WildWings schreef:Ik heb de rest van je post doorgelezen, waar haal je vandaan dat ik dat niet heb gedaan? Alleen ik vind ik de opmerking die ik quotte nogal onrealistisch, dat is alles wat ik zeg.
Kijk, ik zou het ook niet doen, een paard is me hoe dan ook te dierbaar. Maar dat is ieder zijn eigen mening, ik kijk het met gemengde gevoelens aan. Het is knap, straalt vertrouwen uit maar het kán misgaan. Het beste paard kan struikelen en verkeerd uitkomen en bovenop het liggende paard vallen.
Maar ik vind gewoon dat bokt soms zo hypocriet of zo krom is, want op veel paardenshows zie ik ook dingen waarvan ik denk.. dat kan misgaan (zoals iemand net de show van Pigeon beschreef), maar dat vinden de meesten dan weer 'knap' en 'mooi' ipv 'walgelijk' (wat ik echt een vreselijk sterk uitgedrukte rotterm vind). Of roepen "wat voegt dit toe" of "wat heeft het paard hieraan".. tja, wat voegt rijden toe? Het is allemaal voor onze lol, niet voor die van het dier, want als je 100% voor de lol van je dier koos stond hij toch echt met z'n kuddegenootjes op het weiland 24/7 en kwam je hooguit af en toe langs trutten als het echt moet, maar rijden of VD of wat dan ook doe je allemaal niet vanuit het oogpunt dat je je paard er zo'n groot plezier mee doet. Dat hij het niet erg vind of misschien 'leuk' vind volgens sommige is wat anders, dat is bijzaak. Maar je begint met rijden of wat dan ook omdat je er zélf plezier in hebt doorgaans.
Ik vind het ook niks in shows.
En grappig dat je het zegt, want het dikgedrukte is precies op mij van toepassing. En dat is miss niet 100% voor de lol van het dier, want ook beleef er plezier aan. En ja hoor ook ik heb heus wel eens dingen gedaan waarvan ik achteraf denk dat had ik beter niet kunnen doen maar dat heeft iedereen wel.

Ik heb niet zo'n probleem met het zogenaamde gevaar van deze 'oefening', daar heb ik het ook niet over (jammer dat dat de afgelopen pagina's wel 100x herhaald is) maar meer met het liggende paard. Misschien ben ik een van de weinigen die er de meerwaarde niet van ziet, maar goed...
Ik ben alleen benieuwd waarom de TS deze 'oefening' doet. Iets wat ik al heel vaak gevraagd heb en nog steeds geen antwoord op heb. Ik hoef de mening van de TS ook niet te veranderen maar ik hoop dat ze een keer antwoord kan geven op mijn vraag.
En zullen we het hier vriendelijk houden? Iedereen mag zijn eigen mening hebben.
@ funnyhorses: en hoe oud mag jij dan wel wezen? Leeftijd hoeft echt niet altijd iets te zeggen.... Aan het niveau van je reactie is je leeftijd niet af te zien als je werkelijkwaar en stuk ouder bent dan de rest hier! Alstjeblieft, verlaag je niet door te doen alsof jongere mensen achterlijk zijn.

Dat zegt namelijk veel meer over jou dan over hen!
Je bereikt een hoop meer in een discussie als je mensen met respect behandeld, en niet door ze 'grietjes' te noemen. Erg neerbuigend.