Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:31

Nakisha schreef:
muiske07 schreef:
Gaan jullie nu blijven herhalen ofzo? :+

Vind het nutteloos voor jullie om al die energie er in te blijven pompen. :+

Ik schat de gevaren van alles waar ik met bezig ben heel goed in en weet wat ik doe.
Wat ik al allemaal niet gehoord heb, dito dat cap gedoe, op straat rijden zonder zadel en hoofdstel.
Nu dit.
Man man man... wat een drukte over al die dingen.
Gevaar hier, gevaar daar.

Ik ga nooit dingen doen waar ik niet zeker van ben en niet te zouden lukken maar dat wil nog steeds niet doordringen.

Nuja, als jullie commentaar willen blijven geven, ga gerust jullie gang :D

Waarom krijg ik zo'n akelig gevoel dat dit, op een dag, een heel vreemde post zal zijn om te lezen, omdat er dan wél iets gruwelijk mis is gegaan?
Er praten veel mensen zo rond jou leeftijd op deze manier.... en helaas komen een heleboel mee op de koffie. Ik hoop echt dat dat in jou geval niet zal gebeuren, maar ik vind echt dat je té gemakkelijk doet over de risico's van je gedrag.

En ik vind dat jullie teveel zagen :+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:33

funnyhorses schreef:
*Nicolehorses

ach meiske,wat weet je überhaubt met 15 jaar wat risico's zijn?
Ik denk dat een avondje stappen meer risico's met zich mee brengt dan met 2 getrainde paarden kunstjes doen!!!

Net alsof leeftijd zoveel zegt.... Maar goed als we het toch zo gaan spelen: lekker kortzichtige opmerking voor een 36-jarige. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:45

De pennies gaan ruzie maken :D , jammer van het topic..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:49

russel schreef:

Laat ze maar doen :D

Dringend tijd dat ze eens bij de Fransen gaan paardrijden, de meeste zullen met een ei in hun broek zitten :D :+ :P

Maar die zijn nu eenmaal veel meer gewend.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:16

russel schreef:

lekker laten gaan dan }>

ik kan alleen maar bewondering hebben voor de TS en ik zie uit naar nog meer van deze topics.
en die paarden van haar hebben mazzel dat ze van iemand zijn die naar haar gevoel luisterd, want meer heb je eigenlijk niet nodig ;)

_Noah

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:19

Ik vind veel dingen er goed van je uitzien, maar dat springen is gewoon echt link. Tuurlijk gaat je paard een keer geraakt worden. Springruiters nemen ook zovaak een balkje mee, je steekt je kop een beetje in het zand.

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:27

Haha, ik zie de voorbijgangers al met uitpuilende ogen kijken bij dat voltige. Zien ze iemand met een paard in galop ondersteboven hangen :P

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 20:30

Loechest schreef:
Haha, ik zie de voorbijgangers al met uitpuilende ogen kijken bij dat voltige. Zien ze iemand met een paard in galop ondersteboven hangen :P

Moet je vooral op het strand doen, doen alsof je valt maar je blijft eigenlijk naast je paard slepen.
Mensen denken dan dat je van je paard valt :+

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:03

Ik vind het wel gevaarlijk, stel dat hij opeens opstaaat?

maar wel een vertrouwen zeg! :D

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:12

:?

weet niet hoe het met jou zat op jou 15e.
maar ik ben toch absoluut geen penny meer ;)

russel schreef:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:20

lekker off topic! (maar om dr toch ff op in te haken, sommige mensen zijn met 15 al geen penny meer, maar ik had meiden in mijn klas zitten, heb paardenhouderij gedaan, die op hun 20ste nog zwaar penny waren hoor! Dus leeftijd zegt niets ;) )

Maaruh, even voor TS, ben je alweer voor nieuwe dingen aan het trainen met je paardjes? Ben namelijk wel heel nieuwsgierig naar een vervolg op dit topic!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:52

Ts, wat een gezeur. Tjaa, dat doen mensen nou eenmaal als jij anders bent/andere dingen doet dan dat ze gewend zijn en wat binnen het normale valt.

Niemand springt met goed vertrouwen over een levend paard die 50 cm van de grond af komt omdat het een uitdaging is, nee nee want iedereen moet zijn paard met bitten en hulpteugels over een houten hindernis van 1,20 jassen met sporen en al, en waarom? Om winstpunten te krijgen, de 1ste plaatst te behalen en dat stome rozetje. Want Ó wat zijn we dan goed bezig en wat een prestatie hebben we dan afgeleverd.

Maar de TS is onverantwoord bezig hoor, en Ó wat maak zij een misbruik van haar paarden, wat doet ze ze toch aan? 8)7

Nou TS, lekker zo doorgaan want vele kunnen van jou leren!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:38

KellyZ schreef:
Ts, wat een gezeur. Tjaa, dat doen mensen nou eenmaal als jij anders bent/andere dingen doet dan dat ze gewend zijn en wat binnen het normale valt.

Niemand springt met goed vertrouwen over een levend paard die 50 cm van de grond af komt omdat het een uitdaging is, nee nee want iedereen moet zijn paard met bitten en hulpteugels over een houten hindernis van 1,20 jassen met sporen en al, en waarom? Om winstpunten te krijgen, de 1ste plaatst te behalen en dat stome rozetje. Want Ó wat zijn we dan goed bezig en wat een prestatie hebben we dan afgeleverd.

Maar de TS is onverantwoord bezig hoor, en Ó wat maak zij een misbruik van haar paarden, wat doet ze ze toch aan? 8)7

Nou TS, lekker zo doorgaan want vele kunnen van jou leren!

Niet iedereen over een kam scheren.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:14

wat een vertrouwen +:)+ !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:16

muiske07 schreef:
Doe de moeite om dan goed door te lezen en je zal een antwoord vinden, ik ga niet blijven herhalen omdat jullie dat ook doen :+

Ik lees al dit hele topic mee en een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden? :) Anyway, ik heb wel bewondering voor wat je doet met je paarden (voltige e.d) maar deze oefening vind ik niks.

@ KellyZ: wat een onzin, wie zegt dat 'de rest' allemaal op die manier rijdt? :+

Trouwens érg onvolwassen hoe sommigen hier reageren. Zeer neerbuigend en kinderachtig, jammer. :n

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:25

joyce2 schreef:
lekker off topic! (maar om dr toch ff op in te haken, sommige mensen zijn met 15 al geen penny meer, maar ik had meiden in mijn klas zitten, heb paardenhouderij gedaan, die op hun 20ste nog zwaar penny waren hoor! Dus leeftijd zegt niets ;) )

Maaruh, even voor TS, ben je alweer voor nieuwe dingen aan het trainen met je paardjes? Ben namelijk wel heel nieuwsgierig naar een vervolg op dit topic!

Ik wil in de kerstvakantie weer wat nieuws plaatsen als ik mooie beelden heb maar dat moet vanzelf komen, ik push niets ;)
Soms gaat er een half jaartje over eer ik een deftig filmpje ineen heb ^^

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:27

Fiffill schreef:
muiske07 schreef:
Doe de moeite om dan goed door te lezen en je zal een antwoord vinden, ik ga niet blijven herhalen omdat jullie dat ook doen :+

Ik lees al dit hele topic mee en een duidelijk antwoord heb ik nog niet gevonden? :) Anyway, ik heb wel bewondering voor wat je doet met je paarden (voltige e.d) maar deze oefening vind ik niks.

@ KellyZ: wat een onzin, wie zegt dat 'de rest' allemaal op die manier rijdt? :+

Trouwens érg onvolwassen hoe sommigen hier reageren. Zeer neerbuigend en kinderachtig, jammer. :n

Lol, daar lig ik niet wakker van hoor ;)

Lijkt me eens wat anders, een topic hebben vol met negatieve commentaren, gezaag, geklaag en vooral veel herhaling :D
Best grappig ^^

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:34

Ik hoop dat jij er inderdaad net zo min van wakker ligt als ik. ;) Alleen jammer dat je steeds geen antwoord gaf op de vraag die ook door anderen meermalen gesteld is...

En trouwens Bokt staat bekend om de herhaling. :D Dus als je dat niet wilt, moet je vooral geen topic openen waar de meningen over verdeeld kunnen zijn. ;) Had je dan alleen maar 'wauw' verwacht?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:37

Fiffill schreef:
Ik hoop dat jij er inderdaad net zo min van wakker ligt als ik. ;) Alleen jammer dat je steeds geen antwoord gaf op de vraag die ook door anderen meermalen gesteld is...

En trouwens Bokt staat bekend om de herhaling. :D Dus als je dat niet wilt, moet je vooral geen topic openen waar de meningen over verdeeld kunnen zijn. ;) Had je dan alleen maar 'wauw' verwacht?

Ik zei toch dat ik het leuk vind om eens wat anders te krijgen :+
Waarom verdraai jij mijn woorden telkens, nog een eigenschap van bokt ofzo of ligt dat aan jou persoonlijk? :+

Zoals ik al veel neer getypt hebt maar omdat jij dat niet gelezen heb doe ik zulke oefeningen om te kijken hoe ver ik kan gaan in ons wederzijds vertrouwen :P

Laat me raden nu ga jij weer herhalen wat je al een aantal pagina's geleden gezegd hebt :D

Zoals ook al eerder verteld verwacht ik nooit wauw of bravo maar opbouwende tips die ik ook zo had verwacht met de foto waar ik met Zippo aan tafel zit maar dat kreeg ik ook niet.

Een forum dient toch daarvoor of ben ik mis of is dat weer aan bokt gelegen? :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:36

Ik heb het over degene die zich aangesproken voelen, ik noemde het als een soort voorbeeld.
Wat de TS doet, vind ik goed en heb ik een dikke respect voor. Zij heeft een band met haar paarden, en zij heeft alle vertrouwen in haar paarden dat deze oefening niet verkeerd gaat.

Even een heel simpel voorbeeld:
Als jij met iemand meerijdt in de auto, vertrouw jij toch ook op diegene dat je veilig en wel aankomt?
Dat noemen we vertrouwen hebben in de situatie en in de persoon.

Nu krijg ik natuurlijk reactie's: dat is appels met peren vergelijken.

Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat om dat gevoel wat je dan hebt, en dat probeer ik hier te laten zien.
De TS heeft dat vertrouwen, en weet de situatie in te schatten. Natuurlijk kan het fout gaan maar dat kan met autorijden ook, toch?
En ook met autorijden komen er soms hele gezinnen, klassen, etc etc om. Toch hadden ze aan het begin van de rit vertrouwen in de bestuurder van het voertuig, en toch kan er van alles fout gaan, met dit is dat net zo.

En ja, ik weet dat auto's/bussen en dergelijke machine's zijn en paarden levende wezens, ik probeer alleen het gevoel duidelijk te maken en hoeveel vertrouwen de TS en haar paarden in elkaar hebben.

De TS weet dat het fout kan gaan, maar gaat hier niet vanuit, alles kan fout gaan in het leven, wat is een leven zonder risico's?
Risico's zijn er om genomen te worden, en iemand moet de eerste zijn, in de meeste ogen is die gene niet goed bij zijn hoofd, maar het is wel diegene die het verschil maakt en het risico neemt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:03

@ TS omdat je ''lijkt" schreef begreep ik je post verkeerd. :D Ik verdraai je woorden helemaal niet. Het is nu net alsof het je grappig lijkt een topic met allemaal negatief commentaar, oftewel zoals je zegt wekt het niet de indruk dat het over dit topic ging. ;) Vandaar dat ik het fout begreep.

En als dat je antwoord is vind ik het zonde dat je dat op het spel zet op zo'n manier... nee ik blijf erbij dat ik het niks vind. :)
En ik heb het ook niet over dat het fout kan gaan, wss gaat dat namelijk helemaal niet gebeuren. Maar ik vind het gewoon niks dat dat paard daar op de grond wordt gehouden terwijl een ander eroverheen springt, dat is mij te onnatuurlijk.... ik zou dat mijn beesten nooit aan willen doen simpelweg omdat ik zeker weet dat ze het vreselijk zouden vinden, over elkaar heenspringen druist tegen alles in...
Maar goed het is nu eenmaal zo dat paarden veel makkelijker alles maar doen dan ezels, dus wie weet ben ik gewoon veel te veel verezellijkt. :+ :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 20:38

Fiffill schreef:
@ TS omdat je ''lijkt" schreef begreep ik je post verkeerd. :D Ik verdraai je woorden helemaal niet. Het is nu net alsof het je grappig lijkt een topic met allemaal negatief commentaar, oftewel zoals je zegt wekt het niet de indruk dat het over dit topic ging. ;) Vandaar dat ik het fout begreep.

En als dat je antwoord is vind ik het zonde dat je dat op het spel zet op zo'n manier... nee ik blijf erbij dat ik het niks vind. :)
En ik heb het ook niet over dat het fout kan gaan, wss gaat dat namelijk helemaal niet gebeuren. Maar ik vind het gewoon niks dat dat paard daar op de grond wordt gehouden terwijl een ander eroverheen springt, dat is mij te onnatuurlijk.... ik zou dat mijn beesten nooit aan willen doen simpelweg omdat ik zeker weet dat ze het vreselijk zouden vinden, over elkaar heenspringen druist tegen alles in...
Maar goed het is nu eenmaal zo dat paarden veel makkelijker alles maar doen dan ezels, dus wie weet ben ik gewoon veel te veel verezellijkt. :+ :D

Ik vind het gewoonweg lollig dat er zoveel op gezeverd wordt :+
Ik moet heel vaak lachen als ik veel reacties van mensen lees :D
En dat is echt wel gemeend hoor :P

Dat is jouw mening dat je het maar niets vindt, zo vind ik voetbal ook maar niets en gevaarlijk (zo kwam er vandaag weer eentje binnen op CEDK, die moest worden geopereerd door een elleboogstoot onder zijn oog waardoor zijn oog naar onderen gezakt was, mocht operatie bijwonen, was wel plezant :+ Alee voor mij wel... niet voor die jongen natuurlijk ;-) )

En over dat ezels gedoe ga ik me niet uitspreken of heb ik ook niets gezegd :P

En zoals Kelly al zei... ooit al een harttransplantatie gezien?
Dat zit vol gevaren en de chirurgen nemen ook risico's ;)
Of dat is mss moeilijk te vergelijken omdat het echt noodzakelijk is maar neem nu borstvergroting of zo iets.
Je weet wat eraan verbonden hangt en wat er fout kan gaan, waarom dan een risico nemen om zo iets te doen?
Als je je daarna beter bij voelt is dat goed voor die mensen.

Ik doe dit voor het vertrouwen bij m'n paardjes.
Niet enkel zulke dingen uiteraard, is weer wat nieuws ;)
Maar ik wil niet enkel het gewone doen zoals de meeste hier doen: dressuur en springen.

Als ze me echt graag hebben en vertrouwen moet het mogelijk zijn om al de hulpmiddelen weg te laten vallen,
die band en dat vertrouwen maak je door de jaren heen.
Dat ik hen mag berijden zonder hoofdstel op straat vind ik regelrecht de max, dat gevoel van wederzijds respect, liefde, ultieme gevoel van vrijheid is echt onbeschrijfelijk.

Mensen vanwaar ik woon vinden dat gevaarlijk en onverantwoord en waarom?
Zij hebben nog steeds op dat je slechts een paard kan tegenhouden en sturen met een bit of teugels en als dat nog niet genoeg is steken ze wat anders in de mond en hangen ze er wat anders aan...

Maar ik doe niets voor de mensen rondom mij om waauw of bravo te horen.
Enkel voor m'n paarden en mij want daar draait mijn leven tot slot VOLLEDIG om.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 17-11-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:40

Verschil tussen voetbal en dit is dat een voetballer er zelf voor kiest en het paard in dit geval niet.

Overigens moet ik ook best lachen om sommige reacties hoor. :D Vooral die van - in mijn ogen - nogal sneue mensen die zeer kinderachtig reageren naar anderen toe, maar ook andere reacties vind ik soms wat al te overdreven. :+

Edit: lees nu je edit, vind het mooi wat je doet maar dit ding net wat minder. Zal ook niet veranderen en jouw mening evenmin, maar daar gaat het niet om. ;) Want ik vind de dingen die je verder doet wel echt schitterend. :j
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-11-09 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:49

Fiffill schreef:
Verschil tussen voetbal en dit is dat een voetballer er zelf voor kiest en het paard in dit geval niet.

Overigens moet ik ook best lachen om sommige reacties hoor. :D Vooral die van - in mijn ogen - nogal sneue mensen die zeer kinderachtig reageren naar anderen toe, maar ook andere reacties vind ik soms wat al te overdreven. :+

Een voetballer kiest er niet voor om onder zijn oog geraakt te worden, hij doet het voetbal omdat hij dit leuk vind, en ook hij weet dat er blessure's en risico's aan zitten. Net als de paarden van de TS.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:51

De paarden van de TS denken niet aan blessures en risico's, zij doen wat hun baasje zegt. Dat komt omdat die de leider is, waarop zij vertrouwen. Dat heeft dus niks met blessures en risico's te maken.