Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:49

Ik ga niet naar circussen en de eerste en laatste paardenshow die ik heb gezien was bijna 5 jaar geleden. Da's ook gewoon niks voor mij, ben ik onhypocriet genoeg? Tevens rij ik mijn paard zo zonder hoofdstel en zonder zadel weg, ik doe alles met haar, tot ik de grens bereik van het in mijn ogen onverantwoordelijke en dan stop ik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:49

Ik vind het super knap dat je dit kan met je paard TS, petje af! Ik snap dat mensen het eng vinden, maar als jij dit vertrouwen in je paardjes hebt en jou paardjes in jou, vind ik dat geweldig!

Ik kan me niet indenken dat iemand zijn eigen paarden in levensgevaar brengt, alleen om een trucje te laten zien, TS zegt al vanaf mei bezig te zijn met trainen hiervoor. Dat laat dus ook wel zien dat ze niet ondoordacht bezig is gegaan!

Tuurlijk neem je een risico, maar overal zit een risico aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:51

orienta schreef:
ik geef gewoon me mening russel!
ik voel me beslist niet aangesproken want ik vind het gewoon gevaarlijk wat TS doet en dat weet ze ook!
en ik vergelijk me zelf ook niet met hoe jij het noemt in de krul trekkende dressuurruiters

Nee, de knik achter de oren of bij de 3e halswervel? Check je eigen profiel..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:53

Akkoord dat elk hun mening heeft.

Meningen mogen gezegd worden.
Al van vooraf dat ik dit gepost heb had ik al zo een idee wat de reacties konden zijn :+

Maar waarom mag mijn mening niet tellen over datgene wat ik doe met mijn paarden?
Ik tracht uit te leggen en op de vragen te beantwoorden maar die tellen niet...
Enkel de gedachten en meningen hoe de meeste het hier voorhebben tellen en enkel die zijn juist. ^^

Denk of redeneer je anders, handel je anders dan ben je direct afgeschreven en doe je gevaarlijke werken.

Moet m'n alles blijven herhalen?
En waarom?
Ik zie hier het nut niet van in.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:54

waarom val jij mij persoonlijk aan?
vind het knap dat jij vanaf 1 foto kan zien hoe mijn rijstijl is en hoe mijn paard doorgaans loopt!
ik wil je met alle liefde mijn procollen opsturen dan kan jij daarop het commentaar van de jury lezen daar zul je alleen maar positief commentaar opzien hoe ik mijn paard voorstel op wedstrijd betreft halsgebruik en rijstijl

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:55

joyce2 schreef:
Ik vind het super knap dat je dit kan met je paard TS, petje af! Ik snap dat mensen het eng vinden, maar als jij dit vertrouwen in je paardjes hebt en jou paardjes in jou, vind ik dat geweldig!

Ik kan me niet indenken dat iemand zijn eigen paarden in levensgevaar brengt, alleen om een trucje te laten zien, TS zegt al vanaf mei bezig te zijn met trainen hiervoor. Dat laat dus ook wel zien dat ze niet ondoordacht bezig is gegaan!

Tuurlijk neem je een risico, maar overal zit een risico aan...

Dat tracht ik al zo lang duidelijk te maken maar wil blijkbaar niet doordringen bij de meeste hier.

Eindelijk iemand die het snapt :+

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:56

Jou mening tel absolut wel !

Als jij hier door mee gaat, prima hoor !

Maar ik vind het te gevaarlijk, en heb je er aan gedacht dat het paard die licht gewond kan raken ?

Daar wijs ik je op,
Je weet altijd als je een topic oppent dat je zulke reachties krijgen.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:57

Ik zag het filmpje en was erg onder de indruk..... de 13 pagina's met reacties heb ik niet doorgelezen dus misschien een dubbele reactie van mijn kant of een schop tegen iemand's scheen.
Ik vind het heel knap wat jullie kunnen met de paarden. En dan die voltige.... pffff, ik vind het elke x alweer een hele prestatie dat ik gewoon op kan stappen laat staan dat ik dat ook nog doe met een dubbele schroef!!!! Leuk om te zien dat jullie zoveel lol met elkaar hebben. Volgens mij getuigt dit toch wel van onvoorwaardelijk vertrouwen, ik wou dat ik zo ver was met mijn paardje.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:58

orienta schreef:
waarom val jij mij persoonlijk aan?
vind het knap dat jij vanaf 1 foto kan zien hoe mijn rijstijl is en hoe mijn paard doorgaans loopt!
ik wil je met alle liefde mijn procollen opsturen dan kan jij daarop het commentaar van de jury lezen daar zul je alleen maar positief commentaar opzien hoe ik mijn paard voorstel op wedstrijd betreft halsgebruik en rijstijl

Ik heb niets tegen Anky dus wat ik ga zeggen is niet op haar persoonlijk maar zij krijgt toch ook veel goede punten van de jury?
Anders zou ze nooit zo hoog staan.

Maar als ik dan op youtube kom en mensen sturen me filmpjes door van haar en ik zie een paard in een knik tot tegen zijn borstkast.
Dan is dat niet mooi.
Maar tegenwoordig wil de jury het nu eenmaal zo zien denk ik dan.
Tenkoste van het paard heb ik zo de indruk.

Dus de commentaar van de jury laat me koud eerlijk gezegd...

Nu kan je afkomen, het is een momentopname.
Akkoord als deze een seconde duurt maar als het tien minuten aan een stuk of langer duurt noem ik dat geen momentopname.

Bij deze is dit geen aanval naar jou toe maar gewoon ff verduidelijken van de jury gasten ;)

Ik ken iemand dat een fantastisch jurylid was maar nu al reeds 60jaar is.
Zij keek vooral naar de harmonie tussen paard en ruiter.

Ze vertelde me ook mensen met een perfecte technische piaffe kon ze nog een 4 geven omdat ze het machine werk vond...

Nakisha

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:00

Ik word hier niet blij van....
Ik vind het ook te gevaarlijk, wat hier gebeurd.

Het is fijn dat er zo'n vertrouwensband tussen jou en de paarden is, maar dat betekend niet dat je dan grenzen hoeft op te zoeken. Dat vind ik nl. misbruik maken van dat bijzondere vertrouwen.
Ik vind dit persoonlijk gewoon te ver gaan. ALS dit misgaat, zijn de gevolgen dusdanig heftig dat ik er niet aan durf te denken....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:01

ik heb het niet tegen jou schat maar tegen russel ;)
maar voor het geval dat al duidelijk was

als meerdere juryleden mij een postieve beoordeling geven op mijn rijstijl op wedstrijd geven
mag ik toch aannemen dat ik niet slecht bezig ben ;)

daarom vind ik heel knap als Russel vanaf 1 foto kan beoordelen dat mijn paard verkeerd qua
halshouding loopt daar hou ik niet zo van ;)

ik heb trouwens toch een vraagje of die voltige als dat mag ;)
ben je nog nooit gevallen? want het gaat wel kneiterhard

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:03

Wat een ge-z*ik om niks eigenlijk.
Het is knap dat de TS het heeft gedaan en alles is goed gegaan dus wáár maak je je druk om?
De TS zal waarschijnlijk ook wel hebben bedacht wat de consequenties kunnen zijn van dit.
Maar sorry, ik vind dat gezeur een beetje dom.. Ik bedoel, dan kan je wel iedereen gaan bekritiseren die over iets heen springt =S.. Pure zinloosheid dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:03

Kijk weer zo een respectvol bericht, over persoonlijk worden.

Weet je als jij niet ziet dat je foto in je profiel een valse knik is, tja jammer dan. Verkeerde foto dan maar??

Ik denk dat jij het rijden van TS ver onderschat en dat zij heel goed weet wat zij met haar paarden doet, dat zij het Lwedstrijdfestijn al jaren voorbij is, dat dat kinderspel voor haar is.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:04

orienta schreef:
Citaat:
Ik weet waar ik met bezig ben en zou geen dingen doen als ik wist dat het niet mogelijk of te gevaarlijk is.

Dat kan je wel leuk zeggen maar als het springende paard verkeerd uitkomt of het liggende paard springt ineens op dan is het niet meer zo leuk en ongevaarlijk!
Dat heb niks met gewoon springen te maken ik heb nog nooit een hindernis omhoog zien springen en vind dit erg gevaarlijk,vooral voor het liggende paard!

En wat nou als dat paard ineens opstaat terwijl de ander springt?
Paarden zijn geen speelgoed maar levende dieren.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:06

russel schreef:

Weet je als jij niet ziet dat je foto in je profiel een valse knik is, tja jammer dan. Verkeerde foto dan maar??

Ik denk dat jij het rijden van TS ver onderschat en dat zij heel goed weet wat zij met haar paarden doet, dat zij het Lwedstrijdfestijn al jaren voorbij is, dat dat kinderspel voor haar is.

wat zit je nou steeds over respectvol je word toch ook persoonlijk?
het gaat hier toch om het topic van TS en niet over mijn rijden? ik heb gewoon willekeurig een foto in mijn profiel gezet

ik zeg ook niet TS niet kan rijden? en wie ben jij om te beoordelen hoe ik rijd? heb je ooit hier een HAW of ITP topic van mij gezien? weet je hoelang ik met paarden bezig ben? wat mijn ervaring hier in is? nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:07

orienta schreef:
russel schreef:

wat zit je nou steeds over respectvol je word toch ook persoonlijk?
het gaat hier toch om het topic van TS en niet over mijn rijden? ik heb gewoon willekeurig een foto in mijn profiel gezet

ik zeg ook niet TS niet kan rijden? en wie ben jij om te beoordelen hoe ik rijd? heb je ooit hier een HAW of ITP topic van mij gezien? weet je hoelang ik met paarden bezig ben? wat mijn ervaring hier in is? nee

:D Dat is het enige wat ik er nog op kan zeggen. De bekende balk in de ogen, zal ik dan maar zeggen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:07

orienta schreef:
ik heb het niet tegen jou schat maar tegen russel ;)
maar voor het geval dat al duidelijk was

als meerdere juryleden mij een postieve beoordeling geven op mijn rijstijl op wedstrijd geven
mag ik toch aannemen dat ik niet slecht bezig ben ;)

daarom vind ik heel knap als Russel vanaf 1 foto kan beoordelen dat mijn paard verkeerd qua
halshouding loopt daar hou ik niet zo van ;)

ik heb trouwens toch een vraagje of die voltige als dat mag ;)
ben je nog nooit gevallen? want het gaat wel kneiterhard

Ok my darling! :D

Ik ga niet eens zeggen of je slecht of goed bezig bent want dat weet ik niet.

Ik heb een film gezien van vroeger, zo een 30jaar terug.
Toen een paard nog net iets voor de loodlijn mocht lopen en die ook grand prix liep en persoonlijk ik veel meer van houd dan de dressuur de dag van vandaag.
Waar ik echt van kan walgen en echt misselijk van wordt.
Paarden krijgen er hoofdpijn van van zo diep te lopen.

Dus ik denk dat de jury ook graag eens verandering inbrengt en het anders wil zien?
Als alle paarden in een diepe gekrulde hals moeten lopen dan gaan ze dat idd allemaal mooi vinden neem ik aan.

Maar dit is niet persoonlijk naar iemand bedoelt hoor.
Het is gewoon wat ik eruit op maak.

Je vraag over voltige:

Wat bedoel je precies met vallen?
Als ik rechtsta in galop op hem en hij gaat eens scheef kan ik er wel afspringen maar dat is niet echt vallen neem ik aan?
Bij al de andere figuren nog nooit op mijn bakkes gegaan.

Voltige is immers veel minder gevaarlijk dan het rijden zelf en valles is zo goed als uitgesloten.
Klinkt mss ook raar en volgens velen zal dit dan ook weer niet kloppen wat ik zeg maar het datgene wat ik zie en zelf ondervonden heb.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:10

ik ben absoluut ook voorstander van paarden die nog iets voor de loodlijn lopen ben ik met je eens!

Nou ik bedoel als je op ze kop naast hem hangt bijvoorbeeld enzo? je moet toch behoorlijk wat kracht in je armen hebben neem ik aan? ik ben niet zon voltige expert hoor daar niet van!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:10

russel schreef:

Weet niet welk niveau ik zit eerlijk gezegd, doe namelijk geen wedstrijden en heb daar geen zicht over.

appuyés, travers, renvers, schouders, enkelvoudige wissels en quart pirouettes doe ik met Zippo reeds.
Veel stelt dat nog niet voor, ik weet dat maar doen ons best om hogerop te geraken maar zit absoluut geen druk achter.
Wedstrijden spelen toch geen rol.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:12

Heel erg gevaarlijk!

Maar wel vet gaaf!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:13

orienta schreef:
ik ben absoluut ook voorstander van paarden die nog iets voor de loodlijn lopen ben ik met je eens!

Nou ik bedoel als je op ze kop naast hem hangt bijvoorbeeld enzo? je moet toch behoorlijk wat kracht in je armen hebben neem ik aan? ik ben niet zon voltige expert hoor daar niet van!

Baneen, dat is gewoon je lichaam opspannen en opgespannen houden, niets moeilijks aan hoor :+

De andere oefeningen zoals doubles, viretournes, roulette en dergelijke zijn veel moeilijker (over paard springen, etc...)
Je moet de kracht hebben en dus niet lening zijn, ook telkens hun galopsprongen aanvoelen en meezijn.
Als je mist lig je het zand binnen :+

Maar vallen is dat niet want je spring erover en land met je voeten op de grond, alleen van de snelheid kan je dan wel voorover vallen maar erg is dat niet.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:17

niks moeilijks aan zegt ze haha
nou ik zie mezelf dat nog niet doen hoor ;)

heb je het jezelf aangeleerd?
ik vind dit namelijk nogal wat anders dan met een paardje aan een lijntje in draf een beetje een vlaggetje enzo doen ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:22

orienta schreef:
niks moeilijks aan zegt ze haha
nou ik zie mezelf dat nog niet doen hoor ;)

heb je het jezelf aangeleerd?
ik vind dit namelijk nogal wat anders dan met een paardje aan een lijntje in draf een beetje een vlaggetje enzo doen ;)

De figuren heb ik geleerd van mijn vriend.
Maar heb het wel mijn paardje zelf aangeleerd en ' t ja... echt veel "leren" kun je er niet aandoen.
De figuren voorgeschoteld gekregen, weten waar je je moet aan vasthangen, hoe je je handen moet zetten en de rest is aan jou he.
Zelf beginnen trainen want daar komt het op neer.
Veel oefenen en zelf trainen.
Kan je ook niet leren van een ander, ze kunnen je wel eens de figuren voortonen maar dan is het volledig aan jou hé.

Dus heb ik samen met Zip geleerd, alweer iets ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:31

het ziet er zo ingewikkeld uit :')
en dat paard dat blijft zo braaf in een rechte lijn in galop
heb je nooit is dan dat je het paard per ongeluk "verkeerd" raakt? springt ie dan niet opzij?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:33

orienta schreef:
het ziet er zo ingewikkeld uit :')
en dat paard dat blijft zo braaf in een rechte lijn in galop
heb je nooit is dan dat je het paard per ongeluk "verkeerd" raakt? springt ie dan niet opzij?

Wat bedoel je met verkeerd raken?

Heb nog nooit wat voor gehad met hen in de voltige eerlijk gezegd.