Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
irisenjinthe schreef:elianne lieve schat
ik ben jou dank baar dat je dit ook al met jint hebt gedaan toen je haar had!
ze is nu overal veel makkelijker in en inrijden ging ook veel makkelijker!
en wat jij met ise doet is helemaal niks mis mee!
ik weet waar je mee bezig bent je doet dit een keer per week en soms helemaal nooit. dit keer deed je iets meer als normaal en daar was ik toevallig bij en ik heb het gefilmd als ik dit niet had gedaan hadden jullie geen comentaar of kwamen jullie dan langs de bakrand met ze alle zeuren? normaal lopen we 100meter onder aan de dijk en dat was het!
Als je met shak bezig bent rent ze ook mee loopt ze zelf achter shak aan over balkjes of waar je ook mee bezig bent! moet je dat dan ook maar niet toe laten ik vind het juist goed dat ise dit uit haar zelf ook al aan het aan leren is.
En ja mensen jullie denken nu vast dan moet je haar maar niet in de bak doen! maar dit heeft geen zin want ze komt gewoon zelf over het draad door ook als het aan staat dit voelt ze niet met haar dikke vacht!
haf_sjakie schreef:@vie, bedankt voor je antwoord, ik kan het goed met je mening vinden! Ook mijn haf heb ik vanaf dat ze 5 maanden oud was en dagelijks ging ik haar aaien/begroeten en 1 keer per week nam ik haar mee naar de bak of de weg om iets te gaan doen, wel kort natuurlijk. Maar daar heb ik ongelofelijk veel profijt van gehad en nog steeds.
Ik vind ook dat je een 3 jarig paard niet ineens uit de wei kunt plukken en er een zadel op kunt leggen, dat is pas teveel informatie in 1 keer.
Vjestagirl schreef:haf_sjakie schreef:@vie, bedankt voor je antwoord, ik kan het goed met je mening vinden! Ook mijn haf heb ik vanaf dat ze 5 maanden oud was en dagelijks ging ik haar aaien/begroeten en 1 keer per week nam ik haar mee naar de bak of de weg om iets te gaan doen, wel kort natuurlijk. Maar daar heb ik ongelofelijk veel profijt van gehad en nog steeds.
Ik vind ook dat je een 3 jarig paard niet ineens uit de wei kunt plukken en er een zadel op kunt leggen, dat is pas teveel informatie in 1 keer.
Maar wie zegt dat dat moet dan? Ook met een 3 jarige kunt je eerst nog n jaar gaan parelli-en en dan pas kalmpjes aan wat meer mee gaan doen. Inrijden zou k toch niet doen voor ze 5 zijn...
haf_sjakie schreef:Ik wil zeker niet te snel gaan, maar ik heb een andere mening dan de meeste mensen begrijp ik hier... tja en dat is lastig. Dat betekend niet dat ik niks met die tips doe, alleen vind ik de tips en meningen niet goed genoeg om mij te overtuigen mijn mening bij te schaven...
haf_sjakie schreef:Vjestagirl schreef:
Maar wie zegt dat dat moet dan? Ook met een 3 jarige kunt je eerst nog n jaar gaan parelli-en en dan pas kalmpjes aan wat meer mee gaan doen. Inrijden zou k toch niet doen voor ze 5 zijn...
helaas uit ervaring weet ik dat de meeste mensen zo te werk gaan. Paard is 3 jaar en kan dan ingereden worden. Maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Silence schreef:De meningen niet goed genoeg..... doet het je dan helemaal niks om te lezen dat dit niet goed is voor zijn groei en ontwikkeling?
Silence schreef:De meningen niet goed genoeg..... doet het je dan helemaal niks om te lezen dat dit niet goed is voor zijn groei en ontwikkeling?
Equidea schreef:Wij hebben er nu een staan van een jaar. die niet zo lief blijft als je zijn been in zijn neus probeert te stoppen (bij wijze van).
Silence schreef:Feiten inderdaad, niks anders dan dat.
Als je je een beetje verdiept had in de anatomie/groei/bouw/ontwikkeling van een paard had dit ook geen verrassing voor je moeten zijn.
Maar volgens mij wil je het gewoon echt niet horen, of wel?
Wat er ook gezegd wordt...
haf_sjakie schreef:Equidea schreef:Wij hebben er nu een staan van een jaar. die niet zo lief blijft als je zijn been in zijn neus probeert te stoppen (bij wijze van).
pardon...
dit vind ik gewoon weg brutaal!
als je goed kijkt zie je dat het paardje zelf zijn been zo hoog optrekt en ik hem alleen maar zachtjes vast houd!!!
haf_sjakie schreef:Silence schreef:Feiten inderdaad, niks anders dan dat.
Als je je een beetje verdiept had in de anatomie/groei/bouw/ontwikkeling van een paard had dit ook geen verrassing voor je moeten zijn.
Maar volgens mij wil je het gewoon echt niet horen, of wel?
Wat er ook gezegd wordt...
ik vraag me af, wat ik doe aan meer belasting dan dat het paardje zelf zou doen in de wei met soortgenootjes...
daar rent het harder, springt het hoger uit vreugde en maakt gekkere kapriolen uit...
dus lichamelijk kan dit volgens mij geen kwaad.
geestelijk is een ander verhaal maar ook daar ben ik van mening dat ik haar niet overvraag. wat ik vraag is om een kleurplaat in de krassen niet om hem binnen de lijntjes in de kleuren!