Stanley @ Longeerwork (voor het eerst met mij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loverubby

Re: Stanley @ Longeerwork (voor het eerst met mij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:12

Mooi paardje..
maar veelste gestrest en je begint veel te vroeg. weet je wel hoe je met paarden om moet gaan. niet normaal dat je beest dit nu al laat doen.. zie de spanning

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:36

Loverubby, mag het ook wat minder. TS heeft gevraagd voor tips voor de toekomst. Ze weet nu ook wel dat Stanley te jong is. Graag aub het gehele topic lezen.

Renee, ik moet toch even wat kwijt: Rose sjabrak, rose bandages en dan een blauwe longeerlijn? :P

Ik hoop dat je idd wat rustiger aan gaat doen met Stanley, hij is echt erg leuk :D

loverubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:42

this de waarheid.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:30

Je paard is gespannen. :)
Te gespannen.

Ik zou de bijzet er nu nog lekker een tijdje eraf laten.
Of liever voortaan er helemaal er af laten. ;)
En rustig aan beginnen.
Rustig opbouwen. ;)
Hij is nog jong. Dus verwacht dan gelijk niet dat hij alles goed kan. ;)
Ga desnoods eerst lekker wandelen. beetje spelen. ;)
Want ik lees namelijk dat je hem nog niet zo lang verzorgt. ;)
Ga lekker een band opbouwen. :) En als hij echt bijna 3 is, of liever 3 begin dan pas met het ECHTE werk.
En wil je echt zoooo graag longeren. ;) Allebei de kanten 5 minuten. maar laat hem dan eerst maar eens wennen.
Aan jou en aan je stem. :) En niet gelijk van alles willen.

Succes.

Nu goed? ! :)
Ben je nu tevreden?
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 27-07-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:49

IndianLady schreef:
Loverubby, mag het ook wat minder. TS heeft gevraagd voor tips voor de toekomst. Ze weet nu ook wel dat Stanley te jong is. Graag aub het gehele topic lezen.

Renee, ik moet toch even wat kwijt: Rose sjabrak, rose bandages en dan een blauwe longeerlijn? :P

Ik hoop dat je idd wat rustiger aan gaat doen met Stanley, hij is echt erg leuk :D

haha volgende keer zal ik mijn roze lijn der aan hangen O:)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:51

loverubby schreef:
this de waarheid.

uhm... nou als je nou echt had gelzen heb ik gezegt dat IK niet verder ga. EN dat heeft niets te maken of ik wel of niet verstand heb verder van paarden. Dus dan speelt bij mij de vraag op of jij wel verstand heb van paarden ;)

En idd de bak is wat zwaarder, ondanks regelmatige besproeiingen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:53

lovelygirly schreef:
Ik lees het al weer.
Je staat vollop te liegen.
Ik verzorg hem al maaanden?
Ja tuurlijk.
Mei/juni. Dat is misschien net 2 maandjes.
en niet maaanden.
Ga gewoon een band opbouwen en laat het werken zitten.

En ik sta niet te liegen als ik zeg dat ik heb maanden doe als ik hem vanaf mei/juni doe ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:55

Uit je laatste posts lijkt het toch echt asof je gewoon verder gaat.

Heb je die sites al doorgelezen?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:56

Je moet als je met hem wandelt ook eens rechts van hem gaan lopen ipv alleen maar links.
Paarden zijn zo gewend dat alles aan de linkerkant gedaan word, daarom vormt longeren vaak een probleem in het begin rechtsom

Verder zou ik hem eerst gewoon nog lekker zonder bijzet longeren totdat ie gewoon zowel links en rechtsom in stap,draf en galop goed voor elkaar is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:02

Nounou. Dit gaat ook weer allemaal nergens over.

Als k jou was zou ik hem niet langer zo longeren, ik ben het er overigens niet mee eens dat je hem helemaal niet hoeft te longeren.

Met 2en een half jaar kun je echt al wel rustig aan beginnen met longeren hoor, doe het zelf ook. Zolang je het op de correcte manier en met veel rust doet schaadt dit je paard echt niet hoor.

Om te beginnen zou ik wel de bijzet er afhalen. Eerst weer beginnen met de basis en de beginselen. Zet eerst een goede cirkel uit/af zodat je je pony niet telkens kwijt bent.

Gewoon heel rustig beginnen veel belonen maar wel heel consequent zijn en goed op letten. Als hij nu al leert om te draaien wordt dat alleen maar erger.

En wat ook handiger is, is om op de moeilijke kant van je pony te beginnen. Dus als hij (kan het even niet terug lezen nu) bijvoorbeeld rechtsom steeds om wil draaien begin je direct al rechtsom, dan hoef je die confrontatie en spanning niet weer op te zoeken. :)

O en bandages doen ook niet zo veel kwaad hoor. Zolang longeren de meeste mensen niet, en dus zitten ze ook niet zo lang om. En zolang jij je goed bevestigd en niet te strak zou ik me er niet zo druk om maken hoor. Wel zou je onderlappen kunnen gaan gebruiken..

Succes!! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:02

Nounou. Dit gaat ook weer allemaal nergens over.

Als k jou was zou ik hem niet langer zo longeren, ik ben het er overigens niet mee eens dat je hem helemaal niet hoeft te longeren.

Met 2en een half jaar kun je echt al wel rustig aan beginnen met longeren hoor, doe het zelf ook. Zolang je het op de correcte manier en met veel rust doet schaadt dit je paard echt niet hoor.

Om te beginnen zou ik wel de bijzet er afhalen. Eerst weer beginnen met de basis en de beginselen. Zet eerst een goede cirkel uit/af zodat je je pony niet telkens kwijt bent.

Gewoon heel rustig beginnen veel belonen maar wel heel consequent zijn en goed op letten. Als hij nu al leert om te draaien wordt dat alleen maar erger.

En wat ook handiger is, is om op de moeilijke kant van je pony te beginnen. Dus als hij (kan het even niet terug lezen nu) bijvoorbeeld rechtsom steeds om wil draaien begin je direct al rechtsom, dan hoef je die confrontatie en spanning niet weer op te zoeken. :)

O en bandages doen ook niet zo veel kwaad hoor. Zolang longeren de meeste mensen niet, en dus zitten ze ook niet zo lang om. En zolang jij je goed bevestigd en niet te strak zou ik me er niet zo druk om maken hoor. Wel zou je onderlappen kunnen gaan gebruiken..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:02

x_Marr schreef:
Uit je laatste posts lijkt het toch echt asof je gewoon verder gaat.

Heb je die sites al doorgelezen?

Ja ja! ik heb die sites gelezen, en ik ben voor de laatste keer NIET van plan om door te gaan. Ik vind het altijd nog leuker om lekker grondwerk te doen met een paard :))

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:07

orienta schreef:
Je moet als je met hem wandelt ook eens rechts van hem gaan lopen ipv alleen maar links.
Paarden zijn zo gewend dat alles aan de linkerkant gedaan word, daarom vormt longeren vaak een probleem in het begin rechtsom

Verder zou ik hem eerst gewoon nog lekker zonder bijzet longeren totdat ie gewoon zowel links en rechtsom in stap,draf en galop goed voor elkaar is.

kijk hier heb ik wat aan O:) Want het was wel zo dat hij in het begin zowel links als rechts van liep en nu het echt verkiest om rechts van mij te lopen (links voor hem dus), en meestal als ik naar de andere kant van hem wil lopen draait hij met mij mee. Dus hiermee ga ik zeker oefenen de komende tijd :j

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:07

En jou reactie dan chaos. ? :)
Jouwe is ook alles behalve volwassen. ;)
Dat laatste ja, Dat was misschien niet nodig. ;)
Maar de rest was niks kinderachtig aan chaos.
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 27-07-09 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:07

ik snap het ook niet hoor :?
Beesie snapt nog niks van longeren. Maar je zet er wel allemaal poespas aan ? :?

Als je nouw echt verder wilt blijven longeren, doe er dan nog niks kwa poespas aan. heb je een ronde cirkel? meestal is dat makkelijker voor jonge paarden in het begin :) in elk geval nog geen poespas aan doen ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:09

Chaos schreef:

Normaal heb ik altijd onderlappen, maar ik was de weg even kwijt in het kastje en kon ze echt nergens meer vinden (normaal heeft hij echt altijd onderlappen om. Ik heb overegens maar een minuut of 10 echt gelongeert :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:12

lovelygirly schreef:
En jou reactie dan chaos. ? :)
Jouwe is ook alles behalve volwassen. ;)
Dat laatste ja, Dat was misschien niet nodig. ;)
Maar de rest was niks kinderachtig aan chaos.

Ik mag me graag naar hetzelfde niveau verlagen, daar zoek ik de topics ook op uit.
;(

En aan mijn reactie naar TS was niets kinderachtigs. }>

En TS: Mij maakt het niet uit, alleen moet je je blijkbaar tegen heel Bokt verdedigen als je je pony bandageert.
Het scheelt dat ik bezig ben een topic te maken van mijn 3 jarige merrie die ik nu zadelmak heb. "in de krul" en mét bandages.
Haha, dus ik ben zo oko weer de sjaak. :Y)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:15

zoals iedereen zegt, nog even lekker wachten tot ie op sn minst 3 is, en dan niet meteen bij willen zetten etc.

Wel leuk paardje!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:16

houvanponies schreef:
Maar oké ook al staat hij nog een half jaar in het weiland o.i.d. zullen de zelfde problemen ontstaan, dus i.p.v. alleen maar met zijn alle te zeggen hoe slecht het is (ja die stille hint komt echt wel over op mij) kunnen jullie vanaf nu ook gewoon tips geven voor in de toekomst. Dat zal ik heel erg op prijs stellen :))

een tip voor in de toekomst zet die knol terug op het land en laat het dier met rust
je ziet dat die helemaal 1 brok spanning is en dat er helemaal niks van snapt
en dan ook nog al die toestanden wat je eraan hebt gehangen incl de bandages en dekje

nou nou jullie komen je zelf nog wel een x tegen met hem ;) (dan besef je zelf wel dat dit echt te vroeg is)

jammer van ooo zo een leuk paardje en dat meen ik ik vind het echt een harstikke leuk ding :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:17

Normaal altijd bandages???

Wat doen jullie eigenlijk allemaal al met dit beestje? Dit topic blijft me verbazen...of beter...jij blijft me verbazen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:19

wow super mooi paard zeg ! kan je trots op wezen :D wat voor ras is het ?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:23

mooie bonte!
Het zou beter voor hem zijn als je hem alleen maar poetste en niet longeerde ;) hij is nog wat jong daarvoor. Ik denk dat de pony poetsen ook meer wardeert dan longeren.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:23

Silence schreef:
Normaal altijd bandages???

Wat doen jullie eigenlijk allemaal al met dit beestje? Dit topic blijft me verbazen...of beter...jij blijft me verbazen.

mischien gebruikt ze op het land en met wandelen of grondwerk ook wel bandages.. :+
ik snap ook niet waarom er al vanuit gegaan word dat een 2 jarige goed moet kunnen longeren..geen een paard weet alles gelijk..dat moet je een dier leren(zonder hulpmiddelen en het liefst op wat oudere leeftijd)
ik krijg ook het idee dat de TS alle adviezen in de doofpot stopt en lekker door gaat waar ze mee bezig is..beetje jammer dat mensen vaak denken dat ze altijd alles beter weten.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:25

wat ik alleen niet snap, is dat mensen door blijven gaan over
die bandages en weet ik veel wat terwijl de TS al een paar
keer heeft gezegd dat ze ermee stopt en om verdere tips vraagt.
Ik denk dat ze nu onderhand wel weet dat het beestje te jong is ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:31

TS zegt toch duidelijk dat ze er mee stopt en adviezen voor in de toekomst vraagt.
ik snap niet dat jullie zo blijven doorhameren dat ze verkeerd bezig is dat weet ze ondertussen wel.

TS heeft meer aan advies over in de toekomst want tips als terug in het weiland dat heeft ze nu wel vaak genoeg gehoord!