Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En als hij echt bijna 3 is, of liever 3 begin dan pas met het ECHTE werk.
Allebei de kanten 5 minuten. maar laat hem dan eerst maar eens wennen.
En niet gelijk van alles willen.
IndianLady schreef:Loverubby, mag het ook wat minder. TS heeft gevraagd voor tips voor de toekomst. Ze weet nu ook wel dat Stanley te jong is. Graag aub het gehele topic lezen.
Renee, ik moet toch even wat kwijt: Rose sjabrak, rose bandages en dan een blauwe longeerlijn?
Ik hoop dat je idd wat rustiger aan gaat doen met Stanley, hij is echt erg leuk
loverubby schreef:this de waarheid.

lovelygirly schreef:Ik lees het al weer.
Je staat vollop te liegen.
Ik verzorg hem al maaanden?
Ja tuurlijk.
Mei/juni. Dat is misschien net 2 maandjes.
en niet maaanden.
Ga gewoon een band opbouwen en laat het werken zitten.
orienta schreef:Je moet als je met hem wandelt ook eens rechts van hem gaan lopen ipv alleen maar links.
Paarden zijn zo gewend dat alles aan de linkerkant gedaan word, daarom vormt longeren vaak een probleem in het begin rechtsom
Verder zou ik hem eerst gewoon nog lekker zonder bijzet longeren totdat ie gewoon zowel links en rechtsom in stap,draf en galop goed voor elkaar is.
Want het was wel zo dat hij in het begin zowel links als rechts van liep en nu het echt verkiest om rechts van mij te lopen (links voor hem dus), en meestal als ik naar de andere kant van hem wil lopen draait hij met mij mee. Dus hiermee ga ik zeker oefenen de komende tijd
in elk geval nog geen poespas aan doen
Chaos schreef:O en bandages doen ook niet zo veel kwaad hoor. Zolang longeren de meeste mensen niet, en dus zitten ze ook niet zo lang om. En zolang jij je goed bevestigd en niet te strak zou ik me er niet zo druk om maken hoor. Wel zou je onderlappen kunnen gaan gebruiken..
Succes!!
lovelygirly schreef:En jou reactie dan chaos. ?
Jouwe is ook alles behalve volwassen.
Dat laatste ja, Dat was misschien niet nodig.
Maar de rest was niks kinderachtig aan chaos.

houvanponies schreef:Maar oké ook al staat hij nog een half jaar in het weiland o.i.d. zullen de zelfde problemen ontstaan, dus i.p.v. alleen maar met zijn alle te zeggen hoe slecht het is (ja die stille hint komt echt wel over op mij) kunnen jullie vanaf nu ook gewoon tips geven voor in de toekomst. Dat zal ik heel erg op prijs stellen
(dan besef je zelf wel dat dit echt te vroeg is)
wat voor ras is het ?
hij is nog wat jong daarvoor. Ik denk dat de pony poetsen ook meer wardeert dan longeren. Silence schreef:Normaal altijd bandages???
Wat doen jullie eigenlijk allemaal al met dit beestje? Dit topic blijft me verbazen...of beter...jij blijft me verbazen.