Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:36

Authentic schreef:
Ik ben niet bang voor gevolgen voor de ruiter, dat moet ze zelf weten. Zo'n paard heeft dusdanig veel vertrouwen in z'n eigenaar dat ze er vanuit gaan dat ze niet doet wat ze potentieel kan schaden. Dit vind ik gewoon niet eerlijk tegenover de paarden. De 10x dat het goed gaat is het leuk, de ene keer dat het finaal fout gaat niet.

weet je wat niet eerlijk is voor een paard?
Komt ie.....................

1- een veel te zware ruiter op zn rug
2- een vies gemeen bit erin die verkeerd word gebruikt door de ruiter
3- een paard over een hindernis meppen met je zweep!
4- zo hard met sporen lopen priemen dat het bloed en er kale plekken ontstaan!
5- met een verkeerd zadel door blijven rijden omdat je geen geld hebt voor een ander zadel
6- je paard in de drek zetten omdat het lekker goedkoop is voor de eigenaar
7- een paard ergens moederziel alleen zetten
8- het dier helemaal niet verzorgen
9- je dier afstraffen omdat ie niet doet wat jij wil
10- je paard volhangen met hulpteugels zodat die felbegeerde krul eindelijk erin komt

zal ik nog even doorgaan??????

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:37

joyce2 schreef:
Ik snap inderdaad niet waarom mensen hier zo gruwelijk overdreven reageren. TS weet wat het risico is, net zo goed als elk ander weet welk risico hij of zij loopt met het beoefenen van hun tak van de paardensport. Alleen omdat TS iets beoefend wat in andermans ogen "vreemd" is, zou het levensgevaarlijk zijn en zielig voor het paard! Als veel meer mensen dit zouden doen, zou het meer als normaal gezien worden, maar helaas hebben maar weinig mensen zo'n goede band met hun paard!

Begrijp me niet verkeerd, niet elke leek zou dit moeten doen, maar TS heeft goed getraind en weet blijkbaar goed wat ze doet, dus waarom niet?

helemaal mee eens!
Die meid kan echt rijden!!!

funnyhorses

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:38

maar ik kan zien dat het nog piepjonge mensen zijn die zo reageren!
Gegarandeerd dat ze wel aan een paar punten van mn lijstje zouden voldoen!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:39

funnyhorses schreef:
ja ja ......................................kon je het maar he?!

*Muiske ik vind het echt super hoe je dat allemaal doet,heb net even in je profiel gespiekt en jeetje ik doe je dat voor mn langzalzeleve niet na!
Jij bent echt een goede ruiter!!!!

:')
het moet echt niet gekker worden hoor.
we raden het de TS af, maar nee, konden we het maar zeg! :wow:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:41

Danku! gelukkig zijn er meer mensen die echt kijken naar het welzijn van het paard en zich niet alleen druk maken om wat een dressuurjury van hun paardje vind.

Op het filmpje en op de foto's zie ik paarden die zich helemaal paard voelen en die plezier hebben in hun werk. Dat kan ik bij lange na niet van alle paarden zeggen die ik hier op bokt voorbij zie komen. En daar zegt niemand wat van, want hij loopt toch zo mooi zijn rondjes?!

Nu moet je niet denken dat ik tegen dressuur ben, in tegendeel, ik heb alleen dressuur en recreatief gereden en heb mijn Orun Diploma, maar het valt mij gewoon op dat mensen tegenwoordig meer prestatie gericht denken, dan aan het opbouwen van een band met je paard.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:43

*Nicolehorses

ach meiske,wat weet je überhaubt met 15 jaar wat risico's zijn?
Ik denk dat een avondje stappen meer risico's met zich mee brengt dan met 2 getrainde paarden kunstjes doen!!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:45

niks zo leuk om te "spelen"met je paard!
Zoals Joyce2 al zei,dat schept een goede band!!!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:46

waar slaat die reactie nou weer op? :? ik weet met mijn 15 jaartjes heel goed wat risico's zijn.
zelf vaak genoeg met paard en al of onder een paard gelegen helaas, en geloof me dat dat niet heel fijn is.
en wie ben jij om hierover te oordelen? hoe kan jij nou weten dat is niet weet wat risico's zijn. Je kent me niet eens!
funnyhorses schreef:
Ik denk dat een avondje stappen meer risico's met zich mee brengt dan met 2 getrainde paarden kunstjes doen!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:50

funnyhorses schreef:
weet je wat niet eerlijk is voor een paard?
Komt ie.....................

*bla*

zal ik nog even doorgaan??????

Dusss als 't een erg is maar het ander nog erger mag je 't hebben over nog erger maar niet over erg?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:51

NicoleHorses schreef:
waar slaat die reactie nou weer op? :? ik weet met mijn 15 jaartjes heel goed wat risico's zijn.
zelf vaak genoeg met paard en al of onder een paard gelegen helaas, en geloof me dat dat niet heel fijn is.
en wie ben jij om hierover te oordelen? hoe kan jij nou weten dat is niet weet wat risico's zijn. Je kent me niet eens!
funnyhorses schreef:

jou reaktie zegt nu toch genoeg over het feit dat je nog zo jong bent!
Is niet erg hoor,goed dat je je mening geeft maar ooit zul je er anders over denken en een goede ruiter met een goede band met zn paard land niet zo vlug onder het paard hoor!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 22:57

Gaan jullie nu blijven herhalen ofzo? :+

Vind het nutteloos voor jullie om al die energie er in te blijven pompen. :+

Ik schat de gevaren van alles waar ik met bezig ben heel goed in en weet wat ik doe.
Wat ik al allemaal niet gehoord heb, dito dat cap gedoe, op straat rijden zonder zadel en hoofdstel.
Nu dit.
Man man man... wat een drukte over al die dingen.
Gevaar hier, gevaar daar.

Ik ga nooit dingen doen waar ik niet zeker van ben en niet te zouden lukken maar dat wil nog steeds niet doordringen.

Nuja, als jullie commentaar willen blijven geven, ga gerust jullie gang :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:59

muiske07 schreef:

Ik schat de gevaren van alles waar ik met bezig ben heel goed in en weet wat ik doe.
Wat ik al allemaal niet gehoord heb, dito dat cap gedoe, op straat rijden zonder zadel en hoofdstel.
Nu dit.

Ik ga nooit dingen doen waar ik niet zeker van ben en niet te zouden lukken maar dat wil nog steeds niet doordringen.

Je hebt gelijk hahaha
Maar was effe leuk om met die grietjes in discussie te gaan.
Hoe lang heb je erover gedaan om dat te kunnen wat je nu kunt?
Echt knap!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:00

funnyhorses; Ooooh, dus jij beweerd dat ik geen goede band heb gehad met mijn paarden?
Ja ik had en heb een hele goede band met ze! Nee, het kwam niet door gebrek aan vertrouwen/ een band hebben.
Dat slaat echt nergens op! paarden volgen nou eenmaal soms hun instinct.
En omdat mensen zo graag alles willen weten, ik heb een erg moeilijk paardje gehad die ook een moeilijk verleden heeft gehad. die was nou niet bepaald makkelijk handteerbaar. Ik had een hele goede band met hem alsnog had dit niks te maken met het feit dat ik heel wat smakkers heb gemaakt met hem.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:01

zucht...............................

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:02

grietjes? je voelt je wel heel wijs he ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:03

nog eens zucht

wel ontopic blijven he?

wist niet dat je je aangesproken voelde!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:07

:wow:
je praat toch de heletijd tegen mij of niet dan?
idd, ontopic blijven ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:08

Muiske07

ik wens je onwijs veel succes met je paarden!
Keep up the good spirit!!! +:)+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:18

Muiske, volgens mij kun je volgens vele hier beter níets meer doen,
dadelijk gaat het allemaal mis! _O-
(wat een gezanik zeg! :x )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:05

WildWings schreef:
Ik heb de rest van je post doorgelezen, waar haal je vandaan dat ik dat niet heb gedaan? Alleen ik vind ik de opmerking die ik quotte nogal onrealistisch, dat is alles wat ik zeg.

Kijk, ik zou het ook niet doen, een paard is me hoe dan ook te dierbaar. Maar dat is ieder zijn eigen mening, ik kijk het met gemengde gevoelens aan. Het is knap, straalt vertrouwen uit maar het kán misgaan. Het beste paard kan struikelen en verkeerd uitkomen en bovenop het liggende paard vallen.

Maar ik vind gewoon dat bokt soms zo hypocriet of zo krom is, want op veel paardenshows zie ik ook dingen waarvan ik denk.. dat kan misgaan (zoals iemand net de show van Pigeon beschreef), maar dat vinden de meesten dan weer 'knap' en 'mooi' ipv 'walgelijk' (wat ik echt een vreselijk sterk uitgedrukte rotterm vind). Of roepen "wat voegt dit toe" of "wat heeft het paard hieraan".. tja, wat voegt rijden toe? Het is allemaal voor onze lol, niet voor die van het dier, want als je 100% voor de lol van je dier koos stond hij toch echt met z'n kuddegenootjes op het weiland 24/7 en kwam je hooguit af en toe langs trutten als het echt moet, maar rijden of VD of wat dan ook doe je allemaal niet vanuit het oogpunt dat je je paard er zo'n groot plezier mee doet. Dat hij het niet erg vind of misschien 'leuk' vind volgens sommige is wat anders, dat is bijzaak. Maar je begint met rijden of wat dan ook omdat je er zélf plezier in hebt doorgaans.

Ik vind het ook niks in shows.
En grappig dat je het zegt, want het dikgedrukte is precies op mij van toepassing. En dat is miss niet 100% voor de lol van het dier, want ook beleef er plezier aan. En ja hoor ook ik heb heus wel eens dingen gedaan waarvan ik achteraf denk dat had ik beter niet kunnen doen maar dat heeft iedereen wel. :)

Ik heb niet zo'n probleem met het zogenaamde gevaar van deze 'oefening', daar heb ik het ook niet over (jammer dat dat de afgelopen pagina's wel 100x herhaald is) maar meer met het liggende paard. Misschien ben ik een van de weinigen die er de meerwaarde niet van ziet, maar goed...
Ik ben alleen benieuwd waarom de TS deze 'oefening' doet. Iets wat ik al heel vaak gevraagd heb en nog steeds geen antwoord op heb. Ik hoef de mening van de TS ook niet te veranderen maar ik hoop dat ze een keer antwoord kan geven op mijn vraag.

En zullen we het hier vriendelijk houden? Iedereen mag zijn eigen mening hebben.

@ funnyhorses: en hoe oud mag jij dan wel wezen? Leeftijd hoeft echt niet altijd iets te zeggen.... Aan het niveau van je reactie is je leeftijd niet af te zien als je werkelijkwaar en stuk ouder bent dan de rest hier! Alstjeblieft, verlaag je niet door te doen alsof jongere mensen achterlijk zijn. ;) Dat zegt namelijk veel meer over jou dan over hen!
Je bereikt een hoop meer in een discussie als je mensen met respect behandeld, en niet door ze 'grietjes' te noemen. Erg neerbuigend. :n

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:21

Weet je wat ik allemaal niet zo begrijp.

Dat iedereen hier zo ongelofelijk reageerd!!!
ik denk dat "iedereen" vind dat wat de TS doet erg knap is, ik ben er zeker van de de TS weet wat ze doet!
Maar dat er veel vallen over het feit, ze er met een paard over een ander paard wordt gesprongen..............

Gelukkig weet de TS waar ze het over heeft en wat ze doet,maar veel zien er nog gevaren!
Ik ben van mening, ook al vertrouw je je paard voor de volle 100% er altijd in een heeel klein hoekje iets zit waardoor het fout kan gaan.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:28

muiske07 schreef:

Nu dit.

Waarom krijg ik zo'n akelig gevoel dat dit, op een dag, een heel vreemde post zal zijn om te lezen, omdat er dan wél iets gruwelijk mis is gegaan?
Er praten veel mensen zo rond jou leeftijd op deze manier.... en helaas komen een heleboel mee op de koffie. Ik hoop echt dat dat in jou geval niet zal gebeuren, maar ik vind echt dat je té gemakkelijk doet over de risico's van je gedrag.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:31

Ziekelijk! Waarom zo'n groot risico nemen?

Jij kan nog zo zeker zijn en zoveel vertrouwen hebben, maar het zijn levende wezens waar je mee werkt.

Uit de grond van mijn hart, jij zou niet eens het recht mogen hebben een dier te houden.

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:02

Knap!
maar wel gevaarlijk...
;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:30

Fiffill schreef:
WildWings schreef:
Ik heb de rest van je post doorgelezen, waar haal je vandaan dat ik dat niet heb gedaan? Alleen ik vind ik de opmerking die ik quotte nogal onrealistisch, dat is alles wat ik zeg.

Kijk, ik zou het ook niet doen, een paard is me hoe dan ook te dierbaar. Maar dat is ieder zijn eigen mening, ik kijk het met gemengde gevoelens aan. Het is knap, straalt vertrouwen uit maar het kán misgaan. Het beste paard kan struikelen en verkeerd uitkomen en bovenop het liggende paard vallen.

Maar ik vind gewoon dat bokt soms zo hypocriet of zo krom is, want op veel paardenshows zie ik ook dingen waarvan ik denk.. dat kan misgaan (zoals iemand net de show van Pigeon beschreef), maar dat vinden de meesten dan weer 'knap' en 'mooi' ipv 'walgelijk' (wat ik echt een vreselijk sterk uitgedrukte rotterm vind). Of roepen "wat voegt dit toe" of "wat heeft het paard hieraan".. tja, wat voegt rijden toe? Het is allemaal voor onze lol, niet voor die van het dier, want als je 100% voor de lol van je dier koos stond hij toch echt met z'n kuddegenootjes op het weiland 24/7 en kwam je hooguit af en toe langs trutten als het echt moet, maar rijden of VD of wat dan ook doe je allemaal niet vanuit het oogpunt dat je je paard er zo'n groot plezier mee doet. Dat hij het niet erg vind of misschien 'leuk' vind volgens sommige is wat anders, dat is bijzaak. Maar je begint met rijden of wat dan ook omdat je er zélf plezier in hebt doorgaans.

Ik vind het ook niks in shows.
En grappig dat je het zegt, want het dikgedrukte is precies op mij van toepassing. En dat is miss niet 100% voor de lol van het dier, want ook beleef er plezier aan. En ja hoor ook ik heb heus wel eens dingen gedaan waarvan ik achteraf denk dat had ik beter niet kunnen doen maar dat heeft iedereen wel. :)

Ik heb niet zo'n probleem met het zogenaamde gevaar van deze 'oefening', daar heb ik het ook niet over (jammer dat dat de afgelopen pagina's wel 100x herhaald is) maar meer met het liggende paard. Misschien ben ik een van de weinigen die er de meerwaarde niet van ziet, maar goed...
Ik ben alleen benieuwd waarom de TS deze 'oefening' doet. Iets wat ik al heel vaak gevraagd heb en nog steeds geen antwoord op heb. Ik hoef de mening van de TS ook niet te veranderen maar ik hoop dat ze een keer antwoord kan geven op mijn vraag.

En zullen we het hier vriendelijk houden? Iedereen mag zijn eigen mening hebben.

@ funnyhorses: en hoe oud mag jij dan wel wezen? Leeftijd hoeft echt niet altijd iets te zeggen.... Aan het niveau van je reactie is je leeftijd niet af te zien als je werkelijkwaar en stuk ouder bent dan de rest hier! Alstjeblieft, verlaag je niet door te doen alsof jongere mensen achterlijk zijn. ;) Dat zegt namelijk veel meer over jou dan over hen!
Je bereikt een hoop meer in een discussie als je mensen met respect behandeld, en niet door ze 'grietjes' te noemen. Erg neerbuigend. :n

Doe de moeite om dan goed door te lezen en je zal een antwoord vinden, ik ga niet blijven herhalen omdat jullie dat ook doen :+