Kook je nog niet van binnen...?
Je fokt je zo enorm op... om NIETS.... serieus..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
roxy_ZharaX schreef:viv77 schreef:Ik ga een poging doen..
Ik denk dat je het advies van de Da een beetje te fanatiek hebt opgepakt, als je paardje af moet vallen kun je meer dingen doen dan longeren..
Mocht je je paardje nu toch wat willen laten lopen, doe dit dan met halster en dan gewoon op eigen benen laten lopen..Het gevolg van je touwtjes is dat ze er juist in gaat hangen,daardoor enorm op de voorhand loopt en haar lijf verkeerd belast..
Ik zou juist wat gaan wandelen, gewoon lekker de weg op eventueel proberen eens naast de fiets..Lekker rechtuit op zo energie te verbranden( af vallen),conditie op te bouwen en haar spieren sterker te maken voor later werk..
Echt niet zo vast gezet longeren, je trekt haar als het ware in de krul waardoor haar rug geforceerd wordt en ze daar op latere leeftijd( of helaas al veel eerder) echt heel erge last van kan krijgen..
Probeer hier a.u.b wat mee te doen, je zegt van je paardje te houden wat ik echt wel denk maar helaas loop je echt veel te hard van stapel..
maaar ze word het beu om te gaan wandelen ge gaat nauweljk vooruit ik moet haar bijna mee dragen
xJuce schreef:roxy_ZharaX schreef:nee klopt, op bokt zijn alleen maar onmensen.
meid, ik ben ook 15 en ik kon ook gewoon mijn geduld bewaren. mijn pony is nu 5 (drie jaar gewacht en gewandeld) en wordt over een maandje beleerd.
dan hebje er toch veel meer aan?
het gaaaaaat hier helemaal niet om geduld je moet toch ook nie wachten om te leren lopen als je 5bent
SjakieXX schreef:Pardon, ik zou maar eens even goed op je taalgebruik gaan letten, kom op, je gaat toch niet schelden, je bent 15, wees volwassen. Vind jouw pony dit longeren wel leuk dan? Ik denk het niet.
roxy_ZharaX schreef:En samen met een andere pony, zodat ze leert om mee te moeten met de rest?
Je moet het proberen leuk te maken en te houden voor haar, ze is nog zo jong..Net als kleine kinderen hebben ze een spanningsboog die heel kort is, hoe ouder ze worden hoe langer je ze bij de les kunt houden..
annmary schreef:Misschien dat het op een iets rustigere toon kan allemaal, zonder capslock, zonder hoofden af te bijten...
Ieders advies is goed bedoeld, maar mocht je er niks mee willen doen dan is dat aan jou, maar je hoeft ze er niet op aan te vallen.
Dit soort zaken liggen altijd gevoelig op bokt, zo'n jonge pony bijgezet longeren, dan kan je ook dat soort reacties verwachten.
Mijn mening, ze ziet er uit als een leuke pony. Mocht je haar echt willen/moeten longeren, dan zou ik het persoonlijk met een halster doen ipv hoofdstel met bit, en de touwtjes wat losser doen. Ze lijkt nu weinig ruimte te hebben om haar hals goed te strekken en dus haar spieren goed te gebruiken.
Succes!
xJuce schreef:roxy_ZharaX schreef:En samen met een andere pony, zodat ze leert om mee te moeten met de rest?
Je moet het proberen leuk te maken en te houden voor haar, ze is nog zo jong..Net als kleine kinderen hebben ze een spanningsboog die heel kort is, hoe ouder ze worden hoe langer je ze bij de les kunt houden..
ik ben altijd alleen ik ga soms met mijn 2ponys tergelijk op wandeling maar dan zijn ze zo opgefokt en willen de hele tijde galoperen.
het ook moeilijk om langs de kanten te gaan voor autos
roxy_ZharaX schreef:annmary schreef:Misschien dat het op een iets rustigere toon kan allemaal, zonder capslock, zonder hoofden af te bijten...
Ieders advies is goed bedoeld, maar mocht je er niks mee willen doen dan is dat aan jou, maar je hoeft ze er niet op aan te vallen.
Dit soort zaken liggen altijd gevoelig op bokt, zo'n jonge pony bijgezet longeren, dan kan je ook dat soort reacties verwachten.
Mijn mening, ze ziet er uit als een leuke pony. Mocht je haar echt willen/moeten longeren, dan zou ik het persoonlijk met een halster doen ipv hoofdstel met bit, en de touwtjes wat losser doen. Ze lijkt nu weinig ruimte te hebben om haar hals goed te strekken en dus haar spieren goed te gebruiken.
Succes!
dankje wel ga ik zeker doen het was toch 1malig
is een kaptoom ook goed of is de druk op de neus dan te groot?