Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:31

muiske07 schreef:
Lisetjee schreef:
Ik heb echt bewonderingen voor je wat je allemaal doet en kunt ! :j
Maar over een liggend paard heen springen gaat voor mij toch echt wel te ver. Wat als het paard verkeert uit komt. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar ik weet van me zelf dat ik dit nooit van me leven zou doen, tegen het andere dier of. Sorry maar ik kan het echt niet. Over de stomste balkjes kan een paard vallen.. Maar over een paard heen ?

Wat doe je als de andere paard gewond is ?
Wat doe je als het paard waarmee je springt valt ?
Of niet uit komt ?

Geef daar dan eens antwoord op ;)

Ps : De rest van het filmpje ziet er echt geweldig uit ! Knap dat je zoiets durft !!
Super!

Lol, wat een fantasie en verbeelding ;)

Moest Zip slecht springen en een angst of onzekerheid hebben om te springen zou ik eerst en vooral aan zo iets nooit beginnen.

Bovendien weet ik gewoon zeker dat hij niet zal vallen en ook dat hij hem niet zal raken.
Dat voel en weet ik gewoon van hem.

Waarom fantasie en verbeelding ?

En elk paard kan toch niet op het laast niet uit kopen of struikelen etc etc.. ? Of ben ik nou toch zo dom of wat ? :?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:32

Ik vind het super!
Wat een vertrouwen zeg.
Petje af.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:32

Nee, haar paarden zijn zo geweldig, die doen dat niet! :j SNAP DAT DAN! :+
TS; je hebt inderdaad geweldige paarden maar zelfs de beste struikelen weleens!
Laatst bijgewerkt door Captain op 14-11-09 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:33

Zo als zoveel paarden die hoog in de sport mee doen ;) , idd niet elk paard is er geschikt voor, de mijne bv...en vele van jullie sportpownies niet...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:35

russel schreef:
Helemaal mee eens, een paard weet exact waar hij zijn benen zet, een oerinstinct. Zo op de milimeter dat een paard kan mikken als hij wil trappen..zo ook als hij ergens loopt.

Dat vind ik nou het paard als een machine beschouwen!

Paarden zijn levend, ze kunnen ergens van schrikken, ze kunnen hun beentjes verkeerd neerzetten, ze kunnen de bodem verkeerd inschatten door bijvoorbeeld een schaduw of een zachte plek.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:36

Lisetjee schreef:
Ik heb echt bewonderingen voor je wat je allemaal doet en kunt ! :j
Maar over een liggend paard heen springen gaat voor mij toch echt wel te ver. Wat als het paard verkeert uit komt. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar ik weet van me zelf dat ik dit nooit van me leven zou doen, tegen het andere dier of. Sorry maar ik kan het echt niet. Over de stomste balkjes kan een paard vallen.. Maar over een paard heen ?

Wat doe je als de andere paard gewond is ?
Wat doe je als het paard waarmee je springt valt ?
Of niet uit komt ?

Geef daar dan eens antwoord op ;)

Ps : De rest van het filmpje ziet er echt geweldig uit ! Knap dat je zoiets durft !!
Super!

Lol, wat een fantasie en verbeelding ;)

Moest Zip slecht springen en een angst of onzekerheid hebben om te springen zou ik eerst en vooral aan zo iets nooit beginnen.

Bovendien weet ik gewoon zeker dat hij niet zal vallen en ook dat hij hem niet zal raken.
Dat voel en weet ik gewoon van hem.

Waarom fantasie en verbeelding ?

En elk paard kan toch niet op het laast niet uit kopen of struikelen etc etc.. ? Of ben ik nou toch zo dom of wat ? :?

Ik vind het gewoon grappig dat m'n dit nooit bij cross of jumping gesteld kan worden.
Omdat het een paard is gaat er weer vanalles door de mensen hun hoofd heen die ik soms sterk overdreven vind...
Ik spreek niet enkel op mijn topic hier.;)
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 14-11-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:36

Hannah_Menno schreef:
Nee, haar paarden zijn zo geweldig, die doen dat niet! :j SNAP DAT DAN!

_O- Genade hoor, ik wist niet daat haar paarden zo geweldig waren _O-

Idd ik ga ook met Authentic :j

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:37

Lisetjee schreef:
Hannah_Menno schreef:
Nee, haar paarden zijn zo geweldig, die doen dat niet! :j SNAP DAT DAN!

_O- Genade hoor, ik wist niet daat haar paarden zo geweldig waren _O-

Idd ik ga ook met Authentic :j

Ja, ik vind mijn paarden geweldig, mag dat dan niet?

Elke ruiter vindt dat toch van zijn paard?
Of moet ik gaan zeggen ik heb de stomste paarden die ik maar kon wensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:38

Authentic schreef:
russel schreef:
Helemaal mee eens, een paard weet exact waar hij zijn benen zet, een oerinstinct. Zo op de milimeter dat een paard kan mikken als hij wil trappen..zo ook als hij ergens loopt.

Dat vind ik nou het paard als een machine beschouwen!

Paarden zijn levend, ze kunnen ergens van schrikken, ze kunnen hun beentjes verkeerd neerzetten, ze kunnen de bodem verkeerd inschatten door bijvoorbeeld een schaduw of een zachte plek.

niks machine, je onderschat het wezen paard. Maar dat doen er meer hoor, die hun paarden met bandages, onderlappen, en springschoenen op een postzegeltje zetten, stel dat ze een vreugde bokje maken en meteen kreupel worden. Die zien niet dat een paard heel goed weet hoe hij zijn benen neerzet. Maar idd als die ijzers er cmters ver uit moeten steken omdat men denkt dat die paarden zonder dergelijk beslag ook niet kunnen lopen, moet je beschermen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:38

Het gaat er niet om dat jou paarden niet geweldig zijn want iedereen vind zijn eigen paarden natuurlijk geweldig! :D
Het gaat erom dat jij zegt dat je paard nooit zal struikelen.. Maar zeg nooit nooit! ;)

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:39

Tuurlijk mag dat..
Ik vind dat ook van mij paarden, maar springen over een levend dier ? Sorry ik kan het niet hoor. :n

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:40

elk paard kan schrikken, struikelen en noem maar op.
Dat kan ook tijdens het springen, dressuren, bosritje ofzo gebeuren.
Als je langs de weg rijd, denk je toch ook niet ow, straks struikelt die en liggen we onder een auto!
Misschien een stom voorbeeld, maar heb respect voor wat ze doet met haar paarden.

Een ongelukje zit in een klein hoekje en kan overal gebeuren.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:40

Volgens mij komt het er gewoon op neer dat iedereen hier dubbel en dwars alleen maar gevaren van ziet terwijl het met het springen nét zo goed
fout kan gaan, of met dressuur of cross! Iets wat onbekend is vind men méteen eng, dat hoeft nog niet te zeggen
dat het ook meteen slecht is! :/

Daarbij, ieder paard kan inderdaad een keer iets verkeerds doen, maar als we zo gaan denken dan zou ik zeggen 'weg met de paarden'
dadelijk vallen we nog met z'n 2en!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:41

Verder vind ik dat dit topic hele nare en super jaloerse opmerkingen bevat. Omdat ik TS haar topic niet lam wil leggen, tem ik niet, maar bah wat een middelmatige klunsen van amazones zijn jullie om zo neer te sabelen van iemand die lef heeft en haar paarden weet op te leiden tot iets, ipv die valse knikken op de zoveelste eeuwige L1 wedstrijd...

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:41

Ik kan dat niet omschrijven maar ik voel gewoon aan wanneer iets zou lukken of niet.
Tot nu toe heeft dat gevoel me nog nooit belogen en ik hou daar ook aan vast.

Af en toe gaan we op jumping of cross voor het plezier.
Zip springt immers heel graag.

Maar als ik voel op voorhand als ik opsta en bij hen ben dat het niets zal worden of dat het de dag niet is dan vertrek ik ook niet eens op jumping ;)
Dan ga ik ook niets doen waar ik van denk niet te lukken op dat moment.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 14-11-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:42

NHevaVD schreef:
Volgens mij komt het er gewoon op neer dat iedereen hier dubbel en dwars alleen maar gevaren van ziet terwijl het met het springen nét zo goed
fout kan gaan, of met dressuur of cross! Iets wat onbekend is vind men méteen eng, dat hoeft nog niet te zeggen
dat het ook meteen slecht is! :/

Daarbij, ieder paard kan inderdaad een keer iets verkeerds doen, maar als we zo gaan denken dan zou ik zeggen 'weg met de paarden'

Ja daar heb je gelijk in, maar als je er een ander paard mee gewond raak, dan kies ik er voor om het niet te doen hoor!

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:43

russel schreef:
Verder vind ik dat dit topic hele nare en super jaloerse opmerkingen bevat. Omdat ik TS haar topic niet lam wil leggen, tem ik niet, maar bah wat een middelmatige klunsen van amazones zijn jullie om zo neer te sabelen van iemand die lef heeft en haar paarden weet op te leiden tot iets, ipv die valse knikken op de zoveelste eeuwige L1 wedstrijd...

Jaloers sorry hoor ?!
Ik vind het onwijs knap wat ze allemaal kan diepe respect !

Maar springen of een paard. :n

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:44

haha Russel wat sla jij volledig de plank mis!
denk je nou echt dat al die ruiters denken WOW ik wil dat mijn paard ook over een ander paard heen kan springen?
doe me een lol zeg!
En wat heeft dit met paarden opleiden te maken? net zoals de vergelijking met dressuurruiters

Authentic

Mijn paard is ook geweldig, schrikt bijna nooit, struikelt bijna nooit. Maar het komt wel voor dat ze zich tijdens opperste concentratie momenten 't apezuur schrikt om iets dat ze gewoonweg niet aan zag komen en een vluchtdier denkt dan echt niet altijd aan het niet-op-iets-stappen maar aan het wegkomen. Mijn paard kan ook prima gereden worden op neckrope zonder zadel zonder allerlei fel gekleurde beschermertjes, maar een paard is een levend ding en daardoor niet perfect.

Imo is denken dat jouw paard nooit op z'n smoeltje zal gaan of nooit ergens van schrikt gevaarlijk naief. Ik vertrouw mijn paard heel erg, maar nooit blind.

Anoniem

Lisetjee schreef:
russel schreef:

Jaloers sorry hoor ?!
Ik vind het onwijs knap wat ze allemaal kan diepe respect !

Maar springen of een paard. :n

Heb ik het tegen jouw dan??? Ik benoem jouw toch niet specifiek, lees eens wat een akelige reakties er in dit topic worden geplaatst, maar dat lees ik wel vaker bij mensen die iets speciaals doen met hun paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:45

orienta schreef:
haha Russel wat sla jij volledig de plank mis!
denk je nou echt dat al die ruiters denken WOW ik wil dat mijn paard ook over een ander paard heen kan springen?
doe me een lol zeg!
En wat heeft dit met paarden opleiden te maken? net zoals de vergelijking met dressuurruiters

Nog zo eentje, ook zo lekker respectvol, voelt zich ook aangesproken en wellicht wel terecht.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:45

Lisetjee schreef:

Dat is een risico dat je neemt voor jezelf, maar moet je dat risico ook nemen voor een paard dat je op de grond legt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:46

Misschien moeten de bokkers maar nooit meer naar shows gaan, maar deze bokkers gaan ook nooit naar shows en circussen..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:47

ik geef gewoon me mening russel!
ik voel me beslist niet aangesproken want ik vind het gewoon gevaarlijk wat TS doet en dat weet ze ook!
en ik vergelijk me zelf ook niet met hoe jij het noemt in de krul trekkende dressuurruiters

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:48

Ik vind het niet kunnen :n
echt niet.