Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Noppes schreef:Beestje doet z'n ogen dicht (of deze worden dichtgehouden, het is maar net hoe je het bekijkt) en je laat een paard dat graag springt er over heen springen. Zo moeilijk is dat niet.
Noppes schreef:Amyc schreef:[..]
precies, je zegt het nu zelf.
ze vertrouwen op hun leider en blijven dus liggen, heb respect voor de TS.
Ze maakt misbruik van dat vertrouwen om die beestjes aan zulke risico's bloot te stellen, daar hoef je echt geen respect voor te hebben hoor
Frank schreef:orienta schreef:ik vind het walgelijk om het zo maar even te zeggen
snap niet wat hier leuk aan is en het is levensgevaarlijk
Mijn hobby zou het ook niet zijn
Daar zijn mijn vier viervoeters me te kostbaar voor.
joyce2 schreef:Ik lees het al vanaf het begin, maar ik heb niet alle reacties geturft! En het zijn voornamelijk mensen die zichzelf de hele tijd herhalen, sommige mensen hebben nu al 10x gezegd dat ze het niets vinden, dat reken ik dus al 1 iemand tegen. Maar je ziet hier wel heel veel verschillende mensen langskomen die wel positief zijn en daar worden de mensen die er negatief over zijn weer pissig om en gaan zichzelf weeeeer herhalen. Tsja, dan krijg je wel een negatief kantje aan zo'n topic.
Dat is opzich ook wel begrijpelijk, want je weet als je zo'n topic opent dat er altijd mensen ontzettend tegen zijn, maar wat zo jammer is, is dat veel "positieve" mensen zich hier inderdaad bewust zijn van de risico's en dat ook toegeven. Alleen is de kant van het vertrouwen tussen mens en paard zo sterk, dat de risico's verwaarloosbaar zijn (in alles zit een risico), dus staan we aan de kant van TS. Maar de "negatieve" mensen willen voor geen centimeter willen toegeven, want de risico's zijn enorm en nee, dat is nergens anders mee te vergelijken, dierenmishandeling, onverantwoord, etc. etc. Ipv dat zij ook een beetje inbinden en ook eens door de ogen van de "postieve" mensen kijken... Dan word het topic veel leuker!
Skygirl schreef:Noppes schreef:
[..]
precies, je zegt het nu zelf.
ze vertrouwen op hun leider en blijven dus liggen, heb respect voor de TS.
Ze maakt misbruik van dat vertrouwen om die beestjes aan zulke risico's bloot te stellen, daar hoef je echt geen respect voor te hebben hoor
Door op onze paarden te rijden stellen we ze ook aan meer risico's bloot dan wanneer we ze in de wei laten staan. En als we er mee gaan springen over gewone hindernissen is er nog meer risico. Afhankelijk van je eigen kunnen en je paard bepaald ieder voor zich wat voor risico's aanvaardbaar zijn en hoe groot het risico in je eigen situatie is.
Anderen kunnen daar een mening over hebben, maar ik denk dat TS nog altijd het beste weet hoe groot het risico is wat ze hier neemt (en ik denk dat haar inschatting toch wel wat lager is dan de schatting van de meesten in dit topic..). Je mag daar anders over denken en TS erop wijzen waarom je denkt dat de risico's groter zijn dan ze denkt en waarom je het niet aanvaardbaar vindt om dit risico te nemen.
Alleen je kunt niet je eigen mening opdringen en zeggen dat TS er iets mee moet doen.
Noppes schreef:Skygirl schreef:Door op onze paarden te rijden stellen we ze ook aan meer risico's bloot dan wanneer we ze in de wei laten staan. En als we er mee gaan springen over gewone hindernissen is er nog meer risico. Afhankelijk van je eigen kunnen en je paard bepaald ieder voor zich wat voor risico's aanvaardbaar zijn en hoe groot het risico in je eigen situatie is.
Anderen kunnen daar een mening over hebben, maar ik denk dat TS nog altijd het beste weet hoe groot het risico is wat ze hier neemt (en ik denk dat haar inschatting toch wel wat lager is dan de schatting van de meesten in dit topic..). Je mag daar anders over denken en TS erop wijzen waarom je denkt dat de risico's groter zijn dan ze denkt en waarom je het niet aanvaardbaar vindt om dit risico te nemen.
Alleen je kunt niet je eigen mening opdringen en zeggen dat TS er iets mee moet doen.
Ik dring niet mijn mening op (als dat zo zou zijn dan dring jij ook je mening op), ik gééf mijn mening. Daarom is dit ook een forum. En ik zeg ook niet dat TS er iets mee moet doen.
Zou gewoon ontzettend jammer zijn als zo iets een keer fout zou gaan.
orsini schreef:voordat t topic wordt gesloten zou ik toch nog wel antwoord willen zien op mijn vraag betreffende het dichthouden van de ogen van het liggende paard.
Als dit nl wel zo is, dat ze dicht worden gehouden, dan heb ik namelijk opeens een heel ander gevoel bij dit hele gebeuren
joyce2 schreef:@xxriiannee: Op deze pagina alleen al staan al zo'n 10 mensen die dit heel knap vinden van de TS en er zijn 3 mensen die er tegenin gaan. Dus je kunt niet zeggen dat de meerderheid van dit topic tegen is, ik zie juist heel veel positiviteit!
xxriiannee schreef:joyce2 schreef:@xxriiannee: Op deze pagina alleen al staan al zo'n 10 mensen die dit heel knap vinden van de TS en er zijn 3 mensen die er tegenin gaan. Dus je kunt niet zeggen dat de meerderheid van dit topic tegen is, ik zie juist heel veel positiviteit!
Natuurlijk is het knap!
Maar dat vinden de mensen die zeggen dat het onverantwoord is denk ik ook!
De meerderheid gaat er tegenin, en dat al zo'n 17 pagina's lang. Dan zou er bij mij toch een lampje gaan branden!
Citaat:Als iemand op bokt iets kan wat een ander niet kan is heel bokt er altijd op tegen. Er zijn denk ik gewoon een hele hoop jaloerse bokkers.
NicoleHorses schreef:Mochten sommige mij verkeerd begrijpen.
Dat voltige gedeelte vind ik knap. de vertrouwen die ze in haar paarden heeft ook echt zeker! Maar ik en nog wel andere hier op bokt willen haar dit gewoon afraden met het oog op dat hier eigenlijk gewoon te veel risico aan zit. meer risico dan een hindernis.
Maar goed dat is mijn mening, en wat de TS daar mee doet moet ze zelf weten. Tuurlijk vind ik het knap. Maar ze staat er ook niet bij stil wat voor een risico's er aan kunnen vast zitten zodra het paardje even omhoog komt of het andere paard weigert. want nee, 'dat overkomen mijn perfecte paarden niet'.