Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:06

Fiffill schreef:
De paarden van de TS denken niet aan blessures en risico's, zij doen wat hun baasje zegt. Dat komt omdat die de leider is, waarop zij vertrouwen. Dat heeft dus niks met blessures en risico's te maken.

precies, je zegt het nu zelf.
ze vertrouwen op hun leider en blijven dus liggen, heb respect voor de TS.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:46

Amyc schreef:
Fiffill schreef:
De paarden van de TS denken niet aan blessures en risico's, zij doen wat hun baasje zegt. Dat komt omdat die de leider is, waarop zij vertrouwen. Dat heeft dus niks met blessures en risico's te maken.

Ze maakt misbruik van dat vertrouwen om die beestjes aan zulke risico's bloot te stellen, daar hoef je echt geen respect voor te hebben hoor

JOS__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 00:17

ECHT SUPER LEUK :D :D :D

Britt20099

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:07

Heeft iedereen nou nog niet zijn mening gegeven of wordt er weer lekker herhaald :-S

Misschien moet TS een nieuw filmpje/foto's plaatsen dan houd dit topic eindelijk eens op na 17 pagina's met dubbele feedback...

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:57

Noppes schreef:
Amyc schreef:

Ze maakt misbruik van dat vertrouwen om die beestjes aan zulke risico's bloot te stellen, daar hoef je echt geen respect voor te hebben hoor

Daar zit't 'm nu net ^^ JIJ vindt dat ze misbruik maakt van dat vertrouwen :P mr je bewijst't niet en dat kan je ook niet, dat is nu eenmaal hoe jij erover denkt :) door dit te doen krijg je misschien nog wel een berg éxtra vertrouwen? Niks is risicoloos in het leven en ieder kiest nu eenmaal voor zichzelf welke risico's ie al dan niet neemt en aangezien deze paardjes haar die keuze toevertrouwen ...
Bij mijn weten is dit een veel kleiner risico dan bv. bungeejumpen en je gaat mensen die dat willen doen toch ook niet tegenhouden of als compleet geschift bestempelen ...
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 18-11-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:02

mooi verwoord :) :j

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:06

Wow ziet er echt indrukwekkend uit! Maar ik vind het toch wel wat onnatuurlijks hebben.. Maar alsnog respect! :)

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:07

weetje het is heel mooi totdat er iets mis gaat
wat is er nou zo mis aan een hindernis???
als je iets nieuws wilt oke
maar gooi dan de hindernis hoger of zet er een extra sprongetje achter

moet het perse zo gevaarlijk als iets mis gaat doe je het nooit meer :n

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:14

letsrhc36 schreef:
weetje het is heel mooi totdat er iets mis gaat
wat is er nou zo mis aan een hindernis???
als je iets nieuws wilt oke
maar gooi dan de hindernis hoger of zet er een extra sprongetje achter

moet het perse zo gevaarlijk als iets mis gaat doe je het nooit meer :n

Als je paard overkop slaat door zo'n hoge hindernis heb je ook grote kans dat je 't nooit meer doet :P
IK persoonlijk vind een hoge hindernis veel gevaarlijker dan dit :P
het is altijd maar mooi tot het mis gaat :+ ook op de weide kan een paard een grote blessure oplopen, ga je dan ook zeggen 'ja mooi buiten lopen, tot als het mis gaat'?
Je kan altijd proberen voorkomen dat er iets mis KAN gaan en je kan er van genieten dat je probeert te vermijden dat het mis gaat en ondertussen lekker verder gaat.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:17

Erg leuk filmpje TS!
Qua risico's met het voltige zou ik denken 'cap op' maar ik weet hoezeer die dingen daarbij letterlijk in de weg zitten (wat absoluut niet zo is met dressuur, springen, eventing etc even voor de duidelijkheid)
Qua springen over een ander paard... heb het mijn volbloed al vaker zien doen over mijn shetje en de schapen als ze tegelijk door het hek ilden en ze volgens volbloedje niet genoeg doorliepen... Dat bracht mij op het idee om het zelf ook te proberen. Mijn shet boeide het na de eerste paar keer helemaal niets meer en mijn paardje ook niet.
"wat nou als het liggende paard opeens overeind komt", de eigenaar ligt net achter de nek, bij het hoofd die kan de beweging vertragen, bovendien komt altijd eerst de voorhand omhoog en paard sprinbgt duidelijk over de middenhand. Het is een lage hindernis als je kijkt naar hoogte, dus geen enorme uitdaging, daardoor ook een vrij mak aanrij-tempo en dus mogelijkheid uit te wijken wanneer nodig is.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:21

Ik denk dat het het zelfde is als met een achterhoef uit krabben.
Als je weet wat een paard er mee kan en je bent zelf bang dan is het inderdaad levensgevaarlijk.
Maar toch denk ik dat de meesten onder ons het toch wel doen omdat ze een paard dat geleerd hebben en er op vertrouwen dat het niet zal slaan.

Deze jonge dame is een aantal stappen verder dan de meesten onder ons.
Helaas zullen velen nooit ervaren hoe het is als een paard zich geheel over durft te geven en alles voor je doet.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:23

Super mooi dit echt een kwestie van vertrouwen (:) Ik denk ook dat menig mens zou willen dat hij/zij zo een band had met zijn paard petje af hoor!!!! enne de voltige doen de future guys ook, dusse heeeeeeel knap als je dat kan want ik weet hoeveel training en dergelijke het kost om dat punt te bereiken.(:)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:26

Bonita_Bon schreef:
Erg leuk filmpje TS!
Qua risico's met het voltige zou ik denken 'cap op' maar ik weet hoezeer die dingen daarbij letterlijk in de weg zitten (wat absoluut niet zo is met dressuur, springen, eventing etc even voor de duidelijkheid)
Qua springen over een ander paard... heb het mijn volbloed al vaker zien doen over mijn shetje en de schapen als ze tegelijk door het hek ilden en ze volgens volbloedje niet genoeg doorliepen... Dat bracht mij op het idee om het zelf ook te proberen. Mijn shet boeide het na de eerste paar keer helemaal niets meer en mijn paardje ook niet.
"wat nou als het liggende paard opeens overeind komt", de eigenaar ligt net achter de nek, bij het hoofd die kan de beweging vertragen, bovendien komt altijd eerst de voorhand omhoog en paard sprinbgt duidelijk over de middenhand. Het is een lage hindernis als je kijkt naar hoogte, dus geen enorme uitdaging, daardoor ook een vrij mak aanrij-tempo en dus mogelijkheid uit te wijken wanneer nodig is.

Ik zie je op je grote al achter je shet aanrijden :D 'Hééé men hindernis loopt weg' _O-

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:38

ach mensen, maak je allemaal niet zo druk.
Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan en dan heeft ze het zelf wel door. TS doet niks met de reacties van ons dus laat het dr lekker zelf uitzoeken.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 18:38

xxriiannee schreef:
Het hoeft maar één keer verkeerd te gaan en dan heeft ze het zelf wel door. TS doet niks met de reacties van ons dus laat het dr lekker zelf uitzoeken.

Moh, begin je het te snappen? :+
Dat duurde even lang zeg! :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:49

tja TS, je kunt er wel zo laggerig en leuk over doen,
maar daar worden de negatieve reacties alleen maar erger door ;)
muiske07 schreef:
xxriiannee schreef:

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:07

ontzettend knap! zit vast veel vertrouwen in! doe het je echt niet na
toch vind ik het wel een beetje gevaarlijk

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:20

muiske07 schreef:
xxriiannee schreef:

dat gelach van je begint steeds meer te lijken op "ik weet dat jullie gelijk hebben"

:+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:14

Waarom moeten jullie gelijk hebben xxriiannee?
Een discussie hoef je niet altijd te winnen toch? we houden er andere gedachten op na, de argumenten vind ik alleen niet bij iedereen even sterk en als je blijft herhalen en herhalen word het topic er niet beter door, net zo min als de reacties van ts. No-body to blaim.
En dat "ts toch niets met de reacties doet", volgens mij doet ze dat wel, allen niet met de reacties die JULLIE steunen.
Als een hele groep mensen gaat roepen dat je niet moet paardrijden omdat dat levensgevaarlijk is, het zielig is voor het dier en onverantwoord dan blijf je toch ook bij je standpunt? Of zeg je dan? "jullie hebben helemaal gelijk, ik zal het nooit meer doen, goed dat ik jullie tegen ben gekomen!" Natuurlijk niet dan denk je "laat ze maar denken, ik weet wel beter". same here. En ik ben het ook niet helemaal eens met de toon van ts haar reacties, maar kan het wel begrijpen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:17

Lord_Ik schreef:
Bonita_Bon schreef:
Erg leuk filmpje TS!

Ik zie je op je grote al achter je shet aanrijden :D 'Hééé men hindernis loopt weg' _O-

Haha, oja had er wel even bij mogen zeggen dat ze tussen 2 lage hekjes vast word gehouden, zo kan ze niet opeens weg stappen. Pony krijgt altijd haar worteltje en vind het prima om tussen de hekjes plaats te nemen, geen angst. Pony is 80 cm en met mijn paard rij ik nu parcoursen van 1.30/1.40 dus hoogte is heel goed te doen, ze is zelfs voorzichtiger met Plukkie eronder.
Zoals jij het beschrijft Lord_ik lijkt het wel een stripverhaal haha!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:20

Bonita_Bon schreef:
Waarom moeten jullie gelijk hebben xxriiannee?
Een discussie hoef je niet altijd te winnen toch? we houden er andere gedachten op na, de argumenten vind ik alleen niet bij iedereen even sterk en als je blijft herhalen en herhalen word het topic er niet beter door, net zo min als de reacties van ts. No-body to blaim.
En dat "ts toch niets met de reacties doet", volgens mij doet ze dat wel, allen niet met de reacties die JULLIE steunen.
Als een hele groep mensen gaat roepen dat je niet moet paardrijden omdat dat levensgevaarlijk is, het zielig is voor het dier en onverantwoord dan blijf je toch ook bij je standpunt? Of zeg je dan? "jullie hebben helemaal gelijk, ik zal het nooit meer doen, goed dat ik jullie tegen ben gekomen!" Natuurlijk niet dan denk je "laat ze maar denken, ik weet wel beter". same here. En ik ben het ook niet helemaal eens met de toon van ts haar reacties, maar kan het wel begrijpen.

Gelijk hebben, iedereen heeft natuurlijk een andere mening. Maar als bijna iedereen zegt dit niet verantwoord te vinden, zou ik erover na gaan denken of het inderdaad wel verstandig is. Maar de reacties die de TS geeft vind ik een beetje raar. (ook las ik ergens dat ze helemaal geen antwoord geeft op de vraag die meerdere mensen stelden) En dat iedereen hetzelfde zegt is natuurlijk niet nodig, maar moet je nagaan dat bijna iedereen dezelfde mening erover heeft. TS plaatst een topic, bokkers reageren hierop en dat kan ook negatief zijn ja. En met het plaatsen van zo'n topic, (wat ik overigens wel erg knap vind!) kun je zulke reacties verwachten.

hedwyghedika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:20

Dat doe ik je serieus niet na! Echt super knap zeg! *D

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:21

ik heb wel een vraag aan de TS: het lijkt in het filmpje alsof je het oog van het liggende paard afschermt zodat ze het aankomende paard niet zit klopt dit, of zie ik het nou verkeerd? En zo ja, waarom???

intercity3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:31

Hoe gevaarlijk het ook is, hier blijkt wel uit hoeveel vertrouwen paard en rijder in elkaar hebben. Zonder dat, had dit nooit verwezenlijkt kunnen worden. Daar kan je alleen maar lof voor hebben vind ik!

De risico's is natuurlijk een heel ander verhaal, maar daar zal je 't nooit over eens worden...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:19

@Lord_Ik: Deze paardjes hebben dus geen keus, ts zien ze als hun leidster dus die dienen ze te gehoorzamen. Arme beestje dat op de grond ligt weet niet eens precies wat er gebeurd omdat hij zijn ogen dicht heeft.
Nee dit is een groot risico waar vooral dat onderste paard aan wordt blootgesteld, het is absoluut niet natuurlijk en er is nog best een grote kans dat dit fout gaat en dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Toch nog jammer dat er zo veel mensen in het paardenwereldje zijn die zo onverantwoordelijk met hun paarden omgaan.