Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:30

xxriiannee schreef:
ach mensen, maak je allemaal niet zo druk.
Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan en dan heeft ze het zelf wel door. TS doet niks met de reacties van ons dus laat het dr lekker zelf uitzoeken.

Moh, begin je het te snappen? :+
Dat duurde even lang zeg! :D

dat gelach van je begint steeds meer te lijken op "ik weet dat jullie gelijk hebben"

:+

Absoluut niet :D

Bokt is precies wel goed in het inleven van andere mensen, zit er altijd schots en scheef naast :+
Als je er niet tegen kan doe dan je ogen toe :+

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:32

orsini schreef:
ik heb wel een vraag aan de TS: het lijkt in het filmpje alsof je het oog van het liggende paard afschermt zodat ze het aankomende paard niet zit klopt dit, of zie ik het nou verkeerd? En zo ja, waarom???

Dat zie je dan verkeerd, mijn hand ligt op zijn kaak maar niet op zijn oog.
Zal de volgende keer een close up moeten laten filmen denk ik :z

De eerste keer zit ik er immers op mijn uk bij en kom ik haast niet aan hem.
De andere twee keren lig ik tegen hem, moet ik gewoon mijn handen bij mij houden en mag ik dan niet aan hem komen ofzo? :+

Char_elle

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:40

Wat zit iedereen toch te zeuren!
Als zij haar paarden zo vertrouwt en zo'n goede band met hen heeft, wie is bokt dan om hier over te oordelen?
Wij kunnen niet vanaf een beeldscherm beoordelen over zoiets!

En ja, als het mis gaat dan heeft de TS een probleem, maar dat is toch háár probleem! Ik denk dat ze dat zelf beter in kan schatten dan wij!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:58

@ muiske: het was alleen een vraag, ik heb nog geen mening gegeven :). Ik begrijp wel dat je naar gelang de reacties in dit topic meteen in de verdediging schiet, maar zo was mijn vraag niet bedoeld.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:29

xxriiannee schreef:
ach mensen, maak je allemaal niet zo druk.
Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan en dan heeft ze het zelf wel door. TS doet niks met de reacties van ons dus laat het dr lekker zelf uitzoeken.

Bedoel je met mensen iedereen, want er zijn ook zeker wel mensen voor de TS.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:43

wauw wat ziet dat er spectaculair uit. heb ook even in je profiel gespiekt.. ik heb d'r wel bewondering voor!! Wauw.. geweldig. *D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:50

ik vind het knap.
doe het je niet na.
allen die vriend van je heeft 2 gaatjes in zijn rijbroek op zijn kont
je ziet zijn ondergoed :Z
maar wel leuk gedaan.

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:47

Pfff.. typisch bokt weer!
ik heb er ook bewondering voor! erg knap!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:17

Noppes schreef:
@Lord_Ik: Deze paardjes hebben dus geen keus, ts zien ze als hun leidster dus die dienen ze te gehoorzamen. Arme beestje dat op de grond ligt weet niet eens precies wat er gebeurd omdat hij zijn ogen dicht heeft.
Nee dit is een groot risico waar vooral dat onderste paard aan wordt blootgesteld, het is absoluut niet natuurlijk en er is nog best een grote kans dat dit fout gaat en dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Toch nog jammer dat er zo veel mensen in het paardenwereldje zijn die zo onverantwoordelijk met hun paarden omgaan.

Ze moeten de TS niet als leider kiezen :P dat ze dit wel doen zonder dat de TS hen gaat kluisteren en van die toestanden zegt mij genoeg, dan vind ik dat ze ook het recht heeft om met dat leiderschap te doen wat ze wil.
En zoals nog al wel gezegd is in dit topic: veel natuurlijks is er aan de paarden in deze contreien niet meteen meer :P dit respecteert op z'n minst wel hoe een paard dénkt, als hij dan niet mag leven zoals het hoort :P. Hoogstwaarschijnlijk ga jij evenzeer of misschien nog wel meer tegen de natuur in op de manier waarop jij je paarden houdt en hiermee veroordeel ik je heus niet :) je hebt gewoon weinig keus...
Ik vraag mij af wat iedereen dan zozeer het risico vindt voor het onderste paard? Mijn verzorgpony geraakt er over zonder 'm aan te raken als ze compleet scheef stil voor 'm staat omdat ze niet durft voordat ze springt en MOEST het dan toch echt mis gaan wordt het onderste paard dan wel geraakt, maar daarom houdt ie er nog niet persé iets aan over?

X_sofi3_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:13

orienta schreef:
ik vind dit te ver gaan!
zover ik weet mag ik best mijn mening uiten!
dat jij het er niet mee eens bent prima maar als jij dan kan even onderbouwen waarop jij basseert dat de TS weet waar ze mee bezig is.

Jah ma dat je dit ver vindt gaan weten we al.. Als u een mening heeft daarover, waarom mag iemand anders dat dan niet?
Alleen TS kan weten waar ze mee bezig is, waarom beweert u dan van niet?

Nu by the way, mijn mening, vindt het erg knap wat je doet! ;)

X_sofi3_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:15

funnyhorses schreef:
Authentic schreef:
Ik ben niet bang voor gevolgen voor de ruiter, dat moet ze zelf weten. Zo'n paard heeft dusdanig veel vertrouwen in z'n eigenaar dat ze er vanuit gaan dat ze niet doet wat ze potentieel kan schaden. Dit vind ik gewoon niet eerlijk tegenover de paarden. De 10x dat het goed gaat is het leuk, de ene keer dat het finaal fout gaat niet.

weet je wat niet eerlijk is voor een paard?
Komt ie.....................

1- een veel te zware ruiter op zn rug
2- een vies gemeen bit erin die verkeerd word gebruikt door de ruiter
3- een paard over een hindernis meppen met je zweep!
4- zo hard met sporen lopen priemen dat het bloed en er kale plekken ontstaan!
5- met een verkeerd zadel door blijven rijden omdat je geen geld hebt voor een ander zadel
6- je paard in de drek zetten omdat het lekker goedkoop is voor de eigenaar
7- een paard ergens moederziel alleen zetten
8- het dier helemaal niet verzorgen
9- je dier afstraffen omdat ie niet doet wat jij wil
10- je paard volhangen met hulpteugels zodat die felbegeerde krul eindelijk erin komt

zal ik nog even doorgaan??????

Amen :))

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:06

Echt hartstikke cool! Dat zou ik ook wel willen,

Maar even over de rest van het filmpje, heb je nooit last van je lange haar tijdens die kunsten?:P

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:36

ch_ntii123 schreef:
Echt hartstikke cool! Dat zou ik ook wel willen,

Maar even over de rest van het filmpje, heb je nooit last van je lange haar tijdens die kunsten?:P

Het makkelijkste is als het in een vlecht zit, soms draait het eens mee rond de pommeau op de moment dat ik erover spring en als ik diep hang, hangt m'n haar ook tegen de grond :D :+

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:51

das makkelijk dan kan je meteen de boel aanvegen he ;)

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:19

Vind het erg knap.. vind het jammer dat veel mensen direct zo negatief praten.. ik volg bijna al je topics.. en vind het echt super knap wat je allemaal doet en kan.. En je kunt echt wel zien dat jij goed voor je paarden bent.. en ze niet onnodig in gevaar brengt.. Normaal gesproken zou een paard nooit iets vertrappen ofzo.. Ook niet als de ruiter eraf valt... paard springt er altijd overheen.. hij zou dan een keer met de hoef iets aan kunnen raken maar echt vertrappen zeker niet..
Nogmaals vind het erg knap van je.. en je weet wel wat je doet anders doe je het niet.. Jij en je paarden hebben zon prachtige band samen.. dat kan bijna niet mis gaan.. ben benieuwd naar de volgende topic.. :D groetjes sabrina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:12

muiske07 schreef:
Walgelijk, teveel tegen de natuur in, gevaarlijk?

Elk zijn mening uiteraard ;)

Ik weet waar ik met bezig ben en zou geen dingen doen als ik wist dat het niet mogelijk of te gevaarlijk is.
Paardrijden is al niet natuurlijk, bitten en dergelijke ook al niet.
Springen doet een paard in het wild ook niet, het mijd liever de hindernissen.
Maar toch doen we het allemaal, dat beetje extra kan er voor mij dan ook wel bij.
Zegt genoeg over vertrouwen vind ik...

Frank@ geloof me, mijn viervoeters zijn het meest belangrijkste op aarde voor me, ik weet heel goed waar ik met bezig ben. ;)

idd voor jou kan het beetje er wel bij maar voor jou paard ook?Dat paard wat op grond ligt vind het niet zo te zien, zijn hoofd word wat omlaag gedrukt?? nou nou nou.

En als het andere paard nou neit uit komt? Snap je wel wat de gevolgen zijn?
Waarschijnlijk niet anders dan deed je dit niet.
Nou ja goed, moet mijn mening geven ik vind het te gevaarlijk en heel onverstandig.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:55

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:25

Ik heb bewondering voor je.
Ik geloof dat als jij het te gevaarlijk vindt worden, je er dan mee stopt.
Op deze plaatjes zie ik paarden die totale vertrouwen hebben in hun baas.

Knap! :)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:15

geweldig :)
vind het super knap .
paarden hebben dan zeker wel vertrouwen in je :o

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:50

ik vind het zéker wel knap wat je voor elkaar hebt gekregen... en jij draagt de verantwoordelijkheid, dus daar hoeft niemand jouw op aan te spreken toch?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:54

wauw! wat een vertrouwen van iedereen in elkaar.... heeel gaaf ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:02

Ik vind het echt GEWELDIG!!!
Vertrouwen in elkaar en de band is belangrijk..:)
Mooi om te zien wat je allemaal met je paardjes doet en kan..
Maar dat weet je van mij wel :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:15

vind et erg knap, ziet er gaaf uit! mooie paarden ook! Gilles met zn wapperende beugels tijdens het springen vind ik wat minder ;)

maar eh,
yorin schreef:
Normaal gesproken zou een paard nooit iets vertrappen ofzo.. Ook niet als de ruiter eraf valt... paard springt er altijd overheen.. hij zou dan een keer met de hoef iets aan kunnen raken maar echt vertrappen zeker niet..

meen je dat serieus? Je hebt zeker nog nooit een spring/cross/steeplechase of wat voor ruiter dan ook verrtrapt zien worden door een rennend/springend paard? :z

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:26

yorin schreef:
Normaal gesproken zou een paard nooit iets vertrappen ofzo.. Ook niet als de ruiter eraf valt... paard springt er altijd overheen.. hij zou dan een keer met de hoef iets aan kunnen raken maar echt vertrappen zeker niet..

Kan zijn, een paard zal misschien proberen een op de grond liggende ruiter (of paard!) nooit te raken maar in de vaart kan het ook weleens misgaan. Voorbeelden te over, lijkt me!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:29

beantsje schreef:
yorin schreef:

Kan zijn, een paard zal misschien proberen een op de grond liggende ruiter (of paard!) nooit te raken maar in de vaart kan het ook weleens misgaan. Voorbeelden te over, lijkt me!

Er zijn er helaas even veel die dat niet doen...