[video] Llevado gaat mee spelen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:07

Zo, heftige discussie gaande hier joh.
Al kan ik me wel vinden in het feit dat het te belastend is. Ja het zijn natuurlijke bewegingen en ze bieden het zelf aan, maar als eigenaar behoed je je paard voor overwerken. Als het immers niet uit maakt dat hij nog jong is laat je hem gewoon staan. Doordat je werkt met eten ben je aan het werk. Het paard wordt beloond voor wat jij wil zien. Daarbij vraag jij het hoogstwaarschijnlijk meer dan dat hij het zelf zou aanbieden in een kudde op het land.
Immers, als je nauwelijks wat met hem deed kende hij dit allemaal niet. :)

En Doei: Een eigen taal met je paard? Jeetje, dat klinkt zweverig. :P

Danielle ik ga er vanuit dat je idd heel goed weet waar je mee bezig bent, maar de adviezen zijn goedbedoelt en niet geheel onterecht.
Ik ben overigens nog steeds fan. :))

Amable

Re: [video] Llevado gaat mee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 23:24

Ik ben de discussie in een ander topic ook aangegaan en vind het eigenlijk vervelend om hem hier ook aan te gaan. Dan ben ik straks in elk topic wat ik ooit van hem plaats met dezelfde persoon aan het discussieren terwijl onze meningen waarschijnlijk niet dichter bij elkaar gaan komen, dus een redelijk onzinnige discussie in zo'n geval.

Ik speel op deze manier ongeveer 1 keer per 2 weken en hooguit 1 keer per week met hem. Het is echt niet zo dat hij dagelijks mee gaat. Zoals de buiging en het compliment op het filmpje, die kent hij pas kort, zal een maand ofzo zijn. Maar ik kan natuurlijk wel uitleggen en Vado wil super graag, kijkt van Jauke af en snapt de dingen snel, dus ziet het er al rap goed uit.

Ik was overigens toen ik hem kreeg niet van plan om al met hem met vd te beginnen, ik speelde met Jauke als ik ze even samen had staan want ik wilde ze wel aan elkaar laten wennen. Al snel begon hij het principe te begrijpen en wilde mee doen, nam dingen van Jauke over waaronder het steigeren, maar ook het commando voor komen en gaan, kusjes geven, meelopen enz. Er zijn ook dingen die natuurlijk aangeleerd zijn, eens kijken wat hij doet als, nou, en dat pakt hij dus razendsnel op. Mensen denken altijd dat er uren, dagen, maanden training in dit soort dingen zit maar dat valt echt reuze mee.

Het feit dat het voor een jong paard niet goed zou zijn, tja, dat zie ik dus anders. Toevallig laatst nog een osteopaath erbij gehad, gewoon zekere voor het onzekere, hij moet aan alles wennen en omdat we met een groep waren waren de kosten minder hoog, en die prees me omdat hij er zo super goed uit zag en zo lekker in zijn vel en spieren zat, beide paarden trouwens. Als het nou echt zo vreselijk zou zijn zou dat daar ook wel naar voren komen.
En weet je, echt, ik heb en zie gewoon een heel blij paard die ontzettend graag met me mee doet. Stel dat hij bij wijze van morgen koliek krijgt heb ik iig samen met hem genoten en plezier met hem gehad. Het is me echt niet om de shows te doen, tuurlijk is dat tzt wel de bedoeling, maar dat is niet de reden om er nu al mee aan de gang te gaan. Ik heb zo'n paard in een half jaar, hooguit een jaar redelijk show klaar, daar hoef ik niet nu al mee te beginnen. Maar ik heb wel graag plezier met mijn dier en zeg eerlijk, op dit filmpje staat geen zielig, droevig of zich naar voelend paard en dat heeft echt niet alleen met snoepjes te maken zoals sommige stellen, want ook zonder lekkers doet hij graag mee, dat bleek wel toen hij met Jauke mee ging doen.

Ik heb een vorige keer ook al gezegd, ik vind het oprecht heel aardig dat Phia (en Jitte) bezorgd is (zijn) om mijn paard, maar ik vind het jammer dat het me op deze negatieve manier verteld wordt en vooral dat het zoveel herhaald wordt. Ik weet ondertussen jullie punt en wat ik er mee doe is uiteindelijk aan mij. Ik ken ook mensen die hun 2 jarige al onder zadel brengen, bij die van mij duurt dat nog wel 2 jaar...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:16

Danielle het gaat fout!!! Let maar op. Dan zal je terug denken aan wat ik en andere ooit hebben gezegt.
Op een ander forum zou je dit filmpje niet laten zien. Je weet dat daar mensen komen die verstand van paarden hebben en zeker van Andalusiers. Die zeggen hetzelfde als ik en Jytte! Daar krijg je een lading commentaar over je heen. Daar komen volwassenen en hier meer kinderen die dit fantastisch vinden. Als je echt verstand van paarden had, had je dit nooit gedaan. Kopieren van Jauke gaat er bij mij niet in. Als dat zo is, moet je dat afleren en niet aanleren of goedkeuren.

Het is jouw paard, maar het is dood zonde dat je nu al zoveel met hem doet. Ook al is het 1 x per week. Begin met 3 jaar en niet eerder.
Je haalt een osteopaat erbij, want je twijffelt! Teken dat jezelf na heb gedacht. Doe dat eens vaker en kijk eens om je heen hoe mensen met jonge Andalusiers omgaan. Ik weet bijna zeker dat jij de enigste bent die al wat doet met een 2 jarige.

Ik doe negatief, omdat er helemaal niks positiefs te zien is. Het is een negatief filmpje, omdat niemand dit met een 2 jarige hengst doet.

Ik hoor zo nu en dan wat van mensen die ooit een les van jou hebben gehad en die waren niet echt positief. Van sommige ben ik geschrokken. Ik heb je ego gekrengt en dat vind je niet leuk. Jij ziet alleen maar positieve post en van iemand die je kent en waarvan je weet dat ik al heel wat langer meeloopt neem je niks aan. Denk na Danielle, je gaat echt een keer goed op je bek!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:57

wat ontzettend jammer dat je dit doet phia.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:07

Wow, Danielle, hij is nu al práchtig, terwijl hij pas 2 is.
Echt een gouden hengst! :j

Heerlijk zoals je met 'm bezig bent. Lekker ongedwongen, vol plezier en speels :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:09

Het is net echt Spirit! <3

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:12

PhiaBink schreef:
Danielle het gaat fout!!! Let maar op. Dan zal je terug denken aan wat ik en andere ooit hebben gezegt.
Op een ander forum zou je dit filmpje niet laten zien. Je weet dat daar mensen komen die verstand van paarden hebben en zeker van Andalusiers. Die zeggen hetzelfde als ik en Jytte! Daar krijg je een lading commentaar over je heen. Daar komen volwassenen en hier meer kinderen die dit fantastisch vinden. Als je echt verstand van paarden had, had je dit nooit gedaan. Kopieren van Jauke gaat er bij mij niet in. Als dat zo is, moet je dat afleren en niet aanleren of goedkeuren.

Het is jouw paard, maar het is dood zonde dat je nu al zoveel met hem doet. Ook al is het 1 x per week. Begin met 3 jaar en niet eerder.
Je haalt een osteopaat erbij, want je twijffelt! Teken dat jezelf na heb gedacht. Doe dat eens vaker en kijk eens om je heen hoe mensen met jonge Andalusiers omgaan. Ik weet bijna zeker dat jij de enigste bent die al wat doet met een 2 jarige.

Ik doe negatief, omdat er helemaal niks positiefs te zien is. Het is een negatief filmpje, omdat niemand dit met een 2 jarige hengst doet.

Ik hoor zo nu en dan wat van mensen die ooit een les van jou hebben gehad en die waren niet echt positief. Van sommige ben ik geschrokken. Ik heb je ego gekrengt en dat vind je niet leuk. Jij ziet alleen maar positieve post en van iemand die je kent en waarvan je weet dat ik al heel wat langer meeloopt neem je niks aan. Denk na Danielle, je gaat echt een keer goed op je bek!

Pardon. :+ De eenjarige bij ons vind het heerlijk om aan de hand te stappen en af en toe eens geborsteld te worden. :z
Maar dan zullen wij hier ook wel verschrikkelijke mensen zijn. :j
Het spijt me, maar jou post kan ik niét serieus nemen. En al helemaal niet je taalgebruik. ;)
En ik denk dat meerdere bokkers dat niet doen. Maar weet je wat? Ga dan naar dat andere forum! Veel minder kinderen. :wave:

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:21

Het lijkt wel die echte spirit jonge! Echt heel mooi om te zien. Jammer dat ze zo in discussie gaan. Ja het paard is 2 jaar, ja dit ras is pas laat volwassen. Kijk eens naar het wild. Of gewoon bij je thuis. Heb je daar meerdere veulens staan, dan zul je ook zien dat ze stijgeren. En wat wil daar tegen doen. Je kan zien dat het paard er plezier in heeft. Dat hij lol heeft. Ik blijf het mooi vinden. Ik zeg niet dat je er vroeg mee moet beginnen maar probeer duidelijk te maken dat je een paard zijn plezier niet moet afnemen.
Laatst bijgewerkt door DearLove op 03-06-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:21

PhiaBink schreef:

Hahaha hoe overdreven :') Ik ken genoeg mensen, die vd met jongen paarden doen. Hengst, merrie of ruin, wat maakt het uit? Het ligt toch zeker aan het karakter en de geestelijke leeftijd, en niet aan het ras of geslacht? En om te zeggen dat ''als je echt verstand had van paarden dan had je dit nooit gedaan''. Sorry hoor, maar dat is jóú mening, om nou tegen iemand, die het anders doet dan jij, dan te zeggen dat die geen verstand van paarden heeft, vind ik zó fout. Volgens mij is jóú ego dan te groot. Je dringt jezelf echt te veel op, en als ik iets haat, zijn het mensen die het beter weten en dat ook opdringen aan anderen. En over het filmpje, zie jij een hengst die door Danielle's ruimte heen dendert? Ik niet hoor. Ik zie een hengst met respect, en graag speelt. Dus hoezo negatief?

En jij kan blijkbaar ook niet tegen posts die niet zo positief zijn, te zien aan de manier waarop je reageert.

Sorry dat is zo heftig reageer, maar ik kan gewoon niet tegen dit soort betweterig gedoe.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:36

PhiaBink schreef:

mag ik jou eens wat vragen?
waar maak jij je in godsnaam druk over,
als je je stoort hieraan blijf dan uit dit topic en ga dingen opzoeken wat je wel graag ziet. :)
om heel eerlijk te zijn zie ik hier totaal geen dwang dier loopt toch in de wei als hij geen zin heeft gaat hij toch bij die fries staan,
je ziet duidelijk dat het dier kauwen en likken doet.
dat betekend ontspanning,
mijn hengst wat toen twee was kon ook buigen knielen ging uren wandelen en zal ik je wat zeggen het dier is nu 14 en heeft totaal geen atrose dus ik weet niet wat het probleem is,
ts ga lekker door je ziet duidelijk dat je een hele goede band hebt met jou paard.kunnen menig mens wat van leren. _/-\o_

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:46

PhiaBink, Waarom ga je de discussie nog een keer aan, als je die al een keer hebt gehad?
En zoiezo, als je danielle kent, dan weet je ook dat ze weet waar ze mee bezig is.
En als jij PRE's fokt, en al langer bij de paarden loopt, dat kan. Maar er zit geen dwang of niets achter, Ik ken danielle, en als Llevado niet wilt, hoeft hij niet. ;)
Ik vind het erg kinderachtig (al zeg ik het zelf als kind. := ) dat je de discussie weer aan gaat.
En zoiezo, het is jou paard niet? En oké, advies kun je geven, :) Maar een discussie weer van dit topic maken, vind ik erg onterecht. :n Jammer dat dat weer moet gebeuren.

Hoop dat je in de andere topics, niet weer een discussie aan gaat. :roll:

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:58

Ik ga echt volledig mee met thoraklover.
Je wil je zelf zo graag opdringen,en als niemand er naar luistert dring je je gewoon 10 keer zo hard op,je gaat net zolang door tot iedereen gek van je wordt... met de hoop dat je serieus genomen wordt.Nou,ik kan je uit die droom helpen.

Waarom probeer je jezelf in hemelsnaam zo op te hemelen ?

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:07

HAHA *ergert zich enorm*

hij staat toch bij andere paarden en hij loopt toch met danielle mee!? Nou hij vind het leuk! Gun hem dat.
Zo bouw je toch het beste iets op lijkt me?
Dat jij nou nooit (phia) zown band met je 'pre' paarden zou krijgen, danielle geeft ook les! Misschien daar eens langs gaan? :)

Danielle heeel gaaaf! Super om te zien en dat spelen ga ik ook maar proberen. Geweldig haha.
Hij is echt mooooooi !!
En dat eind.. Zoo lief samen.

MOOI STEL! :))

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:11

jessetjuhhh schreef:
HAHA *ergert zich enorm*

hij staat toch bij andere paarden en hij loopt toch met danielle mee!? Nou hij vind het leuk! Gun hem dat.
Zo bouw je toch het beste iets op lijkt me?
Dat jij nou nooit (phia) zown band met je 'pre' paarden zou krijgen, danielle geeft ook les! Misschien daar eens langs gaan? :)

Danielle heeel gaaaf! Super om te zien en dat spelen ga ik ook maar proberen. Geweldig haha.
Hij is echt mooooooi !!
En dat eind.. Zoo lief samen.

MOOI STEL! :))

:j _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:18

YelaBrenda11 schreef:
wat ontzettend jammer dat je dit doet phia.. :n

Ik vind dat helemaal niet zo jammer. Ze durft tenminste haar mening en adviezen te geven.
In tegenstelling tot de horde fans hier.
Erg flauw (en kinderachtig) ook om het op jaloezie te gooien.

Ik begrijp het grote halleluja-gehalte niet. Sinds wanneer is het oké om een veulen/jaarling zo te belasten, zowel geestelijk als lichamelijk??
Wanneer een willekeurig iemand een topic opent waarin ze laat zien en vertelt wat ze allemaal met haar veulen/jaarling/twenter doet, dan komt heel Bokt tevoorschijn om te vertellen dat je zo'n jonkie gewoon lekker in de wei moet laten met vriendjes, en dat de basis-dingen (aan halster meelopen, voetjes geven voor het bekappen e.d.) al meer dan voldoende zijn.

Maar nu is het opeens oké??
Nee, in mijn ogen is dit helemaal niet oké. :n

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:21

Een mening is prima joviban.. maar niet 10 keer achter elkaar en zéker niet op deze manier. Phia benoemd hier feiten(althans,ze vindt zelf dat het feiten zijn),en dat is dus geen mening..

en daarnaast.. als je goed gelezen had,had je gezien dat Llevado 2 jaar en dus niet een enter,laat staan een veulen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:23

Ik snap ook niet waar al die Bokkers ineens vandaan komen.
Phia haalt een heel goed punt aan hoor. Het is geen onzin wat ze uitkraamt.

De manier waarop kan dan wellicht anders, maar dat verandert niks ana de inhoud van haar posts.

Het is leuk dat Llevado zo veel fans heeft, maar die fans zouden ook het beste met het paard voor moeten hebben. En het paard kent gewoon al heel veel voor zo'n jonge leeftijd. Ik vindt dat jammer, leuk om naar te kijken, maar jammer voor het beestje. Maar het is Danielles paard, dus ze moet het vooral lekker helemaal zelf weten.

Dat 'ie 2 is maakt lichamelijk en geestelijk nauwelijks verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:24

@Joviban:
Maar er is nogal een verschil tussen iemand goedbedoeld advies geven, en iemand in ieder topic opzoeken om maar zo volledig mogelijk af te branden en te verkondigen dat er paarden verpest worden.

Dát is wat veel mensen hier 't verkeerde keelgat in schiet. ;)
Het is geen mening geven, maar een mening opdringen en daarbij iemand volledig de grond in stampen.

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:25

Haha je naam past in ieder geval in dit topic. maar weet je wat het is. Al zou ze gelijk hebben, Al zou het he.. Waarom dan nog zown heel topic verzieken na 1 keer is het wel duidelijk en kap er dan gewoon mee.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:27

Wat een prachtig paard en wat een gaaf filmpje!! Moest erg lachen om dat zakje waar die als en kat achter aan rende, geniaal idee en geniale uitvoering :j

Edit: heb de discussie even doorgelezen.
Ik wist niet dat dit paard zo jong was en een hengst. Er zit een kern van waarheid in van Pia, alleen vind het wat overdreven hoe ze het brengt. Het steigeren op die leeftijd en als hengst zijnde goedkeuren vind ik ook wat eng. Dat ts dit doet om haar eigen ego te strelen vind ik nergens op slaan.. Maar om Pia nu jaloers te noemen etc vind ik ook niet z'n plaats. Goh ik zit er weer eens midden in.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 03-06-11 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:28

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:28

ik vind eerlijk gezegt dat bijna iedereen hier een beetje kinderachtig bezig is. Phia door haar mening op te dringen, en andere door dat jaloezie te noemen.
Iedereen heeft zijn mening, en die heb je maar te accepteren. Niet af te wimpelen met jaloezie oid.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:29

Hij is echt van goud!
Leuk om te zien dat hij het spelen en de vrijheidsdressuur zo lekker oppakt.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:43

die discussie is nooit eerder gevoerd, omdat Danielle gewoon niet reageerde :D

Daarbij snap ik niet dat iedereen het hier over dwang heeft, want daar gaat het helemaal niet om..
En, wat mij het meest stoort, (sorry recht uit mn hart) is dat het er kennelijk dus wel om gaat dat Danielle "plezier van hem heeft" Want " stel voor dat hij morgen koliek krijgt" .. Waar ben je dan mee bezig. Ik heb helaas ook hele andere verhalen gehoord, en gezien, dan hier in het topic door "fans" geschetst wordt, en dan jullie wss weten.. En dan de kundige uithangen hier, ja sorry maar daar kan ik dus heeel boos om worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:45

Ik was eerst niet van plan om te posten, maar nu de discussie hier toch volop is ...
Ik ga niet zeggen "ik ben het eens met die of die", ik heb ook niet de bedoeling iemand af te kraken of af te breken en ik ben al helemaal niet jaloers. Vroeger was ik wel jaloers, op Danielle en al die anderen die zo stoer hun paarden konden laten steigeren & buigen & liggen ... Ik vind het nog steeds heel knap, maar ik ben er ondertussen wel volledig vanaf om het te willen aanleren. En daar heeft Danielle een stukje mee te maken, al zal ze het zelf niet beseffen.

Een tijd terug was ik met VD'en bezig en was nog niet erg ver (de kleine dingetjes, flemen & schudden enzo), ik wilde wel verder maar durfde niet alleen, dus ik besloot les te nemen. Nu was Danielle toevallig van iets of wat in de buurt (hier echt in de buurt vind je niemand) en ze wilde tot hier komen voor een les en dan zouden we wel verder zien. Ik was helemaal enthousiast. Ik heb haar uitgelegd hoe mijn pony in elkaar zit en dat ik wel grotere dingen wilde, maar niet wist of wij daar klaar voor waren en of dat een goed idee zou zijn met mijn pony. Maar diezelfde les nog gingen we werken aan spagaat, buigen en moest hij op het blok, dit terwijl zij zelf zei dat hij dat blok eigenlijk niet erg aangenaam vond (ik had vroeger een ander en aan dit moest hij nog wennen zeg maar). Op dat moment heb ik het allemaal laten gebeuren, wie ben ik namelijk om er iets over te zeggen? Zij is de lesgeefster en zij kent er alles van.

Maar toen ik de dag erna mijn pony z'n voet wilde optillen (voor hoeven uit te krabben) BEET hij me in mijn hand! Wanneer ik hem aan het halster vastnam om wat te doen begon hij heftig te schudden en te happen naar mijn arm. Wat heeft dit met Danielle te maken? Wel, de dag ervoor tijdens de les moest zijn been vastgenomen worden om hem in een buiging te krijgen, en z'n halster om hem in de spagaat te trekken ... Dus toen dat gebeurde de dag erna had ik iets van "oei, was dat wel een goed idee geweest?" Ik heb dit ook via pb naar haar gestuurd, dat ik dacht dat we te snel waren geweest en dat het (nog) niks voor mijn pony was ... Hier heb ik NOOIT reactie op gehad.

Ondertussen ben ik helemaal van het VD'en af, flemen enzo doen we nog wel voor de lol, omdat hij dat echt leuk vindt, en het blok gebruik ik bij de horse agility, al gaat hij er nog steeds niet makkelijk op ... En vandaag heb ik ook weer gemerkt wat een goede beslissing dat was .. Hij staat namelijk nog steeds spontaan voetjes te geven & voorbenen uit te slaan terwijl ik heel iets anders vraag. En nu kan je wel zeggen dat dit mijn eigen schuld is, maar je mag het eens komen uitleggen hoe het dan wel moet ... Als je dan les neemt en die doen dingen met je paard waarvan je de dag erna merkt dat dit helemaal niet goed bekomen is ... Dus ik doe nu niks meer van dat alles, en ik hoop dat het voetjes geven enzo er wel weer uitgaat ...

Ik ben een tijdje erg met VD'en bezig geweest, na de les van Danielle is dat wat geminderd maar ik ben daarna weer begonnen. Tot we alleen maar achteruit gingen .. Op een bepaald moment ging gewoon longeren al niet meer (hier heb ik ook een topic over gehad) en ik wist niet wat er aan de hand was. Nu weet ik dat wel, door al dat VD'en was ik gewoon veel te afwachtend geworden (immers moet je in zekere zin wachten tot je paard de gewenste reactie geeft, tenzij je gaat dwingen natuurlijk) en mijn pony doet dan steeds minder & minder ... Dit even om aan te geven dat VD'en niet heilig is, en mensen die het met hun paarden doen ook niet. Ik kon mijn paard ondertussen ook wel in een buiging hebben en laten steigeren en weet ik wat, was ik ook lekker stoer geweest ... Maar jullie zullen wel begrijpen waarom ik gekozen heb dit niet te doen.

Om terug te gaan naar dit alles, ik heb in mijn reactie ook gevraagd hoe oud Levado was, dacht echt dat hij ondertussen al 3 was, blijkt niet zo te zijn .. En het strafst vond ik nog dat toen iemand een opmerking maakte over het been vastnemen/eraan trekken voor de buiging, dat er dan een reactie komt van "hou jij even je mond want ik ken er alles van en weet waar ik mee bezig ben." Zo'n reacties zeggen mij genoeg over een persoon, en dan samengevoegd met mijn eigen ervaring, neen sorry, ik kan niet meer oooh & aaah zeggen. Al blijf ik het wel nog steeds een knap paard vinden ;)

Dit even om aan te geven dat er niet alleen fans rondhangen hier, of dat er fans zijn die van gedachte zijn veranderd. Ik snap de "negatieve reacties" heel goed, zou het zelf anders formuleren maar soms heb je het idee dat je tegen een muur praat en dan word je vanzelf wel harder in je commentaar in de hoop misschien toch een steen los te wringen, ik denk dat dat is wat er hier aan de hand is ;) En hier ga ik het bij houden :+