Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liljebo schreef:iloveyellow schreef:we geven het singnaal HOOG en geven een zweep commando door die omhoog te steken (en dat vergeten we wel eenns maar ook als we erop zitten geef ik been en hou de teugels iets op!
Goed...ik heb het filmpje opnieuw bekeken. Zweepsignaal zie ik nauwelijks en je handen komen een aantal keren omhoog als het paard al omhoog gaat. Kortom... de signalen zijn minimaal en wisselend.
Dat zorgt ervoor dat de kans groot is dat hij straks te pas en te onpas gaat steigeren onder het zadel.
Lijkt me geen wenselijke situatie. En je kunt hem dan moeilijk op zijn donder geven, als hij heeft geleerd dat dat is wat je wilt.
Bij onduidelijke signalen weet je paard niet wanneer het goed is en wanneer niet.
Afgezien daarvan ziet het er niet prettig en vriendelijk uit en zie ik bepaald geen relaxt paard. Eerder een verward paard.
En ik vind dat je veel te snel wilt gaan.
Het paard beheerst het steigeren vanaf de grond nog niet voldoende (gecontroleerde beweging/goed evenwicht)
Dan is steigeren met ruiter echt een stap te ver en te zwaar voor hem
Dat oplossen door een kort gehouden longe en teugels, wat pijn veroorzaakt, zal niet ten gunste komen van de samenwerking met je paard en de visie die hij op mensen en training krijgt.
iloveyellow schreef:ik train heel veel ik heb me gewoon moed ingesproken dat het me gaat lukken en wat jij nu doet is goed je geeft me raad maar de andere spreken me de moed weer uit ik vind het best maar zo ga je toch niet met iemand om? en ik ben eigenlijk niet eigenwijs ik kom gewoon voor mezelf op en het is geen afvalt kom maar naar ederveen kom maar kijken het is geen asvalt
Broccoli schreef:Leuk voor je ouders als jij een keer achterover pleurt met paard en al.. Als je het dan per se wil doen, doe het dan met les of zo..
iloveyellow schreef:heej ik heb al een keer een priveles gehad aankomende donderdag weer ik doe mij ding ik heb er gewoon lol in en jullie komen het echt niet bederven zo het is http://www.bokt.nl ja daar mag je kritiek geven doe ik ook wel eens van sommige trek ik me niks aan en het is geen steen en het is thuis bij ons op zand wel hard zand met gras maar dat vind ik zelf geen probleem het is mijn eigen verantwoording dat ik geen cap draag toch? en verder wel badnkt hoor
iloveyellow schreef:Broccoli schreef:Leuk voor je ouders als jij een keer achterover pleurt met paard en al.. Als je het dan per se wil doen, doe het dan met les of zo..
yellow is vroeger op de weg 2 keer met mijn zus achterover geslagen van een vrachtwagen dit is goed gekomen mijn ouder weten wel waar ik mee bezig ben en als ze het te ver vinden gaan zeggen hun ook wel STOP
iloveyellow schreef:we geven het singnaal HOOG en geven een zweep commando door die omhoog te steken (en dat vergeten we wel eenns maar ook als we erop zitten geef ik been en hou de teugels iets op!
_Saida_ schreef:iloveyellow schreef:we geven het singnaal HOOG en geven een zweep commando door die omhoog te steken (en dat vergeten we wel eenns maar ook als we erop zitten geef ik been en hou de teugels iets op!
Je geeft de stemcommando HOOG zeg je, maar wat als je in een situatie zit dat je je paard rustig wil krijgen en je zegt HOOOOOO.....?
Die G horen ze echt niet, hoor.
En net wat iemand hier al eerder zei; wat doen de meeste mensen als er een paard op ze af komt lopen?
Ze steken hun armen in de hoogte (wat jij als lichamelijk commando gebruikt) en ze zeggen HOOOOOO.
Ik denk dat je de rest wel kunt raden wat er dan kan gebeuren.....
Joycebunny schreef:tegenstribbelen doen paarden haast nooit, zijn ze te vergevingsgezind voor
Ze kunnen wel signalen geven om aan te geven als ze iets niet prettig vinden of pijn hebben. Denk maar aan oren naar achteren. Hoofdschudden is hier ook een voorbeeld van!
We willen je echt wel helpen maar dan moet je wel luisteren naar onze raad ipv te zeggen dat de berichten je niks kunnen schelen en je toch doet wat jij wil.. Dat is geen houding vind ik. Je moet openstaan voor commentaar, dit zal je alleen maar doen groeien. Je onderschrift is btw heel toepasselijk.
Miss_Lara schreef:Meid toch, je hebt zelf in je onderschrift staan dat VD niet alles is en dat je paard er ook nog is. Denk in dit geval dan ook eens aan je pony. Het ziet er duidelijk niet leuk en ontspannen uit en ik denk dat, dat toch je bedoeling is. Ik vind het geweldig hoe je lekker met je pony aan het VDen bent en in je profiel ziet het er allemaal leuk uit, maar dan zie ik dit filmpje. Misschien moet je zelf het verschil ook eens bekijken en zie je dan hoe zuur je pony kijkt.
Doe lekker even een stapje terug, pak alle andere oefeningen op en bouw dit heel voorzichtig met goede begeleiding van de grond af op. Overigens ben ik het met trekpaardluf eens, misschien is het verstandiger om het commando iets te veranderen, want het wordt inderdaad voor mensen gebruikt om zichzelf te laten zien als een paard op hem/haar af zou komen rennen.
Nogmaals, pak lekker de veiligere kunstjes op en maak die desnoods langzaam wat moeilijker voor je pony, zolang hij het ook leuk blijft vinden.
trekpaardluf schreef:reken er maar op van jess dat ze wel gaan stijgeren als jij je armen in de lucht gooit en hoo roept. want hij denkt dan van ooooooo ik krijg ook nog een beloning daarvoorlief kind, ik heb dat van dicht bij meegemaakt. het paard had ook ooit VD geleerd en ging gewoon op zn achterbenen staan... van ooo wou je dat? nou dat kan hoor!