Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:35

nou ik bedoel als je je been over hem heen zwaait dat je hem per ongeluk een schop geeft
snap dat ie daar niet dood aan gaat hoor ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:38

kan ik ook! :+
alleen is het dan per ongeluk en ziet het er niet zo soepel uit! _O- _O- _O- :+

ik vind het wel sjiek uitzien en zie geen rede om negatief te reageren.
Doe het maar eens!!!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:18

orienta schreef:
nou ik bedoel als je je been over hem heen zwaait dat je hem per ongeluk een schop geeft
snap dat ie daar niet dood aan gaat hoor ;)

Dat had ik heel inbegin toen ik voltige deed wel meermaals voor :+

Zippo en Sioux hebben daar nooit wat opgedaan.
Sioux kon wel eens een bok geven, in het begin dat ik op zijn kont zat :+

Maar dat was het eigenlijk zo een beetje.

Vind voltige vooral leuk, versterkt het vertrouwen in jezelf, in je paard en ook van het paard in jou.
Als ze zulke dingen toelaten dan laten ze haast alles toe en vinden ze haast alles normaal.

Het is meer dan enkel de kick, het is gewoon genieten en ontspannend.
Bovendien is het voor het paard ook ontspannend dat ze alles mogen geven zonder keurig te moeten lopen.
Dat je weet dat ze je telkens veilig aan de overkant brengen vind ik de max.

orienta

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:21

tuurlijk is ook gaaf gezicht en je moet wel een beetje wederzijds vertrouwen hebben inderdaad!

al nieuwe trucs in gedachten? dan verwacht ik wel een filmpje haha

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:22

orienta schreef:
tuurlijk is ook gaaf gezicht en je moet wel een beetje wederzijds vertrouwen hebben inderdaad!

Ik ben bezig aan een nieuwe film maar eer ik voldoende beeldmateriaal heb en de juiste locaties tegenkom kan dat nog wel een paar maandjes duren :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:26

muiske07 schreef:
orienta schreef:

Ik ben bezig aan een nieuwe film maar eer ik voldoende beeldmateriaal heb en de juiste locaties tegenkom kan dat nog wel een paar maandjes duren :P

hmm dus nog even afwachten
ben benieuwd

wel voltige he? toch geen over mekaar springende paarden? ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:30

Ik vind dat je best groot oogt ivm het paard en daar komt nogal wat gewicht op hem te staan met het voltige rijden. Als je nou heel klein en licht bent vind ik het een veel vriendelijker beeld. En over een ander paard springen? De beste springruiters raken regelmatig een balkje aan, straks is het dan je paard. Een beetje veel gevraagd om dit van je paard te eisen vind ik.

Daaraan wil ik toevoegen dat de foto's in je profiel weer een heel leuk rijbeeld geven. Ik zou je daaraan vast houden en daar lekker mee doorgaan, dat voelt ook vrij en gaaf toch?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:36

orienta schreef:

hmm dus nog even afwachten
ben benieuwd

wel voltige he? toch geen over mekaar springende paarden? ;)

Dat zal er waarschijnlijk ook wel inzitten, ook niet enkel voltige.
Vrijheidsdressuur in het algemeen in combinatie met spelen vanop de grond, gewone klassieke dressuur wil ik erin hebben, deels reining, springen, wandelingen met neckrope, eum jah, beetje vanalles dus :+

Ben nog bezig met de kledij, wil het allemaal wat sprookjesachtig hebben :D
amuseer me daarmee, fotografie is een grote hobby van mij.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:41

TS; wij allemaal vragen jou wat jij zou doen wanneer je paard gewond raakt aan dit soort stunts, telkens draai jij er omheen door te zeggen dat ze dat bij crossen endergelijke ook niet doen.
wij vragen het aan jou dus niet waarom ze het niet bij die crossen doen. overigens met crossen springen mensen namelijk niet over elkaar + elkaars paard heen. ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:43

oke nou ben benieuwd wat je er van gaat maken!
je kan uiteraard wel weer een reactie van mij verwachten dan ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:48

NicoleHorses schreef:
TS; wij allemaal vragen jou wat jij zou doen wanneer je paard gewond raakt aan dit soort stunts, telkens draai jij er omheen door te zeggen dat ze dat bij crossen endergelijke ook niet doen.
wij vragen het aan jou dus niet waarom ze het niet bij die crossen doen. overigens met crossen springen mensen namelijk niet over elkaar + elkaars paard heen. ;)

En ik heb al geantwoord dat dit niet zal voorvallen ;)

Dus blijf er dan ook niet over zagen^^

Als je op cross of op jumping gaat, hoe kun je dan zeker zijn dat je niets tegenkomt?
Je weet toch met wat je bezig bent neem ik aan???
Wel ik ook! ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:08

TS; hoe weet je nou dat dit niet gebeuren gaat? óók jouw paarden zijn niet perfect en die springen echt wel weg als ze het niet zullen vertrouwen volgen ze hun instinct wel ;) ook komt ieder paard wel eens niet uit..
Nogmaals, bij cross of jumping spring je niet over paarden. ik vind dat je hindernissen en boomstammen springen niet kunt vergelijken met over een paard en een mens heen springen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:11

in elke tak van de paardesport zijn risico's
Vraag me af waarom hier zo "heftig" door sommigen word gereageerd?
Als je je dieren kent en goed daarvoor heb getraint,want het zijn tenslotte kunstjes, dan is er toch niks mis mee?
Ik wou dat ik dat kon zo zwierend en zwaaiend aan mn paard bungelen,wow.
Maar ik denk dat ik dan met een ongewilde dubbele flikflak plat op mn rug zou landen!!!(das natuurlijk ook een kunst :+ )

en ik weet zeker dat de dieren zich niet zullen raken hoor,ook die hebben ogen in hun kop!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:13

levensgevaarlijk :n

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:14

xxriiannee schreef:

achwat!
een flinke galop door het bos is ook niet zonder gevaren!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:15

Ja, maar springen over mens en paard vind ik toch echt te ver gaan ;)
en ookal ken je je dier nog neemt niet weg dat die nog wel is verkeerd zou kunnen uitkomen ofzo.
en ik had het hier niet over dat voltige.
ze mogen wel ogen in hun kop hebben, maar dat staat los dat een paard nog wel is een balkje (in dit geval hoofd :+) eraf zou kunnen tikken, of niet goed uit komen, weigering, of verkeerde afzet ipv op de grond op de TS haar rug of op dat van haar paard.
zou niet heel fijn zijn lijkt mij :(:)

funnyhorses schreef:
in elke tak van de paardesport zijn risico's
Vraag me af waarom hier zo "heftig" door sommigen word gereageerd?
Als je je dieren kent en goed daarvoor heb getraint,want het zijn tenslotte kunstjes, dan is er toch niks mis mee?
Ik wou dat ik dat kon zo zwierend en zwaaiend aan mn paard bungelen,wow.
Maar ik denk dat ik dan met een ongewilde dubbele flikflak plat op mn rug zou landen!!!(das natuurlijk ook een kunst :+ )

en ik weet zeker dat de dieren zich niet zullen raken hoor,ook die hebben ogen in hun kop!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:15

23140719348 keer veiliger als over levende wezens heen springen ;) (meestal :=)
funnyhorses schreef:
xxriiannee schreef:

achwat!
een flinke galop door het bos is ook niet zonder gevaren!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:17

hoe hoog is de buik van het paard?50cm?
Kom op joh,en ze komt ook niet met een schweinetempo erop af gereden!
Barrel race is ook link maar word toch ook gedaan?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:18

Een paard heeft ogen in z'n kop ja en er zal nooit wat gebeuren als je vertrouwen hebt en weet waar je mee bezig bent.

Ik heb een keer een paard over een zeer kundige ruiter zien denderen. Superlief paard, gezond, bomproof, absoluut te vertrouwen, zou nooit BEWUST een vlieg kwaad doen. Alleen jammer dat ze tijdens de galop schrok van iets dat ze totaal niet zag aankomen, ze zette als reactie daarop haar been verkeerd neer, zakt een stuk door haar voorhand en de ruiter vliegt over de hals en landt op de bodem voor het paard. Ze zaten in galop en het paard had vrij veel gang waardoor ze nergens anders heen kan, ze MOEST haar been wel neerzetten op de hoofd van de ruiter die gelukkig een cap droeg. Paard he-le-maal van slag, was ook absoluut niet de bedoeling om haar ruiter pijn te doen.

Een ongeluk is meestal niet bewust, anders zou het geen ongeluk zijn.

Risico inschatting is imo een heel belangrijk iets als paardeneigenaar, dat je jezelf een beetje in gevaar brengt weet je, imo hoef je een ander paard niet onnodig in extra gevaar te brengen.

Zo'n paard hoeft maar te schrikken en omhoog te komen op het moment dat het paard erover heen vliegt, en je bent een flinke dierenartsrekening en een trauma rijker, als je mazzel hebt.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:21

wat boeit dat nou.
de laatste sprong over het paard heen kwam trouwens nog maar net uit.
dit had ook anders kunnen doen.
en dit gaat niet over Barrel race of iets ;)
funnyhorses schreef:
hoe hoog is de buik van het paard?50cm?
Kom op joh,en ze komt ook niet met een schweinetempo erop af gereden!
Barrel race is ook link maar word toch ook gedaan?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:22

zoals ik al zei..............elke tak zijn risico's!
Waarom nu de ts word afgerekend vind ik niet eerlijk,eraf donderen kan altijd of je nu in de dressuur rijd of cross rijd.
als je zo bang bent voor eventuele risico's moet je maar beter niet op een paard gaan zitten.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:24

Tuurlijk zitten er overal risico's aan vast.
Maar de meeste ruiters dragen daarvoor caps, bodyprotectors en andere beschermdingen :)
imo is over levende wezens heen springen een veel groter risico dan over een hindernis.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:28

Ik ben niet bang voor gevolgen voor de ruiter, dat moet ze zelf weten. Zo'n paard heeft dusdanig veel vertrouwen in z'n eigenaar dat ze er vanuit gaan dat ze niet doet wat ze potentieel kan schaden. Dit vind ik gewoon niet eerlijk tegenover de paarden. De 10x dat het goed gaat is het leuk, de ene keer dat het finaal fout gaat niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:30

ja ja ......................................kon je het maar he?!

*Muiske ik vind het echt super hoe je dat allemaal doet,heb net even in je profiel gespiekt en jeetje ik doe je dat voor mn langzalzeleve niet na!
Jij bent echt een goede ruiter!!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:35

Ik snap inderdaad niet waarom mensen hier zo gruwelijk overdreven reageren. TS weet wat het risico is, net zo goed als elk ander weet welk risico hij of zij loopt met het beoefenen van hun tak van de paardensport. Alleen omdat TS iets beoefend wat in andermans ogen "vreemd" is, zou het levensgevaarlijk zijn en zielig voor het paard! Als veel meer mensen dit zouden doen, zou het meer als normaal gezien worden, maar helaas hebben maar weinig mensen zo'n goede band met hun paard!

Begrijp me niet verkeerd, niet elke leek zou dit moeten doen, maar TS heeft goed getraind en weet blijkbaar goed wat ze doet, dus waarom niet?