Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:12

Ik vind het heel gevaarlijk zulke dingen met je paard doen vind ik niet 'normaal'

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:13

muiske07 schreef:
orienta schreef:
ik vind dit te ver gaan!
zover ik weet mag ik best mijn mening uiten!
dat jij het er niet mee eens bent prima maar als jij dan kan even onderbouwen waarop jij basseert dat de TS weet waar ze mee bezig is.

Omdat ik dat zeg en ik weet waar ik met bezig ben ;)

Ik snap niet waarom je je zo zit op te jagen...

ik had het toch ook niet tegen jou ;)
ik vraag aan die ander waarop zij basseert dat jij weet waar jij mee bezig bent!
ik geef gewoon mijn mening erover en hoop dat je gaat inzien dat dit levensgevaarlijk is
en je verstandig met je paarden omgaat

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:13

Kan me overigens ook totaal in _noraly haar mening vinden, jammer dat je een band zo kan 'misbruiken' (sterk uitgedrukt).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:14

orienta schreef:
KellyZ schreef:
Als u de reactie goed leest staat er tussen haakje's bij bewijze van, hier probeerde ik te laten zien, hoe ik het zie.

je mag wel je zeggen hoor ;)
ik geloof niet dat hier over nagedacht is,wat is hier de lol aan voor de paarden?
als je zo gek met je paarden bent laat je ze ook niet over mekaar heen springen die paarden denken
heus niet goh leuk over elkaar heen springen

Okee dan zeg ik je. Er kan natuurlijk iets gebeuren, dat kan. Maar de TS vertrouwt erop dat dit niet gebeurt, het zijn háár paarden en háár sprong. Ik snap dat iedereen zegt: gevaarlijk. Tuurlijk, dat is logisch.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 11-11-09 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:14

KellyZ schreef:
orienta schreef:
ik vind dit te ver gaan!
zover ik weet mag ik best mijn mening uiten!
dat jij het er niet mee eens bent prima maar als jij dan kan even onderbouwen waarop jij basseert dat de TS weet waar ze mee bezig is.

U mag uw mening best uiten hoor. Dat doe ik ook.

ja heel goed dat je dat doet
maar je geeft geen antwoord op mijn vraag

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:16

Corelli schreef:
Jij kent je paard het best en als jij zegt dat hij ontspant dan neem ik dat aan :) Ik kan moeilijk komen kijken of het klopt ;)
Mooi dat je dit met je paarden kan, ik hoop dat het niet een keer fout afloopt, want die kans zit er IMO ook dik in..

Ik doe dit ook niet alle dagen hé ;)

Op het filmpje was het immers de tweede keer.
Het zal nog wel voorvallen dat we dit doen maar alles met mate.

Ik heb altijd willen verder gaan dan het gewone rijden en kijken hoever je mag en kan gaan van een paard.
Ik weet nog goed in de manege als ik met een zweep staat te zwiepen hoeveel paarden er op hol lopen, of als je een jas uitdeed hoe een pony al kon schrikken hiervan.

Ik vind het juist goed om dan verder te gaan en kijken hoever zij jou vertrouwen.

Dit heb ik ook niet van vandaag op morgen bedacht, ben hier reeds al maanden met voorbereiding bezig tot wanneer ik denk en voel dat het goed zit en dat het mogelijk is. ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:16

KellyZ schreef:
Okee dan zeg ik je. Er kan natuurlijk iets gebeuren, dat kan. Maar de TS vertrouwt erop dat dit niet gebeurt, het zijn háár paarden en háár sprong. Ik snap dat iedereen zegt: gevaarlijk. Tuurlijk, dat is logisch, maar om nou te zeggen dat ze er misbruik van maakt is ook weer.. dit doet ze inidegeval niet met opzet.

nou of ze het met opzet doet of niet ik vind dit zeker wel misbruik van vertrouwen maken!
hoop dat TS dat ook gaat inzien en ze ophoud met dit soort dingen want eens gaat het mis en dan is het huilen geblazen!
ik vind dit meer even stoer doen hoe gevaarlijk ik bezig kan zijn

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:17

Ik ben het eens met de meeste mensen hier over het liggend paard heen springen..
maar over dat voltige, heeeel knap, en die heeft ook wel uithoudingsvermogen/kracht!
Doe het hem niet na!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:17

O sorry, nou ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe haar paarden zijn en hoe groot dat vertrouwen is, ik denk alleen wel dat ze hierop ''getraind'' zijn, en de TS ze vertrouwt, zij vind dat het vertrouwen groot genoeg is om zoiets te doen, dan moet ze dat doen als ze dat wilt. Als zij kan weten hoe zoiets uitpakt, heb ik er geen problemen mee. Ik heb er respect voor want zoveel vertrouwen zie je niet vaak. De TS is niet over één nacht ijs gegaan en de nodige mensen komen eraan te pas, ik vind dat ze hier goed over heeft nagedacht, de situatie goed heeft bekeken en het pas heeft gedaan toen iedereen er helemaal klaar voor was. Ik vind niet dat hiet misbruik van vertrouwen word gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 11-11-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:19

orienta schreef:
KellyZ schreef:
Okee dan zeg ik je. Er kan natuurlijk iets gebeuren, dat kan. Maar de TS vertrouwt erop dat dit niet gebeurt, het zijn háár paarden en háár sprong. Ik snap dat iedereen zegt: gevaarlijk. Tuurlijk, dat is logisch, maar om nou te zeggen dat ze er misbruik van maakt is ook weer.. dit doet ze inidegeval niet met opzet.

nou of ze het met opzet doet of niet ik vind dit zeker wel misbruik van vertrouwen maken!
hoop dat TS dat ook gaat inzien en ze ophoud met dit soort dingen want eens gaat het mis en dan is het huilen geblazen!

Tjonge orienta, wint je niet zo op zeg!, we weten nu allemaal jouwn mening wel!.
Ik denk niet dat TS er op uit was om een reltopic te openen. _-:(

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:19

KellyZ schreef:
O sorry, nou ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe haar paarden zijn en hoe groot dat vertrouwen is, ik denk alleen wel dat ze hierop ''getraind'' zijn, en de TS ze vertrouwt, zij vind dat het vertrouwen groot genoeg is om zoiets te doen, dan moet ze dat doen als ze dat wilt. Als zij kan weten hoe zoiets uitpakt, heb ik er geen problemen mee.

Als er iets gebeurd dan heeft het vrij weinig meer met vertrouwen te maken en zal het paard puur op zijn instinct afgaan

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:20

KellyZ schreef:
O sorry, nou ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe haar paarden zijn en hoe groot dat vertrouwen is, ik denk alleen wel dat ze hierop ''getraind'' zijn, en de TS ze vertrouwt, zij vind dat het vertrouwen groot genoeg is om zoiets te doen, dan moet ze dat doen als ze dat wilt. Als zij kan weten hoe zoiets uitpakt, heb ik er geen problemen mee.

Dat was mijn vraag dank u dus dan kan je ook niet zeggen dat TS weet waar ze mee bezig is!
Je weet niet hoe zoiets uitpakt want een paard kan altijd opspringen.
En met dit soort praktijken vraag je er wel om dat het een keer mis gaat.

Mensen die weten waar ze mee bezig zijn laten niet paarden over elkaar heen springen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:21

Oeh je paard zou maar eens niet uitkomen en perongeluk boven op de andere springen, ik wil niet weten wat er met de ribben van het beest gebeuren als er 500 kg op landt.

Ik heb je altijd bewonderd, zoveel vertrouwens niet alleen de paarden in jou hadden maar jij ook in hen. Alleen dit, nee dit gaat mij echt te ver. Dat je jezelf in een gevaarlijkere positie plaatst door dit soort stunts te doen, daar kan ik mee overweg zou niet mijn keus zijn maar als jij het leuk vind heb ik er geen problemen mee. Maar om je paard hiermee in gevaar te brengen vind ik veel en veelste ver gaan.

Behalve het springen vind ik het filmpje verder wel weer ontzettend mooi!

Wiwabalia

Eliza_18 schreef:
KellyZ schreef:

Als er iets gebeurd dan heeft het vrij weinig meer met vertrouwen te maken en zal het paard puur op zijn instinct afgaan

De TS gaat er vanuit dat er niks gebeurt omdat ze het niet vaak doet en omdat ze haar paarden vertrouwt.

Captain

Ik vind het super knap maar écht, héél gevaarlijk! Je ziet goed dat 't springende paard de 3e keer nét uitkomt! Wat als hij een stukje verder was gegaan? Dan ben je meteen het vertrouwen kwijt!
Ik vind het heel knap maar dit vind ik echt te ver gaan! :) Er zitten gewoon teveel risico's aan! IMO!
maargoed, jou paarden niet de onze! ;)

orienta

Dhani schreef:
Tjonge orienta, wint je niet zo op zeg!, we weten nu allemaal jouwn mening wel!.

ik mag toch reageren op wat iemand anders er van vind en ik geef alleen maar een mening
ik maak er toch ook geen reltopic van ik zeg gewoon wat ik er van vind en als iemand daar een
aanvulling op doet geef ik daar mijn mening over

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:22

[/quote]je mag wel je zeggen hoor ;)
ik geloof niet dat hier over nagedacht is,wat is hier de lol aan voor de paarden?
als je zo gek met je paarden bent laat je ze ook niet over mekaar heen springen die paarden denken
heus niet goh leuk over elkaar heen springen[/quote]

Okee dan zeg ik je. Er kan natuurlijk iets gebeuren, dat kan. Maar de TS vertrouwt erop dat dit niet gebeurt, het zijn háár paarden en háár sprong. Ik snap dat iedereen zegt: gevaarlijk. Tuurlijk, dat is logisch.[/quote]

Ik versta hun mening ook.

Ze vinden me (op de mensen in mijn omgeving) ook onverantwoord en gevaarlijk dat ik zonder bit of met neckrope op straat rij met hen.
De typische reacties: wat doe je als hij wegloopt, wat doe je als hij of dat...
Ik kan niet omschrijven wat ik voel maar plots heb ik zo iets van "ok dit gaat lukken" en dat is ook zo.
Ik ben dagelijks toch wel een slordige 3-4uren bij hen en doe vanalles en nog wat (niet enkel rijden hoor)
Er is hier ook nog nooit iets met gebeurd geweest en ik blijf zo rijden.
Soms denk ik dat het gewoon tussen de mensen hun oren zit.

Wat ik doe of toon is niet om applaus en gejuich te krijgen maar gewoon wederzijds vertrouwen dat ik krijg en dat ik graag telkens wil meedelen op het forum.
Dat vind ik juist zo leuk aan m'n viervoeters.

En ik vertrouw er idd op dat er niets gaat gebeuren. ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:23

orienta schreef:
KellyZ schreef:

Dit heeft niets met stoer te zien en nog minder misbruik van vertrouwen.

Ik laat juist zien hoeveel vertrouwen er is tussen ons.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:24

orienta schreef:
Dhani schreef:

ik mag toch reageren op wat iemand anders er van vind en ik geef alleen maar een mening
ik maak er toch ook geen reltopic van ik zeg gewoon wat ik er van vind en als iemand daar een
aanvulling op doet geef ik daar mijn mening over

Prima! maar je reageerd zo heftig, terwijl dat niet nodig is. :+

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:25

Zitten er nou gaten in die broek? :+

Eliza_18

Als er iets gebeurd dan heeft het vrij weinig meer met vertrouwen te maken en zal het paard puur op zijn instinct afgaan[/quote]

De TS gaat er vanuit dat er niks gebeurt omdat ze het niet vaak doet en omdat ze haar paarden vertrouwt.[/quote]

Ze moet het helemaal niet doen! Welke ... haalt dat in zijn hoofd maar goed dit is mijn mening.
Als TS dit wilt doen prima, ik vind het gewoon onverantwoordelijk.
Ik volg dit nog even maar heb mijn mening nu wel gezegd
Laatst bijgewerkt door Eliza_18 op 11-11-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

dat heeft niks met tussen de oren te maken!
dat jij lekker met je neckrope enzo gaat rijden heeft helemaal niks te maken met wat je nu hier laat zien!
leuk dat jij het ziet als het vertrouwen versterken met je paarden maar wat voor lol beleven die paarden hier aan dan?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:26

Dhani schreef:
[]

Prima! maar je reageerd zo heftig, terwijl dat niet nodig is. :+

ik reageer niet heftig hoor
ik zit hier heus niet te stampvoeten achter me laptop ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:27

orienta schreef:
KellyZ schreef:

Dat was mijn vraag dank u dus dan kan je ook niet zeggen dat TS weet waar ze mee bezig is!
Je weet niet hoe zoiets uitpakt want een paard kan altijd opspringen.
En met dit soort praktijken vraag je er wel om dat het een keer mis gaat.

Mensen die weten waar ze mee bezig zijn laten niet paarden over elkaar heen springen.

Dan is Honza Blaha ook levensgevaarlijk bezig aan het werk of dat is mss anders?

Afbeelding

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:28

Ik vind het heel knap dat je paard zo'n vertrouwen in je heeft, dat heeft vast veel tijd gekost! Wel vind ik dat je hierdoor een beetje misbruik maakt van het vertrouwen dat je paard in je heeft, dit kan echt heel hard misgaan!