Hetgeen waar ik tegenaan loop

Hierna heeft John haar overgenomen

Ik weer

Andersom

Hier loopt ze te kauwen op het bit

John nog even
Heel ander topic zo he
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Horseware schreef:Wat ik daarnaast nog mis is een stukje volledige acceptatie van het bit (wat kauwen op het bit) en wat schuim. Succes!
Juangi schreef:Horseware schreef:Wat ik daarnaast nog mis is een stukje volledige acceptatie van het bit (wat kauwen op het bit) en wat schuim. Succes!
Niet elk paard schuimt, hé! [RT-P] Niet schuimen op bit, wel ontspannen....
Verder zie ik toch nog wel losse leidsels, aangenomen, maar zeker niet te strak hier!
) zeg je dat zo ?, zou ik persoonlijk het paard anders trainen, ook aan de lange teugel of lange lijnen moet hij wel op zijn eigen benen gaan lopen en nu is ook door de bevestiging van je lijnen aan de singel jouw hand een soort 5e been geworden waar het paard in dramt/hangt. Ik heb ook met dubbele lijnen getraind en die krul heb je er dan zo in en ik vond dat altijd een drama en niet lekker trainen, vooral als je een voorwarts paard heb, ik doe altijd aan het bit of aan een kaptoom, dan heb je beter contact en komen je hulpen beter door, want als je nu een ophouding maakt krul je hem op en kan hij er makkelijk doorheen lopen en ben je technisch gezien je paard niet correct aan het trainen ook al ziet het plaatje er misschien wel leuk uit. Aan de lange teugel of lijnen kan je prima oefeningen doen als sb en appuyeren waardoor je paard zich ook meer kan gaan ontwikkelen, meer op zijn eigen benen gaat lopen en lichter in je hand wordt.
Abeltje77 schreef:Horseware schreef:Wat ik daarnaast nog mis is een stukje volledige acceptatie van het bit (wat kauwen op het bit) en wat schuim. Succes!
Niet elk paard schuimt, hé! [RT-P] Niet schuimen op bit, wel ontspannen....
Verder zie ik toch nog wel losse leidsels, aangenomen, maar zeker niet te strak hier!
Horseware schreef:Citaat:Niet elk paard schuimt, hé!
Dat weet ik, maar de meeste wel en daarnaast gaat het mij om het totaalbeeld. Bij volledige acceptatie is de kans groot dat het paard wel gaat schuimen en het bit "afkauwen". Dat mis ik nog, al zie je op veel foto's dat het er wel aan zit te komen.
Horseware schreef:Op sommige foto's ziet het er erg goed uit. Maar ik vind dat ze op foto 10 wel enorm naar links wordt getrokken en dat de lijnen - tijdens het protest - behoorlijk worden aangetrokken waardoor de kin helemaal op de borst belandt en er geen enkele ruimte is voor haar.
Wat ik daarnaast nog mis is een stukje volledige acceptatie van het bit (wat kauwen op het bit) en wat schuim. Op de meeste foto's zit het bit namelijk vrij ver naar achteren in de mond (door teveel druk), wat je ziet aan de mondhoeken.
Wel kan je zien dat er duidelijk vooruitgang in zit naarmate de training duurt. Ik zie ook enkele hele goede foto's (vooral op het einde) en weet zeker dat als je dit goed blijft oefenen, het straks veel beter zal gaan. Het is goed te zien dat je paard er moeite mee heeft, maar ook dat het er wel degelijk in zit.
Zie dit niet negatief, maar als positieve kritiek om je te helpen.
Succes!
Dit deed ze helemaal zelf omdat ze de hulp niet accepteerde. Tja, wat moet je dan? Paardje lekker de zin geven
. Door zelf rustig te blijven, of in dit geval john, en alleen vragen wat je wilt en pas toegeven als je krijgt wat je vraag is imo alleen maar de meest duidelijke manier om iets van je paard te krijgen.
en lekker eigen initiatief neemt en gaat drammen)... ik houd halt en ponybeest gaat duiken, huppelen, naar voren, naar achteren enz enz. Als ik mijn pony dan naar voren rijd (zoals hier ergens geopperd werd) dan wordt het alleen maar erger. Wat kan je op zo'n moment het beste doen? Rustig blijven zitten, handen stil, lichte verbinding en maar wachten tot het paard datgene doet wat jij vraagt. Niks geen doorgepak, maar juist op een vriendelijke manier het paard zelf laten ervaren wat fijner is (of juist niet
)
gillian schreef:Je geeft geen tips, je geeft alleen commentaar![]()
Daarnaast kun je op een foto niet voelen hoe zwaar ze op de hand is.
Die dag was ze idd niet fijn. Klopt. John staat ook niet toe dat ze zwaar op de hand is, daar was hij ook mee aan het werk.
Verder longeert hij altijd op deze manier, met binnenlijn door het bit aan de singel. Buitenlijn gaat rechtstreeks door de singel aan het bit.

Citaat:zo fout, schuimen is door speekselproductie omdat het lichaam eten verwacht. het speeksel kan door de scheiding tussen de luchtwegen en de slokdarm niet weggeslikt worden wat schuim veroorzaakt, is niets om trots op te zijn.
Citaat:Klopt idd. Ze schuimt best wel hoor, maar die dag was ze echt niet fijn.
Vandaag heb ik haar ook gelongeerd met dl en toen ging het beter. Heb veel geoefend met halthouden en niet door de hand lopen. Daarna nog een stukje lange teugelwerk gedaan. Schuimvlokken vlogen in het rond
Dat stukje nageven mis ik idd met regelmaat. Maar goed, we zijn aan het trainen
Horseware schreef:Citaat:zo fout, schuimen is door speekselproductie omdat het lichaam eten verwacht. het speeksel kan door de scheiding tussen de luchtwegen en de slokdarm niet weggeslikt worden wat schuim veroorzaakt, is niets om trots op te zijn.
Het is zeker wel iets om "trots" op te zijn. Een paard dat schuimt tijdens het werken is een goed teken!
Horseware schreef:Citaat:Niet per definitie, ligt er nogal aan hoe een paard schuimt en een paard wat niet schuimt kan evengoed wel aan het bit zijn.
Dat laatste heb ik al aangegeven. Wat betreft het eerste: wat is dan "fout schuim" tijdens het rijden? Dat ben ik echt in alle jaren nog nooit tegengekomen.
anneliesdj schreef:En zonder de protestfoto's heb je nog steeds je longeerlijn door het bit en aan de singel zitten, vind ik je bit nog steeds te smal en te hoog zitten en mn op de eerste foto's met John staat veel druk op het bit, ze loopt daar wel ontspannen en goed over de rug maar aangezien je specifiek aangeeft dat je wilt werken aan het feit dat ze teveel druk op het bit neemt snap ik niet dat er daar weer wordt toegestaan dat ze zo'n zwaar contact heeft.
Te smal is ie echt niet!