Koudbloed Kim; grondwerk, VD, bitloos én nieuwe 'kunstjes'!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Koudbloed Kim; grondwerk, VD, bitloos én nieuwe 'kunstjes'!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:56

Gaaaf tinneke !
Je Ava is weer geweldig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:50

Jannepauli: Dat zal inderdaad een goede nieuwe stap zijn. :j
Dit gaat nog wel een aantal weken duren, aangezien het filmpje hierboven alleen aangeeft waarom ik zo trots ben op haar.
Ze slaat nog steeds erg veel en toevallig weet ik dat dat bij Kim te maken heeft met het feit dat ze het niet snapt. :j
Ze doet dit soms onder het zadel, bij het beleren voor de kar of als je haar iets anders vraagt waar ze geen oplossing voor heeft.
Als ze stil staat is het dus een soort schrapen, maar onder het zadel of voor de kar loopt ze alsof ze de spaanse pas doet.
Ik vind het nog niet veilig genoeg om dichter naast haar te staan.
Maar het komt vast goed!! :))

Paintlinger: Dankje.. :j
Het hoofdstel heb ik gekocht bij de webshop van bokker Maroesjka en is volgens mij een mix.
Ik heb maat Shire voor Kim en die past lekker.

Daaphh, bedankt!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:49

KoudbloedKim schreef:
Jannepauli: Dat zal inderdaad een goede nieuwe stap zijn. :j
Dit gaat nog wel een aantal weken duren, aangezien het filmpje hierboven alleen aangeeft waarom ik zo trots ben op haar.
Ze slaat nog steeds erg veel en toevallig weet ik dat dat bij Kim te maken heeft met het feit dat ze het niet snapt. :j
Ze doet dit soms onder het zadel, bij het beleren voor de kar of als je haar iets anders vraagt waar ze geen oplossing voor heeft.
Als ze stil staat is het dus een soort schrapen, maar onder het zadel of voor de kar loopt ze alsof ze de spaanse pas doet.
Ik vind het nog niet veilig genoeg om dichter naast haar te staan.
Maar het komt vast goed!! :))

Juist omdat je op de manier zoals het in je laatste filmpje toont, het schrapen en uitslaan bevestigd, is het verstandig om daar niet al te lang mee door te gaan, zeker geen weken! . In feite bevestig je zo dit gedrag! Ze moet van jou leren dat het ook anders kan en nu geef je een tegenstrijdig signaal. Het is echt verstandiger om er dan een tweede persoon bij te halen: één houdt het touw vast en geeft er wat zachte druk op, de ander staat naast de schoft van het paard, hand op het been leggen ter hoogte van de knie. Zodra het paard het been optilt, pakt persoon twee het been vast ( wel rustig doen!) en houdt het been een paar seconden vast. Dan het been weer rustig terugzetten, niet het paard zélf het been laten terugvallen. Op deze wijze neem je het 'initiatief' bij het paard weg en leert ze dat het geen kwaad kan als iemand dat pootje even vasthoudt. Uiteraard beloon je uitbundig als ze zich even laat vasthouden en je probeert het 'vasthoudmoment' steeds langer te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:01

Maar wat jij beschrijft is niet mogelijk, tenminste niet bij Kim.
Zo dicht er naast staan dat je de knie echt vast kunt pakken, is op dit moment erg gevaarlijk, omdat ze bij het neerzetten ook haar hoef opzij zet.
Haar been vast houden is (nu nog) geen doen.. er komt zoveel kracht bij kijken en volgens mij onderschat je dat een beetje. :o

Maar ik ga zo naar Kim en zal het toch proberen.
Moet jij even zeggen of je het inderdaad zo bedoeld had. :j

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:07

Ziet er echt super uit.. echt respect door wat voor weg je bent gegaan.. en dat laatste filmpje (A) hahaha

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:37

Ik geeft toe dat ik nog niet eerder een grote kanjer als die van jou in handen heb gehad! Maar wel hele grote warmbloeden, zoals m'n huidige paarden van over de 175 en die hebben ook wel wat kracht hoor!
Maar toch zou ik het proberen - als ze uitzwaait met het neerzetten ( en eigenlijk moet je dat juist zien te voorkomen door het onderbeen vast te houden - niet de knie!- en het been langzaam neer te zetten), ga dan ietsje terugstaan: dus niet recht naast de schoft, maar een klein beetje naar achteren richting de hals. Je moet zelf ook zijdelings staan, dus met je rug naar het hoofd. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:08

Relien: Bedankt!

Jannepauli: Wat jij beschrijft hebben we inderdaad eerder gedaan.
Wat er dan gebeurd is dat Kim direct vooruit slaat met haar been.
Wat het bij Kim ook nog erg moeilijk maakt om vast te houden, is de omvang van haar onderbeen/koot.
Bij alle paarden waar ik tot nu toe mee heb gewerkt (Friezen, Hafjes, Kwpn'ers etc.) had ik de mogelijkheid om hun been in mijn hand te laten rusten en als ze dan wat protesteerden kon je je hand sluiten.
Kim's been is daar veel te dik voor.. zelfs met 2 handen kan je niet sluiten.

Aan de andere kant wel fijn nieuws; we hebben nu voor de derde keer geoefend en Kim kan nu al alleen om tikjes van de parelli-stick voetje geven.
Ik plaats hem straks even. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:22

Hier is hij dan. :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:36

Wat goed! Wat een volgende stap kan zijn is dat het been nog iets langer in de lucht gehouden word :j . Dus zolang jij wijst, moet dat been in de lucht blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:17

Dat is een mooie stap!
Ik weet niet of het ons gaat lukken, maar proberen kan altijd. :j

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:09

Daaphh schreef:
Gaaaf tinneke !
Je Ava is weer geweldig !

Inderdaad!! En wat een geweldig stel zijn jullie. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:24

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:01

Wauw, ziet er echt leuk uit!! :D Vooral dat laatste filmpje, ik lig hier echt helemaal slap van het lachen!!! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:54

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Van dit;

Naar dit!!
Afbeelding

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:56

Super! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:57

En het leek zo onmogelijk..