker je pony word, en een verkeerde beweging en t kan echt verkeerd aflopen....
Zoals je pony op z'n knieen laten lopen, dit moet ook veeel rustiger en langzamer, al die dat kan kan je het opbouwen en alles een beetje vlotter laten doen.

Sommige dingen moet je duidelijk nog aan werken en meer rust gaan vinden, voor beide van jullie veilig heid.
Maar andere dingen dat je je pony kan laten doen is heeel moooi om te zien! Mooie pony en leuk beesje om te zien!

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:02

Er zijn een hoop goedbedoelde tips gegeven TS, ik hoop dat je er wat mee gaat doen!
Succes! :)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:05

Oooh yes, wat hou ik toch van bokt, altijd gezeur om dingen waarvan het beetje fout gaat
gelijk direct erop.. ik vind het echt vreselijk hoe TS hier word afgekraakt..

Komop mensen, kijk dan wat een band ze met dat beessie heeft. Heeft iedereen dat hier met zn paard?
En ik vind die capriole er ook niet fijn uitzien, maar TS weet het nu wel. Zij vind het ook niet leuk dat er zo op haar gefit word. Denken jullie nou echt niet dat ze hier wat van geleerd heeft? Ze zegt toch ook al zelf dat ze ermee gestopt is om er dan ook nog op te zitten, en dat ze eraan gewerkt heeft. De passage is nogmaar het begin, en ziet er dus niet perfect uit, elk paard leert anders, dus ziet het er ook anders uit bij het aanleren? Ze weet heus wel waar ze het over heeft, aangezien ze volgens mij al redelijk lang vd doet wat ik hier heb gelezen van sommige mensen.. Het is HAAR pony dus ZIJ is degene die beslist wat ze ermee doet, en of ze zich er van aantrekt van de kritiek hier of niet, jullie kunnen haar niet dwingen om dat nooit meer te doen..

Ik vind het erg knap en volgens mij heeft je pony er ook plezier in.. Ik vind je igg niet te groot, kheb foto's van ohz gezien en daar zit je prima op. Zonder zadel rijden lijken je benen altijd langer, ik lijk dan ook mega groot op mn e-pony terwijl ik met zadel echt een dwerg ben op mn knol :P

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:23

Henke ik vind het super wat jij en spons kunnen.
Ik zal je alleen als tip geven goed naar Nikkie en Hanna te luisteren en hun tips mee te nemen, ook hun hebben wel eens mindere goede berichten gekregen in hun topics( wie niet maar dat terzijde).
Je kan van alles leren, met jullie komt het vast helemaal goed!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:45

Veel te veel gezaag en geknor op bokt, veel te veel werk om al dat gezaag te lezen. :+

TS: Ik vind het stoer wat je allemaal al hebt geleerd aan je paardje!
Ik denk wel dat je zal werken aan de aandachtspunten :D
Komt wel goed, je hebt al veel bereikt ook!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:17

VisibreTeam schreef:
Voor leuke dingen moet je niks online zetten en gewoon lekker je ding doen.
er word niks ingewreven. Ik doe hier mn uiterste best om zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat het probleem is, waarom het een probleem is en wat er aan te doen is.

Wat mensen daarmee doen, mogen ze zelf weten. Henke is leuk bezig met dr pony. DAAROM geef ik tips. Ik zit hier niet op bokt om mensen af te kraken, maar ik zit hier ook niet op bokt om bij iedereen maar OOOOH LEUUUUUK te plaatsen. Ik zit op bokt om zelf te leren, discussies aan te gaan en VOORAL mensen tips te geven waar ik kan.

Het leven is daarnaast ook nog eens niet leuk. Er zijn teveel stromingen, meningen, gedachtes etc en zoveel verschillende mensen.... Leren omgaan met kritiek heet dat. Je kunt je eronderuit proberen te praten, toegeven of heerlijk neutraal blijven. Aan ieder de keus....

Ik ga niet mn mening achterhouden omdat ik 'misschien iemand minder blij maak'. Ik doe mn best gewoon om duidelijk te zijn, niet te aanvallend en gewoon onderbouwde tips te geven ;)

En hierbij laat ik het. Als mensen nog vragen hebben of verder willen discussie voeren, kom maar op via de pb ;)

Maar je moet ook niet eeuwig blijven doordrammen ;)
Iedereen hier op bokt heeft nog een heleboel werkpunten, we zijn ook maar mensen hé.
Tips geven is goed maar ik denk dat je soms nogal overdonderend over kan komen, al eens geteld hoeveel reacties er hier staan van je? :+
En het is ook de manier van feedback geven ;-)
Dit is ook niet slecht bedoeld naar jou toe hoor. :Y)