Maar op sommige stukjes zat ik echt zo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Silkaay schreef:@kehdra
Ze heeft nog niet zoveel spieren in de achterhand
Omdat je longeert met een longeersingel? Btw, tis een gewoon dekensingel om het dekje op z'n plaats te houden..
Kan zijnMaar niet heus!
Nee, ik héb ze braaf gemaakt
kehdra schreef:Voel je je aangevallen ofzo? joh, schiet niet zo in de verdediging.
ik vraag me af hoe je bijzet aan een dekensingel, maar dat terzijde...
Juist omdat ze niet zoveel spieren in d'r achterhand heeft moet je nog niet eens aan steigeren willen denken. Je paard swiept zich nu op goed geluk omhoog, maar totaal niet gecontroleerd.
Daarbij stoor je ook nog eens vreselijk in d'r mond met het gezwaai/getrek aan het touw.
Werk eerst eens aan die bespiering en het sterk en recht maken van je paard voordat je hiermee doorgaat.
Wat je bedoelt met 'kan zijn (..) braaf gemaakt' kan ik niet plaatsen...
kehdra schreef:Tuurlijk kan het dat een touw beweegt wanneer een van jullie beweegt. Maar omdat het steigeren zo onbeheerst is beweegt ze teveel, steigeren hoort beheerst te gaan.
in dit filmpje zie je goed wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=PyC24_wLawY
Een beheerste levade, en je ziet ook duidelijk dat het paard telkens meer gaat verzamelen, en vanuit die verzameling als vanzelf aan de voorkant omhoog komt.
Zie je het verschil tussen dit filmpje en jou filmpje? Jou steigeren is in de basis al niet op het juiste concept gebasseerd..
ik doelde met dat je paard te braaf is meer dat je paard te vergevings gezind is. Een paard met een ander karakter had minder vriendelijk gereageerd.
kehdra schreef:klopt dit paard in het filmpje is goed getraintJarenlange training aan de hand en onder de man. Dat is ook de enige manier om het correct uit te kunnen voeren.
Maar wat jij doet kan nooit leiden tot wat je dit paard in het filmpje ziet doen. Jij weet namelijk niet wát je precies traint.
Weet de eigenaar dat je het paard op deze manier zulke dingen leert?
Silkaay schreef:@Jenkins
Hmm; aangezien ik dat zelf ben
er stond geen hek voor de zoveelste keer!
@Chaos
Hij is wel van mij feitelijk gezien
300x oefenen is veel uitgedrukt. Dit staat allemaal achter elkaar, maar dat wil niet zeggen dat ik steeds steigers oefende?
kehdra schreef:Waarom reageer je nu zo? je kan ook gewoon een onderbouwt antwoord geven waarin je uitlegt waarom mijn uitleg niet zou kloppen, of als je dat niet kan ga er dan niet zo tegenin maar trek er je lering uit...
Zeg wat je denkt, daar leer je van
Wat er fout is aan deze manier is dat het paard op den duur in opstand komt, misschien over een week, misschien over een jaar.
Je laat dit paard een ontzettend zware opdracht uitvoeren zonder eerst uit te leggen aan je paard wat de bedoeling is.
Het paard gaat nu deze oefening op deze manier blijven uitvoeren waardoor deze oefening nooit een gymnastische waarde zal krijgen terwijl deze oefening daar wél voor bedoeld is...
DeadxStar schreef:Silkaay schreef:@Jenkins
Hmm; aangezien ik dat zelf ben
er stond geen hek voor de zoveelste keer!
@Chaos
Hij is wel van mij feitelijk gezien
300x oefenen is veel uitgedrukt. Dit staat allemaal achter elkaar, maar dat wil niet zeggen dat ik steeds steigers oefende?
Er stond geen hek..
Dan hallucineren wij allemaal denk ik
Chaos schreef:Denk eens even na TS..
Als jouw paard zo arm bespierd is, en dus nog lang niet goed getraind, is het enorm zwaar én heeeeel belastend contstant zo te steigeren.
Ik denk dat 40x niet overdreven is, het gaat niet om het aantal of de tijdsduur, het gaat om het effect. Op deze manier overvraag je een paard enorm.
Je schrijft dat dit de eerste keer is dat je haar laat steigeren, denk je dan zelf niet dat je het wat overdreven hebt???
En niet helemaal jouw paard, wie draait er op voor medische kosten als een gebroken nek of schoft als het paard achterover klapt door balansverlies?..
Allemaal zaken om rekening mee te houden vóor je gaat trainen.
Amber7777 schreef:Ik heb geteld en ze heeft 53 keer moeten steigeren en vaak ook vlak na elkaar... Het is echt super dat je VD doet en dat ze alles zo snel leert, maar als ze steigeren nét kan en ze het (waarschijnlijk meer dan) 53x moet doen, zal ze het snel beu zijnProbeer eerst verder te oefenen op je Jambette en het knielen enzo en pak daarna pas het steigeren weer op
Silkaay schreef:kehdra schreef:Waarom reageer je nu zo? je kan ook gewoon een onderbouwt antwoord geven waarin je uitlegt waarom mijn uitleg niet zou kloppen, of als je dat niet kan ga er dan niet zo tegenin maar trek er je lering uit...
Zeg wat je denkt, daar leer je van
Wat er fout is aan deze manier is dat het paard op den duur in opstand komt, misschien over een week, misschien over een jaar.
Je laat dit paard een ontzettend zware opdracht uitvoeren zonder eerst uit te leggen aan je paard wat de bedoeling is.
Het paard gaat nu deze oefening op deze manier blijven uitvoeren waardoor deze oefening nooit een gymnastische waarde zal krijgen terwijl deze oefening daar wél voor bedoeld is...
omdat ik verward ben, omdat ik niet snap wat er verkeerd is (nu dus wel)![]()
Ik ben niet boos of aanvallend